چهارشنبه 9 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نيروی دريايی آمريکا کشتی توقيف شده ايرانی را آزاد کرد، کيهان (ايران)

به دنبال اثبات واهی بودن اتهام آمريکا مبنی بر حمل سلاح از سوی کشتی ايرانی به غزه، نيروی دريايی اين کشور مجبور به آزادکردن کشتی توقيف شده ايران شد.
پايگاه اينترنتی «ورلد تريبيون» ديروز اعلام کرد: نيروی دريايی آمريکا يک فروند کشتی ايرانی حامل محموله سلاح و مهمات را که پيشتر تصور می شد به مقصد نوار غزه درحرکت است، آزاد کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براساس اين گزارش مقامات آمريکايی اعلام کردند نيروی دريايی درپی دريافت گزارش هايی درباره حمل محموله مشکوک اين کشتی تحت مالکيت ايران را که روز نوزدهم ژانويه با پرچم قبرس در آبهای دريای سرخ در کانال سوئز حرکت می کرد رهگيری و توقيف کردند.گفته می شد اين کشتی به حمل محموله سلاح برای گروه حماس در نوار غزه مظنون است، بنابراين نيروهای آمريکايی آن را مورد بازرسی قرار دادند و دراين جست وجو مشخص شد کشتی حامل گلوله های توپ و ديگر مهمات است.
درپايان اين گزارش تصريح شده است، از آنجا که حماس از خمپاره و گلوله های توپ استفاده نمی کند، نيروی دريايی آمريکا مجبور به عقب نشينی از اتهام خود شد و کشتی ايرانی را آزاد کرد.
مقام های آگاه درتهران عقيده دارند آمريکا به دنبال ناامن کردن مسيرهای دريايی ايران است و اقدام به توقيف و بازرسی کشتی هايی که با مجوز قانونی در مسيرهای مشخص شده درحرکت هستند اقدامی دراين راستاست.





















Copyright: gooya.com 2016