جمعه 16 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هادي خامنه‌اي: گفتمان خاتمي نسبت به گذشته تغيير نكرده، نظر ما به ميرحسين موسوي نسبت به كانديداهاي ديگر مثبت‌ تر است، ايسنا

دبير كل مجمع نيروهاي خط امام (ره) گفت: نظر مجمع نيروهاي خط امام (ره) به آقاي ميرحسين موسوي نسبت به بقيه‌ي كانديداها مثبت‌تر است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا، هادي خامنه‌اي در حاشيه‌ي اولين كنگره‌ي مجمع نيروهاي خط امام (ره) در جمع خبرنگاران درباره ارزيابي خود از شيوه‌هاي اجماع اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان در اين راستا اين مسووليت را دارند كه در زمينه‌ي انتخابات به اين مساله بپردازند، مساله‌ي 3 كانديدا را مورد توجه قرار دهند و به اين نتيجه برسند كه بايد براي به اجماع ‌رسيدن چه كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي گفت: در اين راستا نظر‌سنجي و حكميت مطرح شده بود و به هر ترتيب احتمال دارد يكي از اين دو روش به‌كار گرفته شود منتهي نه به اين زودي بلكه حدودا يك تا دو ماه ديگر اين روش‌ها به‌كار گرفته شود و در نهايت به اين نتيجه رسيده شود يك نفر از اين 3 كانديدايي كه البته ممكن است بيشتر هم شوند براي جبهه‌ي اصلاحات مطرح شود.

دبير كل مجمع نيروهاي خط امام (ره) هم‌چنين در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره تغيير نوع گفتمان فعلي خاتمي نسبت به سال‌هاي گذشته نيز گفت: قاعدتا نبايد نوع گفتمان ايشان تفاوت كرده باشد چرا كه گفتمان ايشان، گفتمان اصلاحات بوده است و اين گفتمان طرفداري از حاكميت قانون و حاكم‌كردن فضاي منطقي و تعامل و گفت‌وگو بين همه و كاستن از دشمني‌ها و جدايي‌ها و ايجاد همگرايي به‌جاي واگرايي است.

وي افزود: هركسي در اين جبهه كار مي‌كند خواه ناخواه بايد چنين نظري را دنبال كند، البته هركس وارد اين عرصه شود خود به خود سليقه‌هاي شخصي خود را در مديريت به‌ كار خواهد گرفت.

خامنه‌اي در ادامه گفت: اكثريت دوستان چه كساني كه داخل مجمع و چه كساني كه خارج از مجمع هستند نسبت به آقاي ميرحسين موسوي نظر مثبت دارند و معتقديم اگر ايشان آمدنشان قطعي شد از ايشان حمايت كنيم در عين حال تصميم اساسي عبارتست از تصميم نهايي كه بعد از يكي ‌شدن كانديداها و اجماع صورت مي‌گيرد اما در هرحال نظر جمع به آقاي ميرحسين موسوي نسبت به ساير كانديداهاي حاضر مثبت‌تر است.

وي با تاكيد بر اين‌كه هم‌چنان شوراي هماهنگي جبهه‌ي اصلاحات بايد در انتخابات رياست جمهوري دهم حرف اول را بزند، در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني‌ بر تلاش برخي اصلاح‌طلبان در راستاي حذف ميرحسين موسوي از صحنه‌ي رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري اظهار كرد: من از چنين امري اطلاع ندارم. حذف ‌كردن افراد در اختيار اشخاص نيست چرا كه در نهايت اين مردم هستند كه تصميم مي‌گيرند. مردم وقتي به كسي توجه داشته باشند و آن شخص نيز در ميان مردم محبوبيت داشته باشد از افراد و گروه‌ها كاري بر نمي‌آيد.

وي در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار‌ها مبني بر اين‌كه برخي معتقدند آمدن جناح دوم خرداد در عرصه‌ باعث به‌هم ريختن اركان نظام خواهد شد، اظهار كرد: ما اين حرف را از سوي اين افراد به عنوان شوخي قبول مي‌كنيم چرا كه اين حرف، حرف گزاف و بدي است ما در مورد آنها چنين نظراتي نمي‌دهيم و در حدود خودمان نيز معتقديم كه چهره‌هاي مورد قبول جبهه‌ي اصلاحات و نه آنهايي كه خود را به اين جبهه مي‌چسپانند، منادي خط انقلاب هستند و به اسلام از صميم دل اعتقاد و ايمان دارند و ما در بين خود چهره‌هايي داريم كه مورد توجه و قبول حضرت امام (ره) بوده‌اند. چنين گفته‌هايي بي‌انصافي و بي‌توجهي است.

خامنه‌اي هم‌چنين در پاسخ به اين سوال‌ كه چرا عده‌اي خودشان را به اصلاحات مي‌چسبانند و اصلاحات موضع شفافي را بيان نمي‌كند، اظهار كرد: وقتي كه جبهه افكار و انديشه‌اش را بيان مي‌كند ديگر وظيفه‌ي مردم است كه شخص مورد نظر با آن قالب مي‌خواند يا نه؟

وي با بيان اين‌كه جامعه بايد درك بالايي داشته باشد، اضافه كرد: حضور سه كانديداي اصلاح‌طلب نشان‌دهنده‌ي اين است كه مردم مي‌بينند كه جبهه‌ي اصلاحات افراد قابل و لايقي را دارد.





















Copyright: gooya.com 2016