دوشنبه 4 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فخرالسادات محتشمی پور: دوره تازه فشارها بر تاج زاده؛ با هم سلولی جديد، می خواهند روحيه اش را تضعيف کنند، کمپين بين المللی حقوق بشر

فخرالسادات محتشمی پور که هفته گذشته پس از ۵۶ روز ممنوع الملاقات وتماس بودن با همسرش مصطفی تاج زاده توانست او را ملاقات کند، با اظهار اينکه شيوه تازه ای از فشار و آزار نسبت به اين فعال سياسی و زندانی عقيدتی در زندان آغاز شده است به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:« ظاهرا کسی را وارد بند آقای تاج زاده کردند که کمی مشکل دارد. وقتی از همسرم درباره اش پرسيدم فقط گفت انشالله خدا او را شفا بدهد و بيشتر از اين توضيح نداد. من نگرانم که چه کسی را در کنار همسرم گذاشته اند و همسرم چه می کند. فکر می کنم می خواهند از شيوه های مختلفی برای تعضيف روحيه ی آقای تاج زاده استفاده کنند اما قطعا موفق نمی شوند چون ايشان ۴ ماه سلول انفرادی را با آن همه فشار تاب آوردند و توانستند روحيه خود را حفظ کنند پس با بازی های جديد هم تغييری در روحيه او ايجاد نمی شود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فخرالسادات محتشمی پور در مورد ملاقاتش به کمپين گفت: « ملاقات من چهارشنبه هفته گذشته حضوری و به مدت يکساعت بود. قول داده شد که پس از اين تماس های مستمری با همسرم داشته باشم که البته اين اتفاق نيفتاد و دوباره من از همسرم بی خبرم. اگر با عريضه ها و پيگيری های ديگرم به نتيجه نرسم حتما شيوه های ديگری را برای ملاقات کردن آقای تاج زاده و نهايتا آزادی ايشان امتحان خواهم کرد.»

مصطفی تاج زاده، عضو جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی و معاون وزير کشور دولت سيدمحمد خاتمی از دستگيرشدگان بعد از انتخابات ۸۸ است که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی عليه امنيت ملی و فعاليت تبليغی عليه نظام به شش سال حبس تعزيری و ۱۰ سال محروميت از فعاليت در احزاب و مطبوعات محکوم شد که بنا به درخواستش تقاضای تجديد نظرخواهی بر حکم صادره صورت نگرفت.

همسر مصطفی تاج زاده، معاون وزير کشور دولت خاتمی درخصوص وضعيت جسمی و روحی اين زندانی هم در ملاقات اخيرش گفت: «روحيه اش که خيلی خوب بود هر چند که بابت هم بندی جديد ايشان نگرانم و همين طور نگران وضعيت جسمی او هستم که بارها خطاب به مسولان اعلام کردم. ايشان با جسم کاملا سالم وارد زندان نشدند و احتياج به مراقبت شديد داشتند که هم بازجويانش در جريان هستند و از نزديک وضعيتش را ديده اند و هم مسولان زندان خبر دارند و عليرغم اينکه رسانه های دولتی گفتند تاج زاده تمرض می کند اما پرونده پزشکی ايشان در مراجع قضايی موجود است. او قبل از اينکه به زندان برود ديسک کمرش را عمل کرد، همچنين آرتورز گردن دارد و پزشکان متخصص تاکيد داشتند که اول بايد گردن او عمل شود که به دليل درد شديدی که در ناحيه کمر داشت اول کمرش را عمل کرد.من نمی دانم حالا وضعيت گردن آقای تاج زاده به چه صورت است، طبق آخرين ام آر آی که از او شده به گفته پزشکان بايد حتما تحت عمل جراحی قرار بگيرد چون خدای ناکرده با يک حرکت نا به جا ممکن است او فلج شود.»

خانم محتشمی پور ادامه داد: « من همه اين مسائل را به مسولان منتقل کردم همچنين در آخرين ارتباطم با مسولان زندان گفتم که مسوليت سلامت و جان همسرم به عهده شماست که در حال حاضر در کنترل شماست. قول داده بودند که پزشک متخصص مغز و اعصاب ايشان را معاينه کند اما تا روز چهارشنبه که ايشان را ديدم اين اتفاق هنوز نيفتاده بود و ديگر هم که خبری از او ندارم. »

همسر عضو فعال حزب جبهه مشارکت ايران اسلامی با اعتراض به بازداشت همسرش به کمپين بين الملللی حقوق بشر در ايران گفت:« اصل مطلب اين است که آقای تاج زاده اصلا نبايد در زندان باشد. ما خواسته های خود را برای آزادی او با بهترشدن وضعيت جسمی او تقليل نمی دهيم اما چون در درجه اول بايد سلامت ايشان در نظر گرفته شود فعلا مرتب روی اين قسمت تاکيد می کنم و منتظرم تا گزارش سلامتی ايشان به ما زودتر داده شود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016