جمعه 7 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت خودسرانه فعالان حقوق زن و ممانعت از بازديد نوروزی آن ها، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران


رديف بالا (چپ به راست): ليلا نظری، دلارام علی، محبوبه کرمی، خديجه مقدم، فرخنده احتسابيان؛
رديف پايين (چپ به راست): آرش نصيری اقبال، اميد رشيدی، علی عبدی، محمد شوراب

۶ فروردين ماه ۱۳۸۷- کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران امروز اعلام کرد که مقامات ايرانی بايد سريعا دوازده نفر فعال حقوق زن که خودسرانه در تهران بازداشت شده اند، آزاد کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيروهای امنيتی دوازده نفر از اعضای کمپين يک ميليون امضا و مادران صلح را در خيابان در حالی که با هم قرار گذاشته بودند که به ديدار نوروزی تعدادی از خانواده های زندانيان عقيدتی بروند، بازداشت کردند. طبق سنت، مردم در ايران در سال نو به ديدار خانواده ها و دوستان می روند. اسامی دوازده نفر بازداشت شده به اين شرح است: ليلا نظری، دلارام علی، خديجه مقدم، فرخنده احتسابيان، محبوبه کرمی، بهارا بهروان، علی عبدی، امير راشدی، محمد شوراب، آرش نصيری اقبالی، ثريا يوسفی و شهلا فروزانفر.
تا غروب روز پنجشنبه به وقت تهران، همه افراد بازداشت شده به زندان اوين منتقل شدند. قاضی متين راسخ آنها را به "تشويش اذهان عمومی" و "بر هم زدن نظم عمومی" متهم کرد.
اين بازداشت هاحاکی از تعقيب و استراق سمع مراودات خصوصی فعالان توسط نيروهای اطلاعاتی و امنيتی است. به گزارش سايت تغيير برای برابری، نيروهای پليس اين گروه از فعالان را در محل ملاقاتشان در خيابان سهروردی در تهران ،قبل از حرکت برای ديدار نوروزی شان دستگير کردند.
هادی قائمی؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: "توطئه بينی و عدم تحمل نيروهای امنيتی به يک حد غير قابل باوری رسيده است. به هيچوجه توجيهی برای نقض حقوق فعالان برای ديدار نوروزی يکديگر وجود ندارد."
افراد بازداشتی در خيابان سهروردی ابتدا به کلانتری نيلوفر برده شدند و درحدود ساعت ۸ و نيم به وقت تهران، همه بازداشتی ها به زندان اوين، بخش ۲۰۹ منتقل شدند.
هادی قائمی در مورد اين بازداشت ها گفت: "بخاطر فقدان کامل شفافيت و آئين دادرسی در اين مورد، ما بشدت نگران سرنوشت اين بازداشتی ها هستيم. به چه جرمی اين افراد بازداشت می شوند؟ آيا اجرای سنت سال نو در ايران حالا تبديل به يک جرم شده است؟ رهبران ايران بايد قدم به پيش بگذارند و توضيح دهند برای چه به نيروهای امنيتی آنچنان اختيار می دهند تا در محروم کردن مردم از حقوق ابتدايی شهروندی شان اين چنين يکه تازی کنند؟"





















Copyright: gooya.com 2016