دوشنبه 23 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: دستگيری يکی از متهمين اهانت به امام، به لحاظ حفظ مقررات از ذکر نام متهمين خودداری می‌کنيم، ايلنا

* اين متهم در زندان است و قرار شده است اين پرونده‌ها به سرعت تکميل شود و به دادگاه برود
* به مامورين و ضابطين اعلام کرده‌ايم که به سرعت اطلاعات را تکميل کنند تا اين افراد به دادگاه معرفی شوند


ايلنا:دادستان تهران از دستگيری يکی از متهمين اهانت به تمثال حضرت امام(ره) خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايلنا عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشيه مراسم معارفه عباس ذاقلی به عنوان سرپرست دادسرای ناحيه ۲۲ ويژه رسيدگی به جرايم اقتصادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی برسخنان اخير رييس قوه قضاييه که اعلام کرده بود دادستانی پرونده‌ای در مورد اهانت به امام راحل تشکيل شده ،تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته است، اظهار داشت: پس از اينکه اين اهانت انجام شد مردم واکنش نشان دادند و از دستگاه قضايی انتظار برخورد با عاملين را داشتند و ما نيز از مامورين اين پرونده‌ها خواستيم که تمام کسانی که دراين حوزه‌ها بودند، شناسايی شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه يکی از متهمين در همان روز دستگير شد، ادامه داد: اين متهم در زندان است و قرار شده است اين پرونده‌ها به سرعت تکميل شود و به دادگاه برود.
دادستان تهران با بيان اينکه به لحاظ حفظ مقررات از ذکر نام متهمين خودداری می‌کنيم ، گفت: مردم مطمئن باشند دادستانی در مورد کسانی که به امام و مسوولين ارشد اهانت کنند هيچ گونه اغماضی نخواهد داشت و اين حق مردم است که در اين ارتباط از دستگاه قضايی مطالبه داشته باشند و انشاء‌الله دستگاه قضايی بتواند با سرعت و قاطعيت اين افراد را به سزای اعمال خود خواهد رساند و در اين نوع جرايم دادستانی هيچ گونه اغماضی نخواهد کرد.
وی در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر اينکه اعلام شده است از ۴۵۴ متهمی که در شعبه رسيدگی به جرايم اقتصادی پرونده آنها رسيدگی شده است ۱۴۳ نفر در زندان هستند آيا بنا نداريد اسامی آنها را اعلام کنيد؟ گفت: طبق قانون اعلام اسامی کسانی که محکوميت آنها قطعی شده است بلامانع است و در چارچوب اطلاع رسانی، رييس مجتمع می‌تواند اسامی محکومين قطعی که هيچگونه تجديد نظری در پرونده آنها وجود ندارد اقدام کند.
جعفری دولت آبادی در مورد اينکه شما از طرف رييس جديد مجتمع قول اعلام اين اسامی را می‌دهيد ،گفت : بنده نمی‌توانم از طرف آقای داقلی قول دهم ولی اعلام می‌کنم که اطلاع رسانی جزء سياست‌های جديد حوزه دادستانی است.
دادستان کل تهران در پاسخ به اين سوال که آيا در مورد اتهام اهانت به مقام معظم رهبری کسی بازداشت شده است يا خير گفت: متهمينی که دستگيرشدند در هر دو گروه وجود دارند (اهانت به رهبری و اهانت به امام) و به مامورين و ضابطين اعلام کرده‌ايم که به سرعت اطلاعات را تکميل کنند تا اين افراد به دادگاه معرفی شوند. تعداد دقيق آنها را بعد از صدور کيفرخواست اعلام می‌کنيم در مورد چند نفر مطمئن هستيم و اتهام آنها برای ما ثابت شده و به جرم خود اعتراف کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016