جمعه 6 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشروح سخنان وزير اطلاعات در برنامه‌ تلويزيونی "ديروز، امروز فردا"، ايسنا

وزير اطلاعات پنج شنبه شب با حضور در برنامه‌ی تلويزيونی "ديروز، امروز فردا" با مروری براتفاقات بعد از انتخابات رياست جمهوری دهم، به تشريح عملکرد سربازان گمنام امام زمان(عج) در برخورد با جريان فتنه پرداخت.


پيام دستگيری ريگی اشراف سرويس‌ اطلاعاتی ما بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ، حجت‌الاسلام حيدر مصلحی در ابتدای اين گفت‌وگوی تلويزيونی با بيان اين که هيچ گاه پيش بينی نمی‌کردم که روزی در چنين جايگاهی قرار بگيرم و بيشتر فکر می‌کردم که به فعاليت‌های فرهنگی و حوزوی خواهم پرداخت، اظهارداشت:البته اين جايگاه از آن اهدافی که مدنظرم بود دور نيست؛ چرا که انقلاب اسلامی که امام(ره) آن را معماری کرد، بنيه‌ی اصلی‌اش فرهنگی است و حتی فعاليت در وزارت اطلاعات هم در راستای فعاليت‌های فرهنگی است. در اين جايگاه هم هدف اصلی هدايت بشر است.

وی در ادامه درباره‌ی فعاليت‌های وزارت اطلاعات در ۳۰ سال گذشته، گفت: وزارت اطلاعات در سال ۶۲ شکل گرفت و کارکنان آن دارای روحيه‌ی جهادی و انقلابی بودند و مجموعه‌ی مردمی است و از زمانی که شکل گرفته است، موفقيت‌های قابل توجهی داشته است و در مقاطع مختلف با فتنه‌های مختلفی مقابله کرده است.تا جايی که حضرت امام (ره) به فعاليت‌های اين وزارتخانه تقدس داد و لقب سربازان گمنام امام زمان (عج) را به فعالان وزارت اطلاعات اعطاء کرد.

وزير اطلاعات همچنين يادآور شد: از همان ابتدا که وزارت اطلاعات تشکيل شد، بحث اطلاعات ۳۰ ميليون نفری مطرح بود و برنامه اين بود که اين وزارت‌خانه همچون بدنه‌ی مردم فعاليت کند و از آن مردم جدا نباشد.

مصلحی در ادامه با تاکيد بر پيچيدگی فعاليت‌های اطلاعاتی گفت: بسياری از اقدامات وزارت اطلاعات به خاطر همين مساله قابل بيان نيست، دستگاه اطلاعاتی کشور هم اکنون کيس‌های بزرگی را با تکنولوژی‌های پيشرفته به پيش می‌برد و فن‌آوريهايش بومی سازی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير اطلاعات در بخش ديگری از اظهاراتش با اشاره به دستگيری ريگی توسط سربازان گمنان امام زمان (عج) گفت: ريگی يک شرور معمولی و منطقه‌ای نبود، بلکه يک مزدور خود فروخته و وطن فروش بود و قساوتش روشن و آشکار بود و حمايت‌های سنگين و قابل توجهی از او در سرويس‌های کشورهای مختلف می‌شد و ناتو با او در ارتباط بود. با وجود همه‌ی اينها سربازان گمنام امام زمان (عج) توانستند در يک حرکت قابل توجه که هنوز هم برای سرويس‌های استکباری از جمله آمريکا، قابل شناسايی نيست، او را دستگير کنند و اين سرويس‌ها از اين اتفاق ضربه‌ی سنگينی خوردند.

وی در پاسخ به اين سوال که پيام پنهان اين ماجرا چه بود؟ گفت: قضيه ريگی يک بخش مربوط به اعترافات اوست که کار اطلاعاتی درباره‌ی آن انجام می‌شود و بخشی از آن در اطلاع رسانه‌ها قرار می‌گيرد.

هماهنگی‌های صورت گرفته برای دستگيری ريگی در ميان نهادهای اطلاعاتی و انتظامی و امنيتی در عرض نيم ساعت انجام شد و جالب است که بدانيم ما نمی‌خواستيم از وسايل ارتباط جمعی مانند تلفن برای اين هماهنگی ها استفاده کنيم. نکته‌ی ديگری که در اين اتفاق خود را نشان داد آمادگی ما بود.

