پنجشنبه 14 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی: جمهوری اسلامی به هيچ وجه سقوط نخواهد کرد، سياسی کردن محيط اجتماعی يک انحراف بزرگ و عقب گرد است، ايسنا

- نبايد به خاطر حادثه‌ای (حوادث پس از انتخابات) که با همه‌ی اشتباهاتش و از طرفی گذشته است بخواهيم سکويی برای اشتباهات پی‌در پی درست کنيم


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: اگر از مسائل حاشيه‌يی دست برداريم و با نگاه به آينده حرکت کنيم می‌توانيم از تمامی حوادثی که بعد از انتخابات به وجود آمد يک فرصت بسازيم وگرنه اين فرصت‌ها به يک تهديد تبديل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محسن رضايی صبح پنج‌شنبه با حضور در اولين مجمع عمومی جمعيت آبادگران جوان ايران اسلامی و با گراميداشت ياد و خاطره‌ی شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: آزادی، دموکراسی، استقلال و هر آن چيزی که داريم در پرتو زحمات اين عزيزان به دست آمده و در خون شهدا ريشه دارد و اميدواريم در پرتو اين همه فداکاری انقلاب اسلامی در ميان اين همه هياهوی جهانی و تلاش‌های وسيع برای خدشه‌دار کردن انقلاب ما هم‌چنان پرچمداری خود را به عنوان يک نهضت و تفکر در عالم داشته باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: يک زمانی نهضت حسينی در زمان مبارزه با استبداد و زمانی در دوران دفاع مقدس مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون نيز برای ساختن يک جامعه‌ی نمونه در عالم جريان دارد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر اين که اگر ما نتوانيم در کنار حکومت و جمهوری اسلامی يک جامعه‌ی اسلامی بسازيم به هدف نهايی‌مان نرسيده‌ايم، گفت: شايد قريب به ۲۰ سال است که نخبگان و انديشمندان ما برای ساختن يک جامعه‌ی اسلامی در تلاش هستند. زمانی در دوره‌ی سازندگی، زمانی در دوره‌ی جامعه‌ی مدنی و امروز هم در دوره‌ی عدالت همه‌ی گفتمان‌ها برای رسيدن به جامعه‌ی اسلامی که مکمل جمهوری اسلامی است معطوف شده‌اند.

رضايی در بيان ويژگی‌های چنين جامعه‌ی اسلامی اظهار کرد: ‌اين که ما چگونه می‌خواهيم با هم زندگی و تفاهم و تعامل و هويت خود را بازيابی کنيم در مسير ساختن جامعه‌ی اسلامی بايد مورد توجه قرار بگيرد. ضمن اين که لازم است توجه کنيم که اين چگونگی‌ها بر اساس اسلام و ايرانيت ما چگونه می‌خواهد تبيين ساخته و برنامه‌ريزی شود.

رضايی در ادامه با بيان اين که سياسی کردن مسايل اجتماعی از مشکلات عصر امروز ماست گفت: محيط ملی ايران عوض شده و امروز اين محيط سياسی نيست بلکه اجتماعی است. ديروز که جمهوری اسلامی را می‌ساختيم حوادث رنگ و بوی سياست داشت اما امروز مسايل رنگ و بوی اجتماعی دارد. ديروز شعار نان، مسکن، آزادی يک شعار انحرافی بود و امروز سياسی کردن محيط اجتماعی يک انحراف بزرگ و عقب گرد است.

او در ادامه با تاکيد بر اين که جمهوری اسلامی به هيچ وجه سقوط نخواهد کرد و اگر همه‌ی عالم برای خدشه‌دار کردن به جمهوری اسلامی دور هم جمع بشوند جمهوری اسلامی هم‌چنان سرجای خود باقی می‌مانند در ادامه گفت: اگر عده‌ای به جای پيشرفت به جلو به دفاع همه‌ی امکانات بپردازند ولو اين که کار درستی می‌کنند بايد بدانند اين کار عقب ماندن و درجا زدن است چرا که بايد همه‌ی تلاش‌ها را به سمت ساختن جامعه‌ی اسلامی معطوف کرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين که امروز برادری، تفاهم و همکاری بايد امر مهمی قلمداد شود، با اشاره به حوادث پس از انتخابات گفت: نبايد به خاطر حادثه‌ای که با همه‌ی اشتباهاتش و از طرفی گذشته است بخواهيم سکويی برای اشتباهات پی‌در پی درست کنيم.

رضايی، جمهوری اسلامی، پشتوانه‌ی فکری معنوی امام (ره) و شهدا، اصل مترقی ولايت فقيه و قانون اساسی را از زيرساخت‌های مناسب برای ساختن يک جامعه‌ی آرمانی دانست و خاطرنشان کرد: البته در اين مسير بايد اين امر را مورد توجه قرار دهيم که جامعه‌ی اسلامی به خوبی تبيين شده است و آيا برای اين که چگونه بايد با هم در جمهوری اسلامی زندگی کنيم نظريه‌پردازی کرده‌ايم؟ آيا اخلاق، خانواده، مدرسه، کوچه و خيابان شهرها و معماری‌مان را برای اين نوع جامعه ساخته‌ايم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن اين که اين موارد را مهم‌ترين مساله‌ی امروز ما دانست خاطرنشان کرد: اگر توانستيم اين گام دوم انقلاب را برداريم بعد از آن می‌توانيم به يک تمدن بزرگ در منطقه تبديل شويم و اگر نتوانيم جامعه‌ی اسلامی را در کنار جمهوری اسلامی بسازيم به تمدن دست پيدا نخواهيم کرد و در اثر ناشکری‌ها، ندانم‌کاری‌ها و جهالت‌ها و درجا زدن‌ها آن چه را که به‌دست آورده‌ايم نيز از دست خواهيم داد.

وی ادامه داد: من به عنوان سرباز از همه تقاضا می‌کنم که اولا به آينده بنگريم و از مسائل حاشيه‌يی دست برداريم در اين صورت می‌توانيم از تمام مسائلی که بعد از انتخابات به وجود آمده يک فرصت بسازيم وگرنه اين مسائل می‌تواند به يک تهديد تبديل شود.

او سپس با اشاره به حضور علی مطهری، در اين نشست گفت: من غصه‌ام می‌شود که چرا به انديشه‌های اجتماعی شهيد مطهری در جامعه‌ی ما توجه نمی‌شود. شهيد مطهری در کتاب فلسفه و تاريخ تا يک قدمی فتح يک تئوری بزرگ رسيدند ولی اين موضوع مورد توجه قرار نمی‌گيرد. هم‌چنين من از اين مساله که هم اکنون عده‌ای فلسفه را نيز سياسی کرده‌اند متاسف‌ترم.

رضايی تاکيد کرد: عده‌ای که صحبت از برگشت از جمهوری اسلامی می‌کنند و يا گام‌هايی فراتر از انديشه‌ی سياسی امام (ره) بر می‌دارند بايد بدانند که هر دوی اين تفکرسازی‌ها ما را به انحرافی می‌کشاند که طی آن موقعيت خود را از دست خواهيم داد.

وی در پايان صحبت‌هايش از اعضای جمعيت آبادگران جوان که در انتخابات رياست جمهوری دهم حاميش بودند تشکر کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016