سه شنبه 15 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کانديداتوری خاتمی قطعی شد، محمد خاتمی در حال تهيه نطق اعلام کانديداتوری خود است، کيهان

بنابر اخبار دريافتی محمد خاتمی روز گذشته در جلسه ای خصوصی کانديداتوری خود را قطعی کرد.
گزارش هايی وجود دارد که نشان می دهد خاتمی ديروز در يک جلسه مشورتی که با حضور چند چهره شناخته شده از احزاب مختلف دوم خردادی برگزار شده به حاضران در جلسه گفته است که تصميم خود را گرفته و قطعا در انتخابات آينده کانديدا خواهد شد. اين در حالی است که عليرضا بهشتی از نزديکان مهندس ميرحسين موسوی هم ديروز اعلام کرد موسوی از صحنه انتخابات کنار نکشيده است. گزارش های دريافتی کيهان حاکی از آن است که خاتمی در جلسه مذکور از حاضران خواسته فعلا از اعلام قطعی شدن تصميم او خودداری کنند تا روش مناسب برای اين کار انديشيده شود. خبرهايی هم در دست است که نشان می دهد محمد خاتمی در حال تهيه نطق اعلام کانديداتوری خود است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سياست دو سرباخت «تغيير»

يک روزنامه انگليسی فاش کرد برخی کشورهای اروپايی به ويژه دولت انگليس نگران مذاکره بدون پيش شرط دولت جديد آمريکا با ايران هستند.
تايمز می نويسد: برخی ديپلمات های اروپايی نگرانند استراتژی فعلی تهديد و تطميع از طريق شورای امنيت، فدای مذاکرات مستقيم با ايران شود. کشورهايی نظير آلمان به منظور سخت تر کردن تحريم ها عليه ايران متحمل ميليون ها دلار ضرر شده اند و مايلند اطمينان حاصل کنند که اين اقداماتشان بی ثمر نبوده است. کشورهای ديگر نيز به اوباما تذکر می دهند که برای برقراری رابطه با يک رژيم کاملاً غير قابل اعتماد، عجله به خرج ندهد. براساس نامه ای که از وزارت خارجه بريتانيا به خارج درز کرده، سير نيگل شينوالد سفير اين کشور در واشنگتن ابراز نگرانی کرده است که چگونه در حالی که موضع دراز مدت جامعه جهانی درخواست تعليق غنی سازی قبل از آغاز هرگونه گفتگوی هسته ای با ايران است، اوباما مايل به گفتگوی بدون پيش شرط با تهران است.
روزنامه مذکور در عين حال از قول سوزان رايس نماينده جديد آمريکا در سازمان ملل اطمينان داد که اوباما در ديپلماسی مستقيم و قاطع خود نسبت به ايران خواستار ادامه همکاری با گروه ۱+۵ است.
اين روزنامه همچنين موضع اخير کاخ سفيد مبنی بر اينکه «همه گزينه ها و از جمله گزينه نظامی در قبال ايران روی ميز است» را آب سردی بر اميد سازش دانست.
از سوی ديگر روزنامه آمريکايی واشنگتن پست، اعلام موضع برای اوباما را پيچيده خواند و نوشت: يک عامل پيچيدگی اين است که آمريکا و ۵ قدرت بزرگ از ايران خواسته اند غنی سازی اورانيوم را قبل از هر مذاکره ای متوقف کنند و هر تغيير در اين برنامه، اعلام خطر برای متحدان آمريکاست.
اين روزنامه از قول ويليام برنز مقام ارشد وزارت خارجه آمريکا اضافه کرد: احتمال گفت وگو با ايران يک برگ مهم در بازی است. ما برگ های برنده زيادی نداريم». واشنگتن پست در عين حال گزارش داد: اوباما يک سال پيش در جريان گفتگوی خصوصی اش با رهبران يهودی مواضعش را مشخص کرد «زمان آن رسيده است که وارد گفتگوی مستقيم با ايران بشويم و شرايط را با صراحت با آنها در ميان بگذاريم: متوقف کردن برنامه های ساخت سلاح اتمی، پايان دادن به حمايت از تروريسم و پايان دادن به تهديد اسرائيل و ديگر کشورهای منطقه. تشويق بيشتر ايران، اهرم های بيشتری در اختيار آمريکا قرار می دهد تا در صورتی که ايران به اين راه حل هم بی اعتنايی کرد، اهرم های بيشتری برای تحريم داشته باشيم».





















Copyright: gooya.com 2016