یکشنبه 15 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله حائري شيرازي: ولايت فقيه ادامه ولايت فقيه امام علي (ع)است، فارس

آيت‌الله حائري شيرازي گفت: ولايت فقيه ادامه ولايت فقيه امام علي (ع) است.

به گزارش خبرگزاري فارس از خرم‌آباد، آيت‌الله محي‌الدين حائري‌شيرازي پيش از ظهر امروز در جمع اعضاي شوراي اداري استان لرستان و خانواده‌هاي آنان در خرم آباد اظهار داشت: در نظام جمهوري اسلامي ضرورت ندارد مردم مقابل هم جبهه‌گيري كنند.

وي با بيان اينكه جبهه‌گيري در كشورهاي خارجي لازم است، ادامه داد: در برخي از كشورهاي خارجي حكومت‌ها منهاي مذهب عمل مي‌كنند و مسئله معاد در حكومت آنها مطرح نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت‌الله حائري، نبود مذهب در حكومت‌ها را سبب كنار رفتن يك ركن امنيتي دانست و تصريح كرد: در اين نوع حكومت‌ها بازدرنگي خارجي فعال بوده و سعي مي‌شود با قوانين و جريمه‌هاي بازدارنده، با مشكلات برخورد شود.

وي، در ادامه با بيان اينكه خواص بيشتر از عوام در معرض خطر فريب خوردن هستند، خاطرنشان كرد: اگر مسئولان حق مسئوليت خود را به درستي ادا نكنند، دچار دل مردگي شده و قدرت فهم آن از بين رفته و به سادگي مغلوب وسوسه‌ها مي‌شوند.

آيت الله حائري شيرازي، اذعان داشت: عوام به دليل داشتن دلي زنده داراي توانايي قضاوت بوده از خطر فريب خوردن در امان است.
وي، با بيان اينكه، قران كريم در اوج فصاحت و بلاغت به شدت روان و فهميدني است گفت: در اين كتاب آسماني بر ضرورت هوشياري مسلمانان نسبت به دسيسه‌هاي ابليس تاكيد شده است.

وي، با بيان اينكه ملائكه در مرتبه‌هاي خود ثابت هستند، خاطرنشان كرد: مسئولان با ايمان قوي به بالاترين مراتب معنوي صعود مي‌كنند.
آيت‌الله حائري شيرازي با تاكيد بر ضرورت هوشياري امت مسلمان نسبت به فريب شيطان و يارانش افزود: رقابت با ابليس و يارانش موجب ارتقا و اوج گرفتن مسلمانان مي‌شود.

وي در خطاب به اعضاي شوراي اداري استان گفت: در هر سمت و مسئوليتي كه هستنيد، بدانيد كه امام زمان (عج) ناظر اعمال ماست و بايد حق مسئوليت خود را به جا آوريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016