شنبه 8 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو جامعه روحانيت مبارز: هاشمی از مواضع اعلام شده در نماز جمعه‌‌اش، عدول قابل ملاحظه‌ای کرده است، ايلنا

ـ ديدگاه غالب در مجمع تشخيص به دنبال محدود کردن شورای نگهبان نيست
ـ نبايد مسئله‌ای که نه به دار است و نه به بار، مورد واکنش‌های منفی قرار بگيرد
ـ مصوبه مجمع درباره قانون انتخابات قابليت اجرايی ندارد مگر پس از تنفيذ رهبری


يک عضو جامعه روحانيت مبارز با بيان اينکه مجمع تشخيص مصلحت نظام به دنبال ارجاع قانون انتخابات از سوی رهبری به اين مجمع، در صدد بررسی آن برآمده است،‌ تاکيد کرد که مجمع تشخيص مصلحت نظام صرفا سياست‌گذاری می‌کند و حق قانون‌گذاری ندارد.
غلامرضا مصباحی‌مقدم نماينده تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با تاکيد بر اينکه به اين ترتيب مجمع تشخيص مصلحت نظام سياست‌های کلان در زمينه انتخابات را تدوين می‌کند، ‌ادامه داد: اين سياست‌ها نهايتا بايد به تاييد مقام معظم رهبری برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در واکنش به برخی ابراز نگرانی‌ها مبنی بر محدود شدن اعمال نظارت شورای نگهبان در صورت تصويب نهايی کميسيون انتخابات از سوی مجمع تشخيص مصلحت نظام،‌ گفت: ممکن است در مجمع ديدگاه‌هايی باشد که بخواهند دايره عمل شورای نگهبان را محدود کنند. ولی تصور نمی‌کنم که ديدگاه غالب در مجمع اين باشد. چرا که اعضای مجمع تشخيص مصلحت نظام از طيف‌های سياسی مختلف هستند و حتی اعضای شورای نگهبان هم در مجمع تشخيص عضويت دارند. حضور آنها در اين مجمع می‌تواند منشاء اثر باشد.
عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس در واکنش به برخی موضع‌گيری‌های تند عليه مجمع تشخيص مصلحت نظام که به بهانه بررسی قانون انتخابات در آن مطرح شد، تصريح کرد: نبايد مسئله‌ای که نه به دار است و نه به بار، مورد واکنش‌های منفی قرار بگيرد. چرا که مجمع نهايتا حاصل کار خود را به رهبری ارائه می‌دهد و ايشان نهايتا در اين زمينه تصميم‌گيری می‌کنند.
مصباحی‌مقدم با بيان اينکه حق قانونگذاری در اين زمينه برای مجلس محفوظ است و مجمع تشخيص مصلحت صرفا سياست‌ها را تعيين می‌کند،‌ گفت: مجمع به دستور رهبری وارد موضوع شده و راسا حق تصويب سياست‌های کلی نظام در موارد مختلف از جمله قانون انتخابات را ندارد. به همين دليل مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين زمينه قابليت اجرايی ندارد مگر پس از تنفيذ رهبری. در اين صورت مجمع چارچوب‌ها را ارائه می‌دهد و مجلس در قالب آن،‌ قانون تصويب می‌کند.
وی در پاسخ به اينکه هجمه‌های اخير به آقايان هاشمی،‌ ناطق نوری و روحانی به دليل بررسی اين طرح در مجمع تشخيص مصلحت نظام، با چه هدفی صورت گرفته است؟، گفت: مباحث اخير بعد از انتخابات موجب شد، که حملاتی به آقای هاشمی صورت بگيرد. البته بنده معتقدم که ايشان عدول قابل ملاحظه‌ای از مواضع اعلام شده از نماز جمعه‌اشان داشته‌اند.
عضو جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: اگرچه ايشان باز هم به راه‌حل‌های خودشان تاکيد دارند، اما عدولشان از مواضع نماز جمعه تهران به خوبی مشاهده می‌شود. بهتر است کاری کنيم تا اين سرمايه ملی (آقای هاشمی) را از دست ندهيم.
وی در پاسخ به اينکه آقای احمدی‌نژاد برای پايان دادن به اختلافات انتخاباتی چه بايد بکند؟، گفت: اجازه بدهيد در اين باره نظر ندهم چون قبلا اظهارنظر کرده‌ام.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016