چهارشنبه 18 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد خطاب به اوباما: تازه از راه رسيده‌ايد بگذاريد عرق‌تان خشک شود! ايلنا

- نيازی نيست هر‌کاغذی را که جلويتان گذاشتند از رو بخوانيد
- سياستمداران آمريکا دنياپرست بوده و مانند فيلم‌های کابوئی وگاوچران‌های آمريکايی دست به اسلحه می‌برند
- اگر کسی بخواهد با بی‌ادبی با ملت ايران گفت‌وگو کند از ملت ما چنان تودهنی خواهد خورد که راه خانه‌اش را گم کند.


ايلنا: رئيس‌جمهور با اشاره به بيانيه اخير دولت آمريکا مبنی بر محدوديت در استفاده از سلاح های اتمی ، ميکروبی و شيميايی و استثنا کردن برخی کشورها در اين خصوص، خطاب به اوباما گفت: شما تازه از راه رسيده‌ايد بگذاريد عرق‌تان خشک شود و گرم و سرد را بچشيد و مراقب باشيد، نيازی نيست هر‌کاغذی که جلويتان گذاشتند را از رو بخوانيد بدان که گنده‌تر و بزرگتر از توهم نتوانسته اين کار را هم بکند تو که جای خودت را داری.
به گزارش خبرنگار اعزامی ايلنا به آذربايجان غربی، محمود احمدی‌نژاد پيش از ظهر امروز در ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جمع مردم اروميه به بيانيه اخير دولت آمريکا مبنی بر محدوديت در استفاده از سلاح های اتمی ، ميکروبی شيميايی و استثنا کردن برخی کشورها در اين خصوص اشاره کرد و گفت: خبری از روز گذشته مصاحبه رييس جمهور آمريکا منتشر شد که اميدوارم اين بحث‌ها صحت نداشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد : اوباما با شعار تغيير آمد و چندی پيش در صحن مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که دولت‌های قبلی آمريکا در مسير غلطی بوده و حقوق ملت‌ها را رعايت نکرده است و در همان مکان تعهد داد که رفتار غلط و ضد انسانی دولت‌های گذشته را جبران کند، اما متاسفانه حرف‌هايی که ديروز از ايشان منتشر شد، خلاف آن را اثبات می‌کند.
رييس‌جمهور ادامه داد: آن ملت‌هايی که مطيع آمريکا نشده و در برابر زياده خواهی‌ها و تجاوزات آنها می‌ايستند را تهديد به داشتن سلاح اتمی و شيميايی کرده است،البته ما اين مسئله را به حساب ناپختگی و ناشی‌گری او می‌گذاريم، ايشان تازه وارد عرصه سياست شده و سرمايه‌داری و صهيونيست اجازه نمی‌دهد که او بتواند تصميمات درستی را اتخاذ کند.
وی اظهار داشت: از روزی که اوباما آمد عده‌ای معتقدند که او تنها نقش ماسک را ايفا می‌کند و تنها او را برای فريب ملت‌ها آورده‌اند،آنها معتقد بودند اساس کار آمريکا همان انديشه‌های بوش است و چون شکست خورده می‌خواهند چهره را تغيير ‌ داده و با ماسک جديدی جلو بيايند.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه اين حرف اخير اوباما را حتی بوش که جنايت‌کار‌ترين و منفورترين چهره در آمريکا است را نزده است، ادامه داد: ما از قبل اعلام کرده‌ايم سياستمداران آمريکا دنياپرست بوده و هرجا که در‌ مقابل منطق و حرف حساب کم می‌آورند، مانند فيلم‌های کابوئی وگاوچران‌های آمريکايی دست به اسلحه می‌برند.
وی خطاب به رييس‌جمهور آمريکا اظهار داشت‌:‌‌ شما تازه از راه رسيده‌ايد بگذاريد عرق‌تان خشک شود و گرم و سرد را بچشيد و مراقب باشيد، نيازی نيست هر‌کاغذی که جلويتان گذاشتند را از رو بخوانيد . بدان که گنده‌تر و بزرگتر از توهم نتوانسته اين کار را هم بکند تو که جای خودت را داری.
رييس جمهور کشورمان به اوباما نصحيت کرد که اگر بخواهد پا در مسير بوش رييس جمهور سابق آمريکا بگذارد پاسخ ملت‌ها همان پاسخ دندان‌شکنی است که به بوش داده است.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه دوست نداريم سرنوشت اوباما مانند سرنوشت رييس‌جمهور سابق آمريکا شود به پيام نوروزی اوباما اشاره کرد و‌گفت: در آن پيام نوروزی گفته شده که تلاش کرديم که ايران را از انزوا خارج کنيم، اما ايرانی‌ها نمی‌پذيرند، ما را به خير تو اميدی نيست شر مرسان.
