شنبه 27 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشکل مالی سه کشتی توقيفی ايران حل شد، ايسنا

با حل شدن مشکل مالی مربوط به سه کشتی ايرانی توقيف شده در سنگاپور اين کشتی‌ها منتظر آزاد شدن هستند.

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، ۱۰ روز قبل اعلام شده بود که چند روزی است سه کشتی ايرانی به نام‌های سهند، سبلان و توچال در کشور سنگاپور توقيف شده‌اند و مدير عامل شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران نيز با تاييد آن، مشکل را مربوط به بانک فرانسوی عنوان و بيان کرده بود: اين موضوع به دليل بدهی نبوده و اين کار را به دليل مسائل تحريم‌ کرده‌اند که به دنبال حل آن هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در اين مورد توضيح داده بود: ما وام داشتيم که اين‌ها به دليل تحريم‌ آن وام «دين» را به «حال» تبديل کردند. به عبارتی کار خلاف انجام دادند. چرا که قراردادهای وام برای قبل از تحريم بوده که اين‌ها خلاف کردند و اين هم از کارهايی خلافی است که غربی‌ها می‌کنند.

حال پس از گذشت حدود دو هفته از اين اتفاق، امروز عضو هيات رييسه اتاق بازرگانی ايران که در عرصه حمل‌ونقل دريايی فعال است در همين مورد خبر داد که مشکل مالی مربوط به اين مسئله حل شده است.

مسعود دانشمند، در گفت‌وگو با ايسنا با تصريح اينکه اين مشکل ديگر حل شده است، می‌گويد: يک تاخير در پرداخت اقساط بوده که انجام شده و اين مسئله تمام شده است.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا اکنون سه کشتی ايرانی آزاد شده‌اند؟ اظهار می‌کند: قاعدتا اگر پرداخت شده باشد بايد آزاد شوند.

دانشمند هرچند عنوان می‌کند که خبر ندارد اکنون اين کشتی‌ها آزاد شده‌اند يا نه، اما يادآور می‌شود: بدهی پرداخت شده است و قاعدتا بايد کشتی‌ها آزاد شده باشند.

در همين مورد سخنگوی وزارت بازرگانی نيز هرچند اطلاع دقيقی از آخرين وضعيت کشتی‌های توقيف شده ايران در سنگاپور ندارد اما خاطرنشان می‌کند: فقط می‌دانم مسئولان کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران در حال پيگيری اين موضوع بودند.

*تاييد حل مشکل کشتی‌های توقيفی ايران

اما از سوی کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران مدير عامل اين شرکت در گفت‌وگويی کوتاه با ايسنا حل شدن مشکل مالی مربوط به توقيف سه کشتی ايرانی در سنگاپور را تاييد می‌کند و می‌گويد که برای آزادشدن اين کشتی‌ها نيز مذاکراتی در حال انجام است.

محمد داجمر با تصريح اينکه بدهی‌ها پرداخت و اين مشکل حل شده است، اظهار می‌کند: در حال حاضر برای آزاد شدن اين سه کشتی در حال مذاکره هستيم که بايد برای آن به دادگاه‌های مربوطه رفت تا بتوان اين کشتی‌ها را آزاد کرد.

همچنين اين مقام مسئول کشتيرانی ايران در ۱۷ آذر ماه سال جاری نيز با اشاره به اينکه محموله‌ای در اين کشتی‌ها نيست، اشاره کرده بود که قرار است اين کشتی‌ها حراج گذاشته شوند اما چند روز قبل وی اعلام کرده بود که اين اقدام صورت نگرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016