چهارشنبه 18 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: در اروپا و آمريکا انتخابات يک خيمه‌شب بازی است، امروز امن‌ترين کشور جهان ايران است، ايلنا

ـ تقريبا همه دنيا در آتش رقابت مادی و خودخواهی و دنياطلبی‌ها در حال سوختن است. در هيچ کجای دنيا ملت‌ها احساس امنيت و آرامش نمی‌کنند امروز ايران مانند گلستانی ميان آتش نمروديان زمان است و اين سرسبزی مرهون ايثار است


محمود احمدی نژاد ريس جمهور گفت : اگر هيچ کشوری در دنيا جرات دست‌اندازی به سوی ايران را ندارد به خاطر ايثار ايثارگران است، اگر امروز اقتدار ملت به نقطه‌ای رسيده که قدرت‌های جهانی در برابر ملت ايران عاجز و سرافکنده هستند به خاطر ايثار ايثارگران است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در ديدار با خانواده‌های شهدا و ايثارگران استان آذربايجان غربی جلسه عصر امروز را جلسه تجليل از ايثارگری دانست و گفت اعطای نشان ملی ايثارگری به خانواده ايثارگران به معنای آن است که همه ملت ايران قدرشناس فداکاری، ايثار و مجاهدت شما هستند و حقيقت اين است که همه افتخارات و دستاوردهای بزرگی که ملت ايران به دست آورده مرهون ايثار ايثارگران است.
رئيس‌جمهور ادامه داد: اگر ايثار ايثارگران نبود نه نامی از ملت ايران و نه اثری از عزت و شرف ملت باقی مانده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگر امروز امن‌ترين کشور جهان ايران است به دليل آن است که ايثارگران ملت ايران حاضر شده‌اند بالاترين سرمايه خود را در راه هدف‌های ايران فدا کنند.
وی به وضعيت کشورهای همسايه و جهان اشاره کرد و اظهار داشت: تقريبا همه دنيا در آتش رقابت مادی و خودخواهی و دنياطلبی‌ها در حال سوختن است. در هيچ کجای دنيا ملت‌ها احساس امنيت و آرامش نمی‌کنند امروز ايران مانند گلستانی ميان آتش نمروديان زمان است و اين سرسبزی مرهون ايثار است.
رئيس‌جمهور تاکيد کرد اگر هيچ کشوری در دنيا جرات دست‌اندازی به سوی ايران را ندارد به خاطر ايثار ايثارگران است، اگر امروز اقتدار ملت به نقطه‌ای رسيده که قدرت‌های جهانی در برابر ملت ايران عاجز و سرافکنده هستند به خاطر ايثار ايثارگران است.
وی ادامه داد: اگر امروز در زمينه‌های علمی، فن‌آوری و اقتصادی هر روز پيشرفت‌های جديد کسب می‌شود و خبرهای خوش و فتح قله‌های بالاتری را مشاهده می‌کنيم به خاطر ايثارگری ايثارگران است.
رئيس‌جمهور به شرايط کشور در ۲۵ سال گذشته اشاره کرد و گفت: اگر ۲۵ سال پيش ملت ايران و خانواده‌های ايثارگران در غربت، مظلوميت ايستادند و فداکاری کردند امروز موجب شده شرايط منطقه‌ای و بين‌المللی به نفع ملت ايران و به نفع راه شهدا و جانبازان به طور کامل تغيير کرده است.
احمدی‌نژاد گفت: تا پيش از پيروزی انقلاب کسی در ذهن خود تصور نمی‌کرد که ماشين جنگ اين رژيم در هم شکسته شود. آنچه که در آن روز از رسانه‌ها شنيده می‌شد اين بود که رژيم صهيونيستی شکست‌ناپذير است به همين خاطر برخی از سران عرب به دنبال سازش با آنها بودند اما امروز فرهنگ ايثارگری، شجاعت، ايستادگی و مقاومت از دل ايثارگری‌های شما در تمام دنيا منتشر شده است.
