شنبه 6 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورود ۵۰ ميليون دلار لاستيک چينی به بازار ايران، ايلنا

واردات ۵۰ ميليون دلاری لاستيک به کشور در حالی رقم می خورد که صنف فروشندگان و توليدکنندگان لاستيک و روغن تهران بارها نسبت به ورود تايرهايی که استانداردهای پايينی دارند، انتقاد کرده است.


ايلنا: چينی‌ها گوی سبقت واردات لاستيک به ايران را از تمامی کشورهای صادرکننده ربوده و در رتبه نخست جدول صادرکنندگان لاستيک ايستادند. سال گذشته، چين با صادرات ۵۰ ميليون و ۸۶۶ هزار و ۵۳۷ دلار انواع تاير خودروهای سواری، اتوبوس، موتورسيکلت، دوچرخه و هواپيما بالاترين ميزان صادرات تاير به ايران را از آن خود کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا و به نقل از رانه‌نيوز و بر اساس آمار گمرکات کشور، بيشترين مقدار اين واردات به تاير خودروهای سواری با مقدار ۴۲ ميليون و ۹۶۰ هزار و ۷۸۹ دلار تعلق دارد. کل واردات تاير در سال گذشته و از ۴۴ کشور دنيا به ارزش ۲۹۱ ميليون و ۲۵ هزار و ۸۳۲ دلار بود که در اين بين چينی‌ها در راس صادرکنندگان تاير قرار گرفته‌اند.
در اين ليست کشورهای همچون عراق، کويت، اندونزی، عمان، سريلانکا و ترکيه نيز حضور دارند. در جمع کشورهای صادرکننده لاستيک به کشور، نام کشورهايی به چشم می‌خورد که نه تنها توليدکننده لاستيک نيستند بلکه در زمره واردکنندگان اين محصول قرار می گيرند، اما برای ايران نقش صادرکننده را داشته و واسطه واردات می‌شوند.
بخش قابل توجهی از واردات لاستيک به کشور، همچون ساير محصولات وارداتی به امارات متحده عربی تعلق دارد و اين در حاليست که در اين کشور کارخانه تاير سازی وجود ندارد، اين ميزان صادرات با چند دست واسطه به ايران صادر می شود که می‌تواند نشانه‌ای از دامپينگ باشد.
واردات ۵۰ ميليون دلاری لاستيک به کشور در حالی رقم می خورد که صنف فروشندگان و توليدکنندگان لاستيک و روغن تهران بارها نسبت به ورود تايرهايی که استانداردهای پايينی دارند، انتقاد کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016