یکشنبه 22 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار ۳۵ دانشجوی دانشگاه هنر به کميته انضباطی به دليل شرکت در تجمع ۱۶ آذر، اميرکبير

کميته انضباطی دانشگاه هنر ۳۵ نفر از دانشجويان اين دانشگاه را به دليل اعتراض و تجمع دانشجويان در روز ۱۶ آذر احضار کرد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير اتهام نسبت داده شده به اين دانشجويان توهين به «ولی فقيه» عنوان شده است. مسئولان حراست دانشگاه نيز در جلساتی که با فعالان دانشجويی دانشگاه برگزار کرده‌اند خود را مصمم به صدور احکام سنگين برای اين دانشجويان و حتی اخراج آنان دانسته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لازم به ذکر است که نماينده ولی فقيه در دانشگاه هنر نيز که از اساتيد دروس معارف است، هفته گذشته و پس از وقايع روز ۱۶ آذر بر سر يکی از کلاس ها به اين اتفاقات اشاره کرده و اعلام کرده است که حدود ۹۰ نفر از دانشجويان را ظرف هفته آينده احضار و احکام سنگينی را برای ايشان صادر خواهد کرد.

اما نکته قابل توجه آنکه براساس آيين نامه کميته انضباطی نامه ابلاغيه اين کميته ابتدا می بايست برای شخص دانشجو صادر شود و در صورت عدم تمکين دانشجو و ممانعت وی از رفتن به کميته انضباطی بدوی، نامه به دانشکده مربوطه ارسال و در مرحله نهايی نامه ابلاغيه به خانه دانشجو صادر خواهد شد. اما مسئولين دانشگاه در اقدامی غيرقانونی و بی سابقه نامه ابلاغيه کميته انضباطی را مستقيما به خانه دانشجو بويژه دانشجويان شهرستانی ارسال نموده اند.

علاوه بر آن در شب ۱۶ آذر مسئولين حراست دانشگاه طی تماس هايی با خانواده دانشجويان آنها را از وقايع روی داده مطلع کرده و با لحنی تهديد آميز، آينده آموزشی دانشجو را در سايه ابهام ذکر کرده اند.

گفتنی است هيچ کدام از اين دانشجويان احضارشده به کميته انضباطی از اعضای کانون های دانشجويی دانشگاه و نيز از فعالين دانشجويی نيستند.

براساس پيگيری های انجام شده از سوی فعالين دانشجويی دانشگاه هنر، مشخص شده است که پرونده آموزشی نزديک به بيست نفر از فعالين دانشجويی در صبح روز ۱۷ آذر به درخواست رياست دانشگاه از اداره آموزش به دفتر وی ارسال شده و اين پرونده ها همچنان زير نظر رياست دانشگاه قرار دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016