یکشنبه 20 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبيرکل موتلفه در نامه‌ای به احمدی‌نژاد خواستار اجرای مصوبه حجاب و عفاف در دستگاه‌های زيرمجموعه دولت شد، ايسنا

محمدنبی حبييی دبيرکل حزب موتلفه اسلامی در آستانه ۲۱ تير روز عفاف و حجاب پيرامون موضوع حجاب و عفاف به رييس‌جمهور نامه نوشت.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، متن اين نامه به شرح ذيل است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد
رييس محترم جمهوری اسلامی ايران

سلام عليکم

با آرزوی موفقيت جنابعالی در کسب رضايت خداوند قادر متعال و برآوردن دقيق و به موقع مطالبات و خواست‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ايران، قبل از ورود به اصل موضوعی که موجب شد اين نامه را تقديم نمايم، از ذکر اين نکته ناگريز هستم که در مبانی موضوع مهم دينی حجاب و عفاف تفاوتی بين نظرات جنابعالی و مجموعه حزب موتلفه اسلامی احساس نمی‌کنيم. آنچه باعث شد که به نوشتن اين نامه مبادرت شود موضع‌گيری غير منتظره اخير جنابعالی راجع به روش‌های اجرايی حل اين مساله است.

با همت شايان تقديری که اعضاء محترم شورای انقلاب فرهنگی به رياست و توجه جنابعالی معمول داشتند حدود سه سال پيش طرح عفاف و حجاب تهيه و تصويب و به دولت جنابعالی ابلاغ شد و نامه‌ای هم از طرف آنجناب به وزارت ارشاد نگاشته شد و اجرای طرح مزبور مورد خواست قرار گرفت ولی تا آنجا که اطلاع داريم اقدام قابل توجهی تاکنون از طرف مجموعه دولت تحت مديريت جنابعالی برای اجرای همين طرح قانونی معمول نگرديده است.

اولين مطالبه حزب موتلفه اسلامی صدور دستور قاطع جنابعالی برای اجرای همين مصوبه در مجموعه دولت است، بديهی است از ۲۶ دستگاهی که بايد بيش از چهارصد فعل را در اجرای اين مصوبه شروع و به انجام رسانند انتظار اين است که با پشت‌کار و جديت جنابعالی، وظيفه خود را به مرحله عمل درآوردند.

موضوع دوم رعايت موازين عفاف و حجاب در تمامی دستگاه‌هايی است که به شکلی زير مجموعه دولت جنابعالی هستند.

جناب آقای رييس جمهوری

الزام رعايت حجاب اسلامی از طرف بانوانی که به لحاظ شغلی در استخدام دولت جمهوری اسلامی هستند - حداقل در محيط کار - هم يک خواست عملی است و هم هيچگونه عارضه‌ای برای دستگاه اجرايی ندارد.

تعجب ما در اين است که چرا در دولت جنابعالی و دولت‌های قبلی به الزامی بودن اين مهم تاکيد و تصريح جامع به عمل نيامده است.

درخواست حزب موتلفه اسلامی اين است که عنايت ويژه در مورد اين پيشنهاد بفرماييد که هر چه زودتر گروهی مامور به مطالعه و تهيه آيين‌نامه بشوند که از نيمه دوم سال جاری ان‌شاءالله به مرحله اجرا درآيد.

بانوان متدين شاغل در دستگاه‌های اجرايی و ساير بانوان متدين و قاطبه متدينين مسلما پشتيبان اجرای اين طرح خواهند بود. اگر کسانی هم باشند که در وجوب رعايت حجاب مردد باشند حداقل دستور اداری را ملزم به اجرا خواهند بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016