وی با طرح اين پرسش که در حال حاضر چه کشوری در دنيا منزوی است، اظهار داشت: شما در کاخ شيشه‌ای خود نشسته و فکر می‌کنيد ملت ايران منزوی است حال آنکه‌ شما منزوی هستيد، زمانی که می‌خواهيد به پايگاه آمريکايی‌ها در عراق سر بزنيد بعد از اين که در آن منطقه حضور يافتيد وجود خودتان اطلاع رسانی می‌کنيد، حال آنکه مسوولان ايرانی به راحتی به عراق سفر کرده و با افراد مختلف مردم ملاقات می‌کنند و از قبل هم اعلام می‌کنند که در چه تاريخی سفر خواهند کرد و هيچ مشکلی برای ايشان به وجود نمی‌آيد .
احمدی‌ژاد به سفر اخير رييس‌جمهور آمريکا به افغانستان اشاره کرد وگفت: زمانی که ما می‌خواهيم به افغانستان سفر کنيم يک هفته پيش از آن حتی ساعت و زمان حضورمان در آن کشور اعلام می‌کنيم، اما رييس‌جمهور امريکا زمانی که به افغانستان سفر می‌کند بعد از اينکه از آن کشور خارج می شود اخبار حضور وی منتشر می‌شود. حال خود بگوييد چه کسی در اين دنيا منزوی است؟
رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه ايران اهل منطق و گفت‌وگو است، ادامه داد: اگر کسی بخواهد با زبان درشت و بی‌ادبی با ملت ايران گفت‌وگو کند از ملت ما چنان تودهنی خواهد خورد که راه خانه‌اش را گم کند.
محمود احمدی نژاد در ادامه پيامبر اسلام را بالاترين هديه خداوند به بشريت دانست و گفت: از ويژگی های پيامبر اين است که دربالاترين مرتبه کمال قرار دارد و در مسيری گام می بردارد که گمراهی و زلالت وجود ندارد.
رييس جمهور همه بدبختی‌ها و مشکلات بشر را انحراف از مسير پيامبران دانست و گفت: برخی از قدرت‌ها که به ثروت و سلاح نيز دست يافتند با انحراف از مسير پيامبران چه مشکلات و فجايعی را برای جامعه بشری نيز ايجاد کرده و برابر آيين پيامبران ايستاده اند.
وی افزود: پيامبران انسان‌ها را به توحيد فرا می‌خواندند حال آنکه آنها انسان‌ها را به خودخواهی دعوت می‌کنند پيامبران جامعه را به سمت قسط و عدالت پيش می‌بردند اماکار آنها بر اساس تبعيض و فاصله انداختن ميان مردم است.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه آنها روابط خود را بر اساس منافع مادی تنظيم می‌کنند اظهار داشت: آنها يک روز از صدام حمايت کرده و روز بعد عليه او به زور متوسل می‌شوند يک رورز گروه تروريستی تشکيل می‌دهند و روز ديگر با گروه تروريستی مبارزه می‌کنند ودليل کارهای آنها اين است که روابط خود را براساس منافع مادی تنظيم کرده است و برای کسب منافع مادی نه قانون را رعايت می کند و نه حقوق ملت ها برايشان مهم است.
رييس جمهور خاطرنشان کرد: امروز فرياد بلند ملت ايران،‌دعوت بشريت به راه انبياء‌است .
وی ادامه داد: ما به اين دليل که رژيم صهيونيستی نماد دشمنی با پيامبران الهی است و خدا نيز با اين رژيم مخالف بوده او را به رسميت نمی‌شناسيم. هرچه زشتی و بدبختی و عمل زشت در دنيا سراغ داريد يک جا در رژيم صهيونيستی مجتمع است.
احمدی‌نژاد در خصوص ادعای جوامع غربی مبنی بر اينکه خاورميانه بی‌ثبات بوده و آنها از اين وضعيت ابراز نگرانی می‌کند گفت: چه کسی خاورميانه را بی‌ثبات کرده است؟ دراين ۶۰ سال اخير در حدود ۸ جنگ وقوع پيوسته که ۵ مورد توسط رژيم صهيونيستی بوده است.
رييس جمهور ادامه داد: آنها در خاورميانه به دنبال تسلط بر نفس ،منابع طبيعی ، فرهنگ و اقتدار ملت‌های اين منطقه هستند و هدف رژيم صهيونيستی نيز تسلط بر خاورميانه و نفت آن است به آنها چه ربطی دارد که ملت‌های خاورميانه چگونه زندگی می‌کنند خود مشکل و تروريسم را ايجاد می‌کند بعد به بهانه مبارزه با تروريسم کشورهای منطقه را اشغال می‌کنند.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز دست شما برای ملت‌های منطقه رو شده و حنايتان ديگر در نزد ملت‌های منطقه رنگی ندارد ملت‌های منطقه می‌دانند که شما به دنبال حقوق بشر ، مبارزه با تروريسم و ايجاد امنيت نيستيد و همه موضوع دروغ بوده و تنها به دنبال منافع خود هستيد.
