یکشنبه 22 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درگيری دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتی با بسيجيان (با عکس)، اميرکبير

ظهر امروز تعدادی بسيجی که به وسيله دو دستگاه اتوبوس به دانشگاه شهيد بهشتی منتقل شده بودند، در اعتراض به تصاوير پخش شده از صداوسيما در مقابل دانشکده دندانپزشکی اين دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير اين بسيجيان که به بهانه سوگواری اهانت به آيت الله خمينی وارد دانشگاه شهيد بهشتی شده بودند، شعارهايی بر عليه جنبش سبز و دانشجويان سر دادند.

همزمان بيش از ۵۰۰ نفر از دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتی با در دست داشتن پرچم های سبز و عکس هايی از آيت الله خمينی در مقابل اين بسيجيان تظاهرات کردند. دانشجويان شعارهايی همچون "برنامه ی بيست وسی، حيله ی عمروعاصی"، "بسيجيه دروغگو کارت دانشجوييت کو"، "بسيجی درس بخونی تو هم دانشجو می شی"، "مرگ بر ديکتاتور" و "پول نفت چی شده خرج بسيجی شده" سر دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در مقاب اعتراض دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتی، بسيجيان با شعارهايی همچون "حيدر، حيدر"، "حزب الله، ماشا الله"، "الله اکبر، جانم فدای رهبر" به دانشجويان حمله ور شدند که با دخالت انتظامات دانشگاه درگيری‌های پايان يافت. به گفته يکی از دانشجويان اين دانشگاه، شرکت مسولين حراست دانشگاه شهيد بهشتی در ضرب و شتم دانشجويان باعث خشم دانشجويان شده است.



در ادامه اعتراضات امروز در دانشگاه شهيد بهشتی، دانشجويان به سمت دانشکده فنی راهپيمايی کرده و سرانجام در مقابل دانشکده علوم انسانی تجمع کردند.

در اين بين نماينده ولی فيقه در دانشگاه که با مديريت امور دانشجويی و مسئولين حراست، بسيجيان را همراه می کردند، به بسيجيان توصيه به مقابله با دانشجويان کرد. حجه الاسلام يوسف زاده، نماينده رهبری در دانشگاه شهيد بهشتی، با تحريک بسيجيان برای حمله فيزيکی به دانشجويان، مسئولين حراست را به برخورد با دانشجويان دعوت می کرد.



همچنين برخی از مسئولين حراست دانشگاه و مسئول امور فرهنگی دانشگاه بدون هيچ گونه برخوردی با بسيجيانی که از خارج از دانشگاه منتقل شده بودند به تهديد دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتی پرداخته و خواستار عدم اعتراض دانشجويان به حضور بسيجيان شدند.

در پايان درگيری‌های امروز دانشگاه شهيد بهشتی، دانشجويان اين دانشگاه ضمن تأکيد بر حمايت از جنبش سبز بيانيه ای را در محکوميت توطئه جديد کودتاچيان مبنی بر پاره کردن عکس آيت الله خمينی و توسل به اين حربه، اعتراض کردند. اين دانشجويان همچنين به افرادی که قصد سرکوب جنبش مردمی را دارند هشدار داده و خطاب به آنان اعلام کردند که در مسير خطرناکی گام گذاشته‌اند و به آن‌ها توصيه کردند که به سوی ملت بازگردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016