سه شنبه 15 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: من وارد صحنه شده‌‏ام و از ورود بقيه هم استقبال می‌‏کنم، ايسنا

ـ از حرف‌‏هايی که ايجاد شک می‌‏کند، پرهيز کنيم
ـ با رعايت انصاف، اخلاق و حفظ حريم‌‏ها بايد انتخابات برگزار شود


دبيرکل حزب اعتماد ملی گفت: بايد همه تلاش خود را بکنيم که حضور مردم در انتخابات رياست‌‏جمهوری گسترده باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از سحام نيوز حجت‌الاسلام و المسلمين مهدی کروبی طی سخنانی در افتتاحيه اولين کنگره جبهه آزادی با تاکيد بر اين‌‏که " مردم مسوولين را از زير ذره‌‏بين نگاه می‌‏کنند" تصريح کرد: سی سال از انقلاب گذشته است و غير از استقلال کشور، اسلاميت و جمهوريت آسيب ديده است. اسلاميت با تحجر، خرافه‌‏گری و واپس‌‏گرايی آسيب ديده و در بعد جمهوريت نيز حوادثی رخ داد که منجر به ضربه خوردن به آن شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با گراميداشت ايام دهه فجر و با بيان اين‌‏که " بايد بررسی کرد که چه عواملی در هر انقلابی منجر به تباهی و يا کمرنگ شدن آن می‌‏شود" اظهار کرد: آفت‌‏هايی متوجه هر انقلابی است و اين‌‏که برخی از انقلابيون هويت خود را از دست می‌‏دهند، يک خطر است.

وی با بيان اين‌‏که " بنيانگذار انقلاب اسلامی به گونه‌‏ای برنامه‌‏ريزی کرد و الگو را نشان داد که انقلاب آسيب نبيند" گفت: براساس اين الگو سعی شده است حتی‌‏الامکان انقلاب فرهنگ خود را داشته باشد و اين‌‏که انقلابيون از آرمان‌‏های خود دور شوند آفتی برای انقلاب است.

دبيرکل حزب اعتماد ملی معتقد است: وقتی افراد بر سر کار نيستند همه توصيه به آزادی، درستی و حفظ حرمت يکديگر می‌‏کنند اما با رسيدن به قدرت اين خواسته‌‏ها در انسان گم می‌شود و وقتی با آن مبارزه نمی‌‏شود به تدريج منجر به دگرگون شدن انسان می‌‏شود.

وی يادآور شد: بنده از نزديک‌‏ترين افراد به امام(ره) بودم و مسووليت‌‏هايم مربوط به نهادهايی بود که شرايط خاصی با امام داشتند. در برخوردها و نوشته‌‏های امام هيچ وقت احساس نکردم که ايشان بخواهند از مظاهر و قدرت استفاده کنند و امام(ره) هيچ‌‏گاه حاضر نشد خانواده‌‏اش از مزايای حکومت بهره ببرد.

وی با بيان اين‌‏که " در جريان انتخابات مجلس هشتم وقايعی رخ داد که برايم سنگين بود" گفت: هر چند که از زمان انتخابات ميان‌‏دوره‌‏ای مجلس سوم بحث نظارت استصوابی مطرح بود اما اين مساله در انتخابات هشتم مجلس به گونه‌‏ ديگری بود.

کروبی ادامه داد: جريانی در اين انتخابات رشد کرد که نه در راست تعريف می‌‏شود و نه در چپ و به سمتی می‌‏رود که رای مردم را تشريفاتی کند و اين‌‏که بگوييم امام(ره) به صورت مصلحتی معتقد به رای مردم بود از خطرهای انقلاب است.

وی با اشاره به اهميت انتخابات آينده گفت: من وارد صحنه شده‌‏ام و از ورود بقيه هم استقبال می‌‏کنم. معتقدم با رعايت انصاف و اخلاق و حفظ حريم‌‏ها بايد انتخابات برگزار شود.

وی با تاکيد بر اين‌‏که " بايد همه تلاش خود را بکنيم که حضور مردم در انتخابات رياست‌‏جمهوری گسترده باشد" گفت: در آن‌‏صورت رييس‌‏جمهور می‌‏تواند با تعامل، گفت‌‏و‌‏گو و با قاطعيت سياست‌‏های جمهوری اسلامی را پيش ببرد و تغييرات اجرايی را در کشور به وجود آورد.

دبيرکل حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: نبايد مردم را مايوس کرد. بايد با انتخابات باشکوه تلاش کنيم تا جمهوريت نظام سالم بماند و اين‌‏که امام(ره) تاکيد دارند جمهوری اسلامی نه يک کلمه کم و نه يک کلمه زياد به اين معناست که اين دو از هم جدا شدنی نيستند. بايد از ترديد و دودلی و حرف‌‏هايی که ايجاد شک می‌‏کند، پرهيز کنيم؛ چراکه زمانی‌‏که انتخابات باشکوه باشد تقلب کم می‌‏شود و بايد به آن‌‏هايی که به رای مردم اهميت نمی‌‏دهند، هشدار داد که برای مردم رای و نظر آن‌‏ها دارای اهميت است.





















Copyright: gooya.com 2016