شنبه 10 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشاور احمدی نژاد: خارجی ها کم کم احمدی‌نژاد را می پرستند، انتخاب

- دولت نهم، هديه رهبر انقلاب است

خبرگزاری انتخاب: حجت‌الاسلام محمدناصر سقای بی‌ريا مشاور امور روحانيت محمود احمدی‌نژاد که شامگاه روز شنبه سوم اسفندماه در جمع عزاداران نبوی در مسجد دانشکده فنی دانشگاه آزاد اراک سخن می‌گفت قسمت عمده مطالب خود را به تبيين دستاوردها و تجليل از دولت نهم معطوف کرد.

به گزارش انتخاب ، مشاور امور روحانيت رئيس‌جمهور با بيان مراحل پرتاب ماهواره اميد و تجليل از دست اندرکاران اين ماهواره از نام‌گذاری روز چهاردهم بهمن به عنوان روز فضائی خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سقای بی‌ريا به بيان خاطره‌ای از زبان وزير دفاع پرداخت و گفت: «وزير محترم دفاع گفتند يک خانواده‌ای را من می‌شناسم که اينها نزديک بود کارشان به طلاق بکشد. وقتی ماهواره اميد پرتاب شد دو روز بعد اختلافاتشان حل شد. گفتند چطور؟ گفتند مشکلشان اين بود که پسرشان می‌خواست برود خارج درس بخواند پدر مخالف بود و مادر می‌گفت بايد برود. اين منشا اختلاف بود. وقتی که ماهواره اميد پرتاب شد پسرشان گفت من همينجا سربازی می‌روم و همين‌جا درس می‌خوانم. ديگر محيط برای درس خواندن آماده است».

وی در ادامه با بيان اينکه پس از پرتاب ماهواره اميد همه مسلمانان دنيا خوشحال شدند گفت: «پرتاب ماهواره اميد مشکل قرنها را حل کرد. اين پيشرفتها و در راس آن فضايی شدن قدم بزرگی بود. هميشه بر سر ما مسلمانان می‌زدند که شما عقب مانده‌ايد».

حجت‌الاسلام سقای بی‌ريا در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در مورد جنگ غزه گفت: «دولت يک پولی را گذاشت برای صدا و سيما که پوشش خبری را درست بدهد، يک کار علاوه‌ای بود که شما شاهد بوديد مستقيم از درون غزه تماس حاصل می‌کردند».

وی در ادامه با بيان اينکه کار ديپلماتيک جمهوری اسلامی بسيار ديدنی بود گفت: «آقای محرابيان را ايشان [احمدی‌نژاد] مامور کردند بروند ونزوئلا. آقای محرابيان نقل می‌کند ما آمديم تماس گرفتيم ونزوئلا ديديم هيچ کس نيست، هيچ اداره‌ای تلفن را بر نمی‌دارد. شب ژانويه بود همه رفته بودند. آمدم به آقای احمدی‌نژاد گفتم هيچ کس نيست. من پيام به کی ببرم بدهم. هيچ کس پاسخگو نيست. آقای احمدی‌نژاد به آقای محرابيان گفت پرواز می‌کنی می‌روی کاراکاس آنجا می‌پرسی می‌بينی چاوز کدام شهر است. هر شهری هست تو برو آنجا. [محرابيان] گفت ما همينطور در ابهام پرواز کرديم رفتيم کاراکاس. ساعت ۱۱:۳۰ شب به وقت کاراکاس رسيديم آنجا. از طرف سفارتخانه يک ساعت بعد به ما خبر دادند آقای چاوز در کاخ رياست جمهوری منتظر شما است. پنج تا از وزرايش هم احضار کرده بود. سراسيمه آمد در جلسه. [چاوز] گفت چی شده؟ چه اتفاقی افتاده؟ گفتم به غزه حمله شده، نمی‌دانيد؟ گفت حمله شده باشد غزه به ما چه ربطی دارد. [محرابيان] گفت يک ساعت و نيم با او صحبت کردم. آخر به او گفتم اگر به ونزوئلا حمله بشود شما انتظار داريد جمهوری اسلامی بيايد حمايت کند؟ گفت بله. گفتم خوب نسبت ما و غزه هم همين است. [چاوز]گفت: «ها»! وقتی فهميد، اولين قدمی که برداشت، ما هم به او پيشنهاد نکرديم، [چاوز] گفت، يک اخراج سفير اسرائيل از ونزوئلا.[محرابيان] گفت بندهای دوم سوم چهارم را که نوشت، گفتيم می‌خواهد جنگ راه بياندازد، بگذار ما برويم. [محرابيان] گفت فردا ۸ صبح ما در فرودگاه بوديم، ديديم خبری نشد. اخبار چيزی نگفت. يک مرتبه ديديم خبر را قطع کرد، خبر فوری، خبر فوری. خود چاوز آمد پشت تلوزيون گفت که محرابيان اينجا بوده و ما ديشب با هم جلسه داشتيم و اينهم نتيجه جلسه ما، يک دو سه چهار پنج شش».