وی همچنين خاطرنشان کرد: برخی بعد از دستگيری ريگی شروع به داستان سرايی کردند و اين که اين شرور را پاکستان به ما تحويل داده است و يا سرويس‌های کشورهای ديگر با ما همراهی کردند. در حالی که چنين نيست، ما او را که در پايگاهی در افغانستان مستقر بود و می‌خواست از طريق دبی به يک کشور ديگر برود در آسمان دستگير کرديم.

مصلحی تصريح کرد: پيام اين اتفاق برای ساير سرويس‌های اطلاعاتی اين بود که ما چقدر به فعاليت‌های آنها اشراف داريم. حتی ما برنامه‌ريزی کرده بوديم که اگر به هر دليلی نتوانستيم هواپيما را متوقف کنيم، او را چگونه در کشور مقصد دستگير کنيم.

وزير اطلاعات در پاسخ به اين سوال که چه سرويس‌هايی با ريگی در ارتباط بودند گفت: سرويس‌های سی‌آی ای ، موساد و سرويس‌اطلاعاتی انگليس و متاسفانه برخی از سرويس‌های اطلاعاتی کشورهای همسايه با او همراهی می کردند.


سرويس‌های اطلاعاتی دشمن در اقدامات خود متناسب با فرهنگ ما فعاليت می‌کنند


وزير اطلاعات همچنين درباره‌ی ترور شهيد علی محمدی و دستگيری شبکه‌ی ترور وی گفت: شبکه‌ی ترور علی محمدی و شهرياری ارتباطاتی با سرويس موساد داشتد و شبکه‌ی آن به صورت سلولی بود و عرضی نبود به اين مفهوم که سرويس موساد با تک تک اعضای اين شبکه در ارتباط بود و به عنوان مثال در اعترافات يکی از اعضای اين افراد مشخص می‌شود، کسی که خانه اجاره می‌کند تا موتور ضارب در آن قرار گيرد، خود نمی‌داند که چه کسی به آن خانه رفت و آمد خواهد کرد. با اين حال ما توانستيم به اين شبکه دسترسی پيدا کنيم و اين دستگيری پيام سنگينی برای سرويس موساد داشت.
وی افزود: موساد فعاليت‌هايش طوری است که اگر فردی را مورد استفاده قرار دهد، بعد از استفاده او را از بين خواهد برد. بر همين اساس آنها تلاش داشتند افراد اين شبکه رااز بين ببرند و ما توانستيم اعضايی از اين شبکه را قبل از از بين رفتن دستگير کنيم.
مصلحی در ادامه گفت: با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته وضعيت سرويس‌ها در منطقه بحرانی است، بخصوص موساد وضعيتش خيلی به هم ريخته است و ما اين را در رفت و آمدهايشان به کنسولگری‌ها کاملا می‌توانيم متوجه شويم. آنها خيلی به هم مشکوک شده‌اند.
وی با تقدير از همکاران خود در وزارت اطلاعات گفت: عزيزان ما در وزارت اطلاعات با خون دل و سختی‌های بسياری فعاليت می‌کنند و هم اکنون اشراف اطلاعاتی ما بسيار مطلوب و در سطح بالايی است.
وزير اطلاعات درباره‌ی دستگيری شبکه‌ی رون آراد و فراخوانی که وزارت اطلاعات برای افراد فريب خورده از اين شبکه داده بود، گفت: از اين فراخوان استقبال قابل توجهی شد. و ما بهره‌برداری‌های بسيار قابل توجهی از اطلاعات به دست آمده از اين فراخوان کرديم.
وی تصريح کرد: افرادی بودند که در اين شبکه فريب خوردند و تماس گرفتند و اطلاعات خود را در اختيار ما قرار دادند. روی اين پرونده همچنان فعاليت می‌شود.
