پنجشنبه 6 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه بازجويی از دانشجويان دانشگاه اميرکبير در تعطيلات نوروز، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: تعدادی از دانشجويان دربند دانشگاه اميرکبير با تماس تلفنی با خانواده هايشان از ادامه بازجويی ها و فشارهای غيرانسانی خبر دادند.

طی روزهای اخير در حالی ۳ نفر از دانشجويان با خانواده های خود تماس گرفتند که به گفته خانواده های آنان، اين دانشجويان به هنگام صحبت کردن دچار مشکل بوده و از فشارهای بسيار زياد بر خود همراه با آزار و اذيت، ابراز ناراحتی می کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته دانشجويان از آنجائيکه هر ۹ دانشجوی بازداشت شده پلی تکنيک در سلول های انفرادی به سر می برند، تنها بازجويان بر آنها نظارت داشته و به برخی از آنها اجازه تماس تلفنی می دهند. همچين يکی از دانشجويان از ادامه بازجويی ها به روش های غيرانسانی همراه با آزار جسمی و روحی خبر داد. وی گفته است در تمامی روزهای گذشته عليرغم تعطيلات بازجويی ها ادامه داشته است.

اين در حالی است که از وضعيت تعدادی از دانشجويان همچون عباس حکيم زاده و مهدی مشايخی که پس از اعتراضات صورت گرفته به دفن شهيد در دانشگاه اميرکبير بازداشت شدند، هيچ گونه اطلاعی در دسترس نيست. در حالی که يک ماه از بازداشت حکيم زاده، مشايخی، مصطفوی و قصابان می گذرد، عباس حکيم زاده هيچ گونه تماسی نداشته است و از وضعيت وی هيچ اطلاعی در دسترس نيست.

همچين مهدی مشايخی که به وی اجازه داده شده بود در روزهای اول بازداشت، با خانواده خود تماس بگيرد و وضعيت خود را اعلام کند، پس از آن هيچ گونه تماسی نداشته و وضعيت سلامتی وی نيز در ابهام است.

احمد قصابان نيز طی روزهای گذشته برای اولين بار با خانواده خود تماس گرفته و عليرغم ابراز ناراحتی و مشکل وی در صحبت کردن، گفته است که از وی خواسته شده است تا بگويد حالش خوب است.

از دانشجويان بازداشت شده در مراسم مهندس بازرگان نيز وضعيت سلامت حسين ترکاشوند و مجيد توکلی در ابهام می باشد. اين دانشجويان در ۱۷ بهمن ماه در مقابل حسينيه ارشاد به همراه اسماعيل سلمانپور و کوروش دانشيار بازداشت شدند. در حاليکه مقدمات آزادی آنان فراهم شده بود، پس از اعتراضات به دفن شهيد در دانشگاه اميرکبير، از آزادی اين دانشجويان نيز ممانعت به عمل آمده و پرونده سازی جديدی برای آنان صورت گرفته است.

حسين ترکاشوند تاکنون هيچ گونه تماسی با خانواده خود نداشته است. مجيد توکلی نيز در ۲ روز مانده به عيد و هنگامی که خانواده اش برای ملاقات از شيراز به تهران آمده بودند، با آنها تماس گرفته و از آنها خواسته بود که از مقابل زندان اوين بروند. برادر مجيد توکلی در مورد تماس وی گفته بود: “تماس‏های‏شان خيلی عجيب بود. همين‏که تماس می‏گرفتند، به جای سلام عليک، می‏گفتند: «برويد خانه، ما ملاقات نداريم».” برادر مجيد توکلی در اين زمينه گفت: «بچه‏ها که تماس گرفته بودند، خيلی با ترس و لرز صحبت می‏کردند و خيلی اضطراب داشتند. دادستان کنار دست آن‏ها ايستاده بوده و به آن‏ها می‏گفته: «مگر ما نگفتيم، به خانواده‏های‏تان بگوييد که حالتان خوب است». از دانشجويان می‏خواست که عين اين جمله را به خانواده‏های‏شان بگويند.»

همچنين از وضعيت ياسر ترکمن که در روز ۱۹ اسفندماه در مقابل دانشگاه اميرکبير توسط نيروهای لباس شخصی بازداشت شد، هيچ گونه اطلاعی در دسترس نيست.





















Copyright: gooya.com 2016