وی با بيان اينکه در گذشته سياست‌مداران تصور می‌کردند که دولت استکباری آمريکا شکست‌ناپذير است گفت: آن قدرت افسانه‌ای امروز در عراق و افغانستان در هم شکسته شده و به خاری افتاده است و به دنبال راه فرار می‌گردد اما هيچ راهی نمی‌يابد. آنها هر روز که در افغانستان و عراق می‌مانند ذليل‌تر می‌شوند و اگر هم بتوانند از اين کشورهای خارج شوند باز هم ذليل هستند.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه در گذشته قدرت‌های سرمايه‌داری به دنبال اين بوده است که کشور ايران کشور دست چندم باشد گفت: امروز ملت ايران کجاست؟ ما امروز توانسته‌ايم در همه عرصه‌های علمی و فن‌آوری قله‌ها را يکی پس از ديگری تسخير کنيم و همه اين دستاوردها و پيشرفت‌ها مرهون ايثار ايثارگران است.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه در تاريخ حوادث و صحنه‌های بسياری رخ داده اما همه آنها سرنوشت‌ساز نيستند گفت: صحنه‌های معدودی وجود دارد که مرز بين انسان‌های بزرگ و انسان‌های پست را مشخص می‌کند.
وی به جنگ خندق اشاره کرد و خطاب به خانواده ايثارگران گفت: مقابله شما در برابر استکبار از جنس جنگ خندق است اگر در روز اول انقلاب می‌گفتيد اين انقلاب سرنوشت بشريت را تغيير خواهد داد کسی باور نمی‌کرد اما تاريخ ۳۰ ساله اخير ايران سرشار از ايثارگری‌ها و فداکاری‌های قهرمانان است و اگر امروز و نسل‌های آينده از عدالت، انسانيت و آزادی بهره‌ای ببرند مديون ايثار ايثارگران ايران هستند چراکه اگر ملت ايران در برابر فشار جبهه استکبار کوتاه می‌آمد ديگر از انسانيت خبری نبود.
احمدی‌نژاد به اظهارات سران غربی درخصوص ايران اشاره کرد و گفت: اين سخنان نه از روی توانايی بلکه از روی عصبانيت و چشيدن طعم شکست است.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه در اروپا و آمريکا انتخابات آزادی برگزار نمی‌شود گفت: در آنجا يک خيمه‌ شب بازی می‌کند و بعد اسم آن را انتخابات می‌گذارند در آنجا پول، رسانه و احزاب فعاليت می‌کنند و قدرت تنها در اختيار احزاب است و کسی جز آنها نمی‌تواند رئيس‌جمهور، نماينده مجلس و يا عضو شورای شهر بشود.
احمدی‌نژاد افزود: کل احزاب اروپا در حدود ۱۵۰ هزار نفر هستند که بر ۴۰ ميليون نفر حکومت می‌کنند.
وی خطاب به کشورهای نظام سرمايه‌داری گفت چه کسی شما را به عنوان رئيس دنيا انتخاب کرده که از سوی آنها حرف می‌زنيد ملت ايران برای شما و صدتا بالاتر از شما هم ارزشی قائل نيست.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه آنها امروز در جبهه‌های مختلف با بن‌بست مواجه شده و علت آن‌را ملت ايران می‌دانند اظهار داشت: دورانی که دست روی انبار اسلحه گذاشته و هارت و پورت کنيد اگر به فکر آبرو و آينده خود هستيد بايد به مرزهای خود باز گرديد.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه آمريکا به بهانه حملات ۱۱ سپتامبر کشورهای منطقه را اشغال کرده و کشتار به راه انداخته است گفت شما به بهانه ۳ هزار نفر، تاکنون بيش از يک ميليون و ۴۰۰ هزار نفر را کشته‌ايد.
رئيس‌جمهور خاطر نشان کرد: کشورهای غربی در حال حاضر در منطقه هيچ اقدامی نمی‌توانند بکنند و برای هر اقدامی محتاج ملت ايران هستند و بدون جلب نظر ملت مکتبی ايران نمی‌توانند کاری را از پيش برند.
احمدی‌نژاد خطاب به خانواده ايثارگران اظهار داشت: به لطف ايستادگی شما جهان در حال تغيير و تحول است و دوران عزت و عظمت ملت‌ها آغاز شده و ملت ايران به لطف ايثارگری شما در خط مقدم بوده و پرچم‌دار اين تحول است.
رئيس‌جمهور در پايان خطاب به کشورهای غربی از زبان خانواده ايثارگران گفت: در طول اين ۳۰ سال ملت ايران فشارهای زيادی را متحمل شده است خانواده ايثارگران پس از ۳۰ سال تحمل سختی‌ها مومن‌تر، محکم‌تر، مقاوم‌تر و انقلابی‌تر ايستاده‌اند و محکم در دهان شما می‌زنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016