دوشنبه 4 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: آنقدر عليه فرمول غلط "دو فرزند" می‌گويم تا حساسيت‌ها برانگيخته شود، مهر

رئيس جمهور اسلامی ايران با تاکيد مجدد بر نادرست بودن فرمول دو فرزند برای يک خانواده گفت: من اين را آنقدر می گويم که به واقع حساسيت ها در رابطه با آن برانگيخته شود زيرا اين فرمول بر اساس انديشه غلطی شکل گرفته که کشورهای ديگر برای نجات خود آن را به ما ديکته کرده اند.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر احمدی نژاد در جريان هشتادو پنجمين جلسه هيئت دولت و در جلسه ای با مديران استان گيلان از اقدامات انجام شده در اين استان تقدير کرد و در عين حال به مديران اين استان توصيه کرد که قدرشناس فرصت بوجود آمده برای خدمتگزاری باشند.

وی افزود: فرصت خدمتگزاری قابل قياس با ساير فرصت ها نبوده زيرا بالاترين عبادت خدمت به خلق خداست و به واقع خداوند انسان را خلق کرده است تا از طريق خدمت به مردم حاکميت خداوند را محقق نمايد.

رئيس جمهور با اشاره به شرايط امروز جهانی تصريح کرد: ما در مقطعی هستيم که طومار استکبار برچيده خواهد شد و در اين مقطع ملت ايران در محوريت است. حال فرصت خادمی در چنين شرايطی بالاترين فرصتی است که بسياری از بزرگان آرزوی خدمت در اين مقطع را دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی نژاد در ادامه رسيدگی به مشکلات تک تک مردم را مورد تاکيد قرار داد و گفت: همه ما يک ماموريت داريم و آن ساختن ايران است ولی اين ماموريت نبايد ما را از مشکلات تک تک مردم غافل کند و بايد معادل همان وقتی که برای مسائل کلان کشوری می گذاريم، برای رسيدگی به مشکلات تک تک مردم نيز بايد وقت بگذاريم.

وی در ادامه گفت: برنامه های ما نقص هايی نيز دارد و عده ای بابت آن دچار آسيب می شوند نبايد نسبت به آسيب هايی که به يک فرد وارد می شود غافل بود زيرا يک مشکل کوچک ممکن است دهها خانواده را با مشکل مواجه کند.

رئيس جمهور با توصيه به مديران برای صرفه جويی گفت: اگر به اندازه ای که برای اموال شخصی حساس هستيم به همان ميزان برای بيت المال هم حساسيت داشته باشيم در شرايط امروز حداقل ۳۰ درصد از هزينه های دولت کاهش می يابد.می توان همين صرفه جويی ها را در مسير افزايش حقوق کارمندان و رفع مشکلات مردم مورد بهره برداری قرار داد.

احمدی نژاد رمز خدمتگزاری را عشق به مردم دانست و گفت: در نظام اسلامی عينيت عشق به خداوند در عشق به مردم تبلور پيدا می کند و کسی که در کار خود عشق نداشته باشد به اولين کسی که ضربه می زند خودش است.

وی در بخش ديگری از سخنان خود به الگوی ايرانی و اسلامی پيشرفت اشاره کرد و گفت: کشور امروز در آستانه يک جهش بزرگ قرار دارد ولی اين پيشرفت زمانی معنا پيدا می کند ما هدفی را به طور مشخص داشته باشيم و به سوی آن هدف گام برداريم.

رئيس جمهور الگوی ايرانی اسلامی را هدف ساختن فرهنگ خودمان عنوان کرد و گفت: ما برای آينده تصويب دستور آرمانی داريم و معتقديم جهان در نقطه اوجش توسط فرزندی از سلاله پيامبر اکرم (ص) اداره خواهد شد يعنی به دنبال تحقق جامعه مهدوی هستيم نه جامعه توسعه يافته غربی. لذا الگوهايمان را بايد بر اساس اين هدف ترسيم کنيم.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به ابعاد الگوی ايرانی اسلامی توسعه گفت: اسلام در واقع يکی بيشتر نيست ولی اسلامی که ما در ايران آن را فهم می کنيم نگرشی متعالی به اسلام است. لذا ما بايد با توجه به توانمندی و استعدادهای داخلی و ريشه ايرانی کشور را بسازيم.

وی در ادامه با تاکيد بر اينکه پيشرفت با انديشه های وارداتی ميسر نمی شود گفت: البته اين معنی عدم استفاده از تجربيات ديگران نيست و بايد تجربيات ديگران را در خدمت روش های پيشرفت خودمان قرار دهيم.

وی با تاکيد مجدد بر استفاده از استعدادهای بومی مناطق مختلف کشور گفت: تا چند سال پيش سخن از حذف چای از محصولات استان گيلان مطرح بود ولی امروز به جايی رسيده است که منطقه اشتغال و درآمد را به کشاورزان بازگردانده است و همين استعداد طبيعی امروز سود ده شده است.

احمدی نژاد در ادامه با تاکيد مجدد بر نادرست بودن فرمول دو فرزند برای يک خانواده گفت: من اين را آنقدر می گويم که به واقع حساسيت ها در رابطه با آن برانگيخته شود زيرا اين فرمول بر اساس انديشه غلطی شکل گرفته که کشورهای ديگر برای نجات خود آن را به ما ديکته کرده اند.

وی افزود: اين مسئله خلاف منطق قرآن بوده و ترس از فقر به واقع وعده شيطانی است برای محدوديت قائل شدن برای فرزند دار شدن.

رئيس جمهور در پايان سخنانش خطاب به مديران استان گيلان گفت: انتظارم از استان گيلان و مديرانش اين است که الگويی برای ترسيم الگوی اسلامی ايرانی پيشرفت شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016