سقای بی‌ريا در ادامه با اشاره به اينکه پيش از اين کسی در دنيا جرات اين را نداشت که حتی هولوکاست را انکار کند گفت: «کسی در دنيا جرات نداشت سفير آن کشور را اخراج کند. بعد دو سه کشور ديگر کارهای مشابه انجام شد و اين، فضا را ايجاد کرد برای آقای اردوغان که آن سيلی نهايی را به رئيس رژيم صهيونيستی بزند».

مشاور امور روحانيت احمدی‌نژاد با بيان اينکه آقای اردوغان برای ما خيلی محترم است گفت: «من خبر دارم، آقای اردوغان ارادت خاصی به امام حسين دارد. در آنکارا هر سال در آنجا در مراسم عاشورا چند سال است پيام می‌دهد و می‌گويد امام حسين بايد الگوی ما باشد».

حجت‌الاسلام سقای بی‌ريا در ادامه گفت: «يک وقت خدمت آقای احمدی‌نژاد بوديم يکی از دوستان صحبت اين را کرد که آقای اردوغان خيلی کار مهمی کرد [که اين موضوع] را مطرح کرد، آقای احمدی‌نژاد گفت؛ روزهای اولی که ما با او تماس می‌گرفتيم پشت تلفن می‌ترسيد، می‌گفت آقای احمدی‌نژاد اين مسائل را نمی‌شود پشت تلفن مطرح کرد. اردوغانی که پشت تلفن می‌لرزيد، آقای احمدی‌نژاد می‌گويد بايد به غزه کمک کنيم می‌گويد بابا! پشت تلفن نمی‌شود. اين، در داووس آن حرکت را انجام می‌دهد. چه شد؟ چطور جرات پيدا کردند»؟

مشاور امور روحانيت احمدی‌نژاد با بيان اينکه خدا روزهای بسيار پرشکوهی را به ما توفيق داده تا ببينيم گفت: «شما پايتان را از ايران بيرون بگذاريد، کسانی که از ايران بيرون رفتند می‌گويند، خارج از مرزها مردم ديگر نزديک است ايشان را [احمدی‌نژاد] را بپرستند. ايشان از داخل بيشتر مشهورند».

وی در ادامه با اشاره به اينکه احمدی‌نژاد هرجا با هر مسئولی که می‌نشيند گفته می‌دانيد مشکل چيست؟ مشکل خداپرستی است، گفت: «مورالس وقتی می‌خواست تحليفش را انجام بدهد گفت ما بايد خداپرست بشويم. [احمدی‌نژاد] گفت من قبلش با او صحبت کردم. همين احمدی‌نژادی که دم از خدا می‌زند دم از امام زمان می‌زند، دم از مبارزه با ظلم می‌زند، مردم می‌خواهند، امام زمان هم اگر بيايد مگر غير از اين حرفها را می‌زند»؟

وی در ادامه با بيان اينکه دولت نهم را مقام معظم رهبری به اين مردم هديه کرد گفت: «شاخص ها را مقام معظم رهبری گفت. مردم رفتند به دنبالش و مصداقش را پيدا کردند. مردم ديگر اين راه را رها نخواهند کرد. اين راه، راه عزت است. اين راه، راه پيشرفت اسلام است [...] من گفته‌ام، مردم بعد از هشت سال احمدی‌نژاد هم، يک احمدی‌نژاد ديگر را پيدا می‌کنند».

در ادامه اين جلسه سقای بی‌ريا به تعدادی از سوالات دانشجويان پاسخ داد.





















Copyright: gooya.com 2016