وی درباره‌ی جريان اصلاح طلب و دوم خردادی‌ها نيز گفت: جمعی از دوم خردادی‌ها و اصلاح طلبان آمريکايی هم اکنون به کشورهای استکباری از جمله آمريکا‌ سفر کرده‌اند و در آنجا با رسانه‌های آمريکايی فعاليت و همراهی می‌کنند و اين نکته‌ی قابل توجهی است که اينها چگونه ميهن خود را رها کردند و و دست به چنين اقداماتی می‌زنند. اين هشداری است که جامعه بايد به آن توجه کند.
مصلحی در ادامه گفت: اين نکته خيلی مهم است که بدانيم سرويس‌های اطلاعاتی دشمن در اقدامات خود متناسب با فرهنگ ما فعاليت می‌کنند. و از راهکارهای متناسب با فرهنگ ما برای نفوذ در آدمها و ايجاد ارتباط بهره‌ می‌برند و يکی از کارهای جديد ما اطلاع رسانی در اين زمينه است. آنها به سراغ برخی خانواده‌ها می‌روند و با ايجاد ارتباطات فاميلی ، رفاقتی ، دوستی، علمی وپژوهشی به آنها نزديک می‌شوند، سرويس‌های اطلاعاتی فعال شدند تا آدم‌های ما را شناسايی کنند که بتوانند آنها را از کار بياندازند يا با خود همراه کنند. وی ادامه داد: آنها جوامع علمی ما را رصد می‌کنند و به دنبال راه‌هايی برای نفوذ به اين جوامع هستند تا جايی که به دنبال بهره‌برداری از برخی آقازاده‌ها هستند. البته مساله‌ی آقازاده‌ها در طول تاريخ مطرح بوده است، همچنان که فرزند زبير چگونه باعث می‌شود که پدرش آن فعاليت‌ها را انجام دهد. سرويس‌های اطلاعاتی در اين جهت فعال هستند و از راه‌های دلسوزانه وارد می‌شوند و افراد را با خود همراه می‌کنند و تا جايی پيش می‌برند که افراد ديگر راه برگشت نداشته باشند.
وزير اطلاعات درباره‌ی نقش نفاق در جريان دوم خردادی نيز تصريح کرد: سرويس‌ها در زمينه‌ی نفاق سرمايه‌گذاری عظيمی کرده‌اند، بخشی از فعاليت‌های آنها در اين زمينه اقدامات سخت و بخشی هم اقدامات نرم است، آنها افراد را با خود همراه می‌کنند تا در اقدامات سخت از آنها استفاده کنند.
وی افزود: در مجلس ششم ما شاهد اين مساله‌ بوده‌ايم و اشراف لازم هم در اين زمينه بوده و به نمايندگان مجلس نيز تذکر داده شده بود، اسناد آن هم موجود است، که به عنوان مثال چگونه نفاق به يک نماينده‌ی مجلس نزديک می‌شود و تا جايی می‌رسد که آن فرد اعلام می‌کند من کاری ندارم که چه کسی در مقابل نظام قرار دارد، هر کسی باشد او را مورد حمايت قرار می دهم.
بحث انتخابات درفتنه‌ی ۸۸ تنها يک بهانه بود
به گزارش ايسنا، وزير اطلاعات در ادامه اين گفت‌وگو با اشاره به فتنه سال گذشته و يادآوری اين‌که انقلاب اسلامی در ۳۲ سال عمر خود با فتنه‌های متعددی مواجه بوده است، گفت: اين فتنه‌ها يک مجموعه‌ی مديريتی دارد، که بايد آن را مورد تحليل و بررسی و شناسايی قرار داد. افرادی در داخل کشور بوده‌اند که به عنوان سران فتنه مطرح بودند، اما اينها خودشان نبودند، بلکه مجموعه‌هايی بودند که اينها را مديريت می‌کردند. بررسی‌ها و تحليل‌ها درباره‌ی مجموعه‌ی مديريتی فتنه‌ها ادامه دارد و به نظر من بايد بيشتر صبر کرد تا نتايج آن به دست آيد و مجموعه‌های مديريت کننده شناسايی شوند.
مصلحی در ادامه تصريح کرد: برای شناخت فتنه ۸۸ به نظر من ما بايد به قبل از ۲۰ سال گذشته هم برگرديم به آن زمان که انقلاب و مهندسی آن توسط افرادی زير سوال می‌رفت، بايد به قبل از انقلاب برگرديