چهارشنبه 1 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن پاسخ نايب کميسر عالی حقوق بشر به شيرين عبادی درباره نسرين ستوده

شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل که همراه با فعالان زن در اعتراض به وضعيت نسرين ستوده در زندان، در برابر مقر سازمان ملل در ژنو دست به تحصن زده‌اند، در روز نخست تحصن نامه‌ای را که خطاب به کمیسر عالی حقوق بشر تهیه شده بود به دفتر ایشان ارسال کرد. خانم پیلای در سفر بود که مراتب به اطلاع وی رسيد.
امروز نامه‌ای با امضای نایب کمیسر عالی حقوق بشر در پاسخ به شيرين عبادی ارسال گرديد که در زير آن را می خوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم عبادی عزيز

از طرف کميسر عالی حقوق بشر خانم ناوانتم پيلای ،که در حال حاضر در ژنو نيستند، از شما به خاطر نامه ۲۰ دسامبر و اطلاع رسانی در مورد وضعيت خانم ستوده تشکر می شود .
همانطور که می دانيد در ۲۳ نوامبر ۲۰۱۰ کميسار عالی بيانيه ای در مورد وضعيت مدافعان حقوق بشر و وکلا در ايران منتشر کردند که بخشی از اين نامه به طور مشخص در مورد خانم ستوده بود.
ما گفت و گوی مستقيم مان را با مقام های ايرانی ادامه می دهيم.
نشست حقوقی که در اول و دوم دسامبر از طريق کميساريای عالی حقوق بشر در تهران برگزار شد نيز فرصت ديگری بود که بتوانيم گفت و گوی مستقيمی در موردموضوعاتی که موجب نگرانی ماست با قوه قضائيه ايران داشته باشيم. از جمله اين موضوعات، اقدامهای غير قانونی حقوقی به ويژه در پرونده های سياسی و محدوديتها و آزار وکلا، روزنامه نگاران و مدافعان حقوق بشر بود.
همکاران من در گفت و گوی رو در رو با مقامهای ايرانی مورد خانم ستوده را مطرح کردند. ساز و کارهای ويژه شورای حقوق بشر نيز با مقامهای دولتی ايران در مورد خانم ستوده وارد عمل شدند.
مطمئن باشيد دفتر ما اين موضوع را پی گيری کرده و گامهای لازم را برخواهد داشت تا نگرانی ما را در اين مورد به طور خاص به مقامهای ايرانی منتقل کند.

با احترام
کيونگ وا کانگ
نايب کميسر عالی حقوق بشر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016