رييس جمهور کشورمان به سفر اخير اوباما به کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: اخيرا اين آقا به افغانستان سفر کرده و با گستاخی و بی‌ادبی اعلام کرده تا زمانی که منافع آمريکا اقتضا کند نيروهای آمريکايی در افغانستان حضور خواهد داشت می‌خواهم از زبان مردم آذربايجان غربی بگويم که دست از تجاوز برداريد و منطقه را تخليه و دست از حمايت صهيونيستی برداريد اين به نفع شماست اما اين کار را انجام ندهيد بدانيد دست قدرت ملت‌ها ريشه شما را از خاورميانه می‌کند.
وی ادامه داد: خود را به نادانی نزنيد از ملت‌های خاورميانه و خودتان نظرسنجی کنيد حتی ملت‌های شما نيز مخالف حضورتان در منطقه و حمايت از رژيم صهيونيستی هستيد.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه شنيده‌ايم رژيم صهيونيستی خود را تجهيز می‌کند تا مجددا به غزه حمله کند گفت: به آن‌ها هشدار می‌دهم که در گذشته اشتباه کرديد و اين بار نيز اشتباه خواهيد کرد حمله به غزه نه تنها شما را قدرتمند نخواهد کرد بلکه حمله به اين منطقه عمر نامبارک شما را پايان خواهد داد.
رييس جمهور تاکيد کرد: حاميان رژيم صهيونيستی می‌گويم در جنايت عليه غزه ، لبنان يا سوريه از رژيم نامشروع حمايت نکنيد چرا که ملت‌های منطقه شما را در ليست سياه قرار داده و يقه شما را خواهد گرفت و در دادگاه انقلابی ملت‌ها محاکمه و شما را از سقف قدرت فاسد به پايين خواهد کشيد.
وی در بخش ديگری از سخنان خود وضعيت داخلی اين کشور اشاره کرد و گفت: امروز به فضل الهی در سطح منطقه و جهان و در داخل کشور در بهترين شرايط قرار داريم و همبستگی و همدلی و عزم اراده ملت در بالاترين درجه است.
رييس جمهور اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها را مقدمه‌ای برای جهش‌های اقتصادی ، پيشرفت‌های بزرگ به شکوفايی استعدادها عنوان کرد وگفت: اجرای اين طرح گام اصلی در راستای اجرای عدالت است و ما دنبال اين هستيم سهم هر کس در جيب خودش باشد.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه اجرای اين طرح نيازمند همکاری تمام مردم و همه قوا است اظهار اميدواری کرد که نمايندگان موانع کوچک را از سر دولت برداشته تا دولت بتواند مشکلات اقتصاد کشور را حل کند.
وی با بيان اينکه دولت برای سال ۸۹ برنامه‌های گسترده‌ای در زمينه‌های کشاورزی ، اشتغال و مسکن دارند گفت: در بخش کشاورزی تصميم گرفته شده ظرف ۵ سال مسايل و مشکلات کشاورزی به طور ويژه حل شود در اين خصوص بودجه بسيار مناسبی در قانون برای حمايت از کشاورزان پيش بينی شده است.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه دولت تصميمات مهمی نيز در خصوص اشتغالزايی خواهد گرفت گفت: بودجه مناسبی برای حمايت از اشتغال جوانان پيش بينی شده که اميدواريم سال ۸۹ و حال ايجاد اشتغال و مبارزه با بيکاری باشد.
رييس جمهور در خصوص برنامه‌های دولت در زمينه مسکن نيز گفت: طبق برنامه‌ريزی‌ها و تصميمات صورت گرفته بايد ظرف سه سال به جايی برسيم که موضوع مسکن از فرصت دغدغه‌های دولت به خصوص جوانان خارج شود.
وی در پايان با بيان اينکه درياچه اروميه را نه تنها از زيباترين و مراکز زيستی در دنياست بلکه موجوديت درياچه ضامن بقای پرنشاط و شاداب شمال غربی کشور است گفت: امروز اين درياچه در معرض آسيب قرار گرفته که انشاء‌الله خودم از اين درياچه بازديد خواهم کرد و هر کاری که لازم باشد دولت انجام خواهد داد و به مقدار نياز بودجه نيز به اين موضوع اختصاص خواهد داد تا انشاء الله سرزندگی و نشاط درياچه هم بازگردد و هم ماندگار شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016