سه شنبه 22 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايجاد محدوديت در اينترنت و موبايل، با مردم

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ضرورت اتخاذ تدابير پيشگيرانه در MMS و ورود پليس امنيت اخلاقی ناجا در زمينه برخورد با متخلفينی اينترنتی که اقدام به انتشار موضوعات ممنوعه در سايت ها و وبلاگ ها می کنند ها بر سر خط خبرهای خبرگزاری ها قرار گرفته است .

شماری از قضات و مديران دادستانی ‌کل‌ کشور در بازديدی از اپراتور اول ودوم تلفن همراه ضرورت اتخاذ تدابير پيشگيرانه در MMS را خواستار شده اند . در بازديد صورت گرفته از ايرانسل و همراه اول بر لزوم احراز هويت واقعی مشترکين تلفن همراه در هنگام درخواست اخذ خدمات MMS خصوصاً در تلفن‌های اعتباری، انجام تدابير لازم در جهت امور فيلترينگ از حيث امنيتی و اخلاقی به منظور پيشگيری از آسيب‌های اجتماعی تاکيد شده است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين اظهارات در حالی صورت گرفت که احمد روزبهانی رئيس پليس مبارزه با مفاسد اجتماعی ناجا برخورد شديد قانونی با متخلفان اينترنتی و وبلاگ‌هايی که اقدام به انتشار مضامين ممنوع می کنند را از برنامه آينده اين نيرو اعلام کرد .

سردار روزبهانی از اعضای کميتيه تعيين مصاديق فيلترينگ از شناسايی و فيلترينگ اينگونه سايت ها و وبلاگ ها که در حوزه کاری پليس امنيت اخلاقی قرار دارند خبر داد و بازداشت هايی در اين زمينه را تصديق کرد . در عين حال به دليل بخشنامه داخلی ناجا از ارائه اطلاعات درمورد آمار تعداد دستگير شدگان و نام و تعداد سايت‌های فيلترشده امتناع کرد.

بر پايه لايحه جرائم رايانه‌ای، اعضای کميته تعيين مصاديق فيلترينگ سايت‌های اطلاع رسانی عبارتند از؛ وزير يا نماينده وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئيس سازمان تبليغات اسلامی، رئيس سازمان صدا و سيما و يک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کميسيون صنايع و معادن مجلس و يک نفر نماينده مجلس به انتخاب کميسيون قضايی و حقوقی مجلس که بر اساس مصوبه اخير مجلس، رئيس پليس امنيت اخلاقی ناجا نيز به اعضای اين کميته افزوده شده است .

لازم به ذکر است پيشتر آقای عبدالصمد خرم‌آبادی مشاور قضايی دادستانی کل کشور نگرانی خود را از تلاش دشمنان برای سوء ‌استفاده از شبکه اينترنت برای تهاجم به هويت دينی ابراز کرده و اعلام کرده بود اين شبکه ها در بخش‌های اجتماعی، سياسی، اقتصادی و اخلاقی آسيب وارد می کند .

بر طبق آمار رسمی تاکنون حدود پنج ميليون سايت و وبلاگ در ايران فيلتر شده‌اند و موضوع فيلترينگ از سال ۱۳۸۴با شدت بيشتری پيگيری می‌شود و لايحه جرائم رايانه ای و اينترنتی از تصويب مجلس هشتم گذشته و در اين زمينه دادسرای ويژه ای در دادستانی تهران تشکيل شده است.

منبع : با مردم





















Copyright: gooya.com 2016