چهارشنبه 6 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هوشنگ اميراحمدی: ديناری از دولت نگرفتم، با مشايی ارتباطی ندارم، "طرح بازاريابی کيش" را برای خدمت و پيشرفت کشور فرستادم، انتخاب

پروفسور هوشنگ اميراحمدی در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد سفر به ايران و شرکت در کنفرانس و همچنين برخی اخبار ديگر ، توضيحاتی ارائه داد.
خبرگزاری انتخاب (www.entekhab.ir) :
پروفسور هوشنگ اميراحمدی در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد سفر به ايران و شرکت در کنفرانس ايرانيان، ارتباط با مشايی و همچنين برخی اخبار ديگر ، توضيحاتی ارائه داد.

وی در گفت و گو با خبرنگار سياسی خبرگزاری "انتخاب" (Entekhab.ir) گفت: در تمامی مدتی که اين داستان ها مطرح بوده است، من سه حرف را در مطبوعات داخل و خارج کشور تکرار کرده ام: اول، اظهار نظر در باره اينکه من به کنفرانس دعوت شده بودم يا نه را به مسئولين کنفرانس ميسپارم؛ دوم، من حتی برای يک ثانيه هم در آن کنفرانس شرکت نکردم ودر هيچ يک از برنامه های سازمانی، مهمانی، گردشی و غيره آن حضور نيافتم؛ و سوم، برای مسافرت به ايران، اقامت در هتل، و ساير هزينه ها، ديناری ازدولت، شورای عالی و يا مسئولين کنفرانس دريافت نکردم.

وی اضافه کرد: در باره موارد دوم و سوم چيزی برای اضافه کردن ندارم چون آنچه که گفته ام عين حقيقت است. اما در رابطه با مورد اول، معتقد هستم که مسئولين کنفرانس ميبايست با شفافيت بيشتری حرف ميزدند. متاسفانه طوفانی که کيهان و ديگران در استکان ايجاد کردند باعث شد که ديگرکسان بيش از حد محافظه کاری و ملاحظه کاری کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اميراحمدی می افزايد: واقعيت اين است که مسئولين کنفرانس عمداً و يا سهواً از پيشنهاد من برای شرکت در کنفرانس استقبال کردند ولی متعاقباً بدليل نگرانی هائی که بوجود آمده بود، دعوت کتبی خود را پس گرفتند و از من خواستند که در کنفرانس شرکت نکنم که من هم استقبال کردم.

استاد دانشگاه راتگرز، ضمن ابراز تاسف از آنچه "فرهنگ ناسالم سياسی ايران" می خواند، اضافه می کند: در اين فضا، غالباً "دروغ مصلحت انگيز به ز راست فتنه انگيز" ميشود، و حتی صادق ترين مسئولين مملکتی ما نيز گاها مجبور ميشوند اين روش ناسالم را بکار گيرند. بنابراين، من اعتقاد ندارم که دروغی گفته شده بلکه بدليل همان جو ناسالمی که بوجود آمده بود در شفاف سازی داستان کمی کوتاهی شده است. اين را هم اضافه کنم که در رابطه با کنفرانس و مسائل قبل و بعد آن، من هرگز آقای مشائی را دخيل نديدم و ارتباطی هم با ايشان نداشتم.

اميراحمدی ، همچنين در واکنش به اخبار منتشر شده در برخی سايت های اينترنتی، گفت: من ضمن تائيد واقعيت مدارک منتشر شده در "کيهان" و "تابناک"، برداشت هائی که از آنها شده است را صحيح نميدانم.

مثلاً، تابناک در گزارش ۲۹ دی ۱۳۸۹ خود مينويسد: "در حالی که مسئولان برگزاری همايش، هرگونه دعوت رسمی از هوشنگ امير احمدی را دروغ می خوانند و بسياری از رسانه ها از جمله روزنامه کيهان بر دعوت رسمی اين فرد تأکيد می کردند،

وی اضافه می کند: سايت «تابناک»، سندی را منتشر و افشا می نمايد، مبنی بر اين که نه تنها هوشنگ امير احمدی به ايران دعوت رسمی و هزينه رفت و آمد آن نيز پرداخت شده بود، بلکه او برای آمدن به ايران و ميهمان ويژه همايش شدن، شرط و شروطی از جمله پروژه ای در کيش را که جزييات دقيق آن بعدها منتشر خواهد شد، می گذارد..." توجه شود که تابناک با چه آب و تابی چند مکاتبه الکترونيکی که تماماً در حيطه عمومی هستند، يعنی هيچ مطلب سّری درآنها وجود ندارد، را "سند" مينامد و از "افشا" آنها حرف ميزند! واما اين مدارک چه واقعيت هائی را نشان ميدهند؟

اميراحمدی، در ادامه ضمن انتقاد از عدم به کارگيری واژه ی "پروفسور" برای وی، می گويد: حضرات کيهانی و تابناکی از بس در ايران با دکترها و پروفسورهای قلابی رفت و آمد داشته اند، از بکار بردن عنوان واقعی و صحيح جلوی اسم فردی هم که از يکی از معتبرترين دانشگاهای دنيا مدرک دکترا دارد و استاد تمام وقت در يکی از دانشگاه های معتبر امريکا است، ابا دارند!

استاد دانشگاه راتگرز، می افزايد: در مدارکی که تابناک ويا کيهان منتشر کرده است، هيج نشانی از اينکه دعوت کنندگان ديناری به من پرداخته اند وجود ندارد، و بنابراين اين ادعای تابناک که سندها نشان ميدهند که هزينه های من پرداخت شده اند آشکارا کذب محض است. تنها اين مدارک نشان ميدهند که قرار بود ويا انتظار ميرفت که هزينه ها پرداخت شوند که نشدند!


اميراحمدی ، همچنين در مورد ادعای برخی رسانه ها در مورد شروط وی برای شرکت در کنفرانس ايران، می گويد: اين ادعای تابناک هم که من برای شرکت در کنفرانس شرط يا شروطی داشته ام هم کذب محض است. آنچه من در ياداشتم نوشته ام اين است که علاقمندم در کنفرانس يک مقاله بدهم و آن مقاله نظری را هم که در باره مرتبط کردن شهروندان خارج نشين به کشورهای مبداء بمنظور توسعه است را به پيوست فرستادم. در رابطه با "طرح بازاريابی کيش" و انزلی که در نامه ام آمده است، هيج شرطی مطرح نشده است. اين را هم اضافه کنم که طرحهای بازاريابی کيش و انزلی حدود دوسال پيش به اين مناطق داده شد که کمکی به پيشرفت آنها کرده باشم.

وی اضافه می کند: من برای تهيه اين طرحها شخصا مبالغی خرج کردم ولی ديناری از دولت و مناطق آزاد دريافت نکرده ام. من از اينکه توانسته ام به سهم خود خدمتی بکنم خوشحال هستم. در اين رابطه هم تابناک بهتر است برای ادعای کذب خود يا مدرک نشان دهد يا عذرخواهی کند!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016