پنجشنبه 10 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه سازمان دانشجويان و دانش آموختگان جبهه ملی ايران در پشتيبانی از دفتر تحکيم وحدت

به نام خداوند جان و خرد

هم ميهنان،
در سه دهه اخير هيچگاه جريانها و سازمانهای دگرانديش، از تيغ ارتداد و غير قانونی شدن توسط حاکمان برقدرت نشسته جمهوری اسلامی در امان نبوده، هرگاه بيان حقايق، پيگيری منافع ملی و اعتراض به حاکمان در تضييع حقوق ملت و آزادی مطرح گرديده، با احکام فراقانونی و "الهی!" موجبات سرکوب را در کشور فراهم نموده، فرزندان برومند اين سرزمين را به بند می کشانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سه دهه اختناق، ظلم، از دست رفتن سرمايه های ملی، فرصت سوزی، فساد، نقض حقوق بشر، تبعيض و درجه بندی شهروندان، تبعيض جنسيتی، اعدام و حذف دگرانديشان، بی لياقتی و بی مسئوليتی در برابر ملت و کشور، امروز ايران را به مرز ورشکستگی کشانده و ما بر اين باوريم که نتيجه اين رفتارهای غير مسئولانه برای ايران، تبعاتی کمتر از يک جنگ ويرانگر نداشته است.

در شرايط نا بسامان امروزی، ميهن عزيزمان که همچو ساليان اخير، چشمان آزمند بدخواهان، سرمايه ها و منافع ملی اين مرز و بوم را نشانه رفته، فرزندان برومند ايران زمين درنگ را جايز ندانسته، دست در دست يکديگر، تلاشی خستگی ناپذير برای گسترش عشق و آگاهی به ميهن و ملت ايران را با شجاعت و درايت بر اين خاک می گسترانند. ايران گرفتار آمده در چنبره استبدادی که همواره منافع ملی کشور را در معرض خطر و ملت ايران را در سخت ترين شرايط قرار داده است، امروز نيازمند خردورزی و مبارزه بی امان و حمايت بی دريغ از مبارزان برای نيکروزی ميهن و ملت است.

هم ميهنان،
يکبار ديگر شاهديم که حاکمان جمهوری اسلامی با هدف قرار دادن دانشگاه، نهادی مشروعيت يافته از رای انجمن های دانشجويی را غير قانونی ميخواند تا زمينه های موجی گسترده برای سرکوب و به سکوت کشاندن نهاد دانشگاه را فراهم آورد.

سازمان دانشجويان و دانش آموختگان جبهه ملی ايران، ضمن حمايت قاطع از تمام نهادهای دگرانديش که به گونه مدنی و مسالمت آميز با تماميت خواهان به پيکار می پردازند، از همه آزاديخواهان و مبارزان می خواهد تا در اين مسير همراه گشته با حمايت از دانشجويان و دفتر تحکيم وحدت از به نتيجه رسيدن هدفهای حاکميت و سازمانهای امنيتی وابسته به آن جلوگيری نمايند. همچنين، به قدرتمداران هشدار می دهيم که با بسته شدن مسير مبارزه های مسالمت آميز و ترويج خشونت و سرکوب نهادهای مدنی و مردم نهاد، فضای خشن بر جامعه حاکم گشته، آسيبهای جبران ناپذيری بر کشور وارد می گرداند.

سازمان دانشجويان و دانش آموختگان جبهه ملی ايران
۱۰/۱۱/۱۳۸۷





















Copyright: gooya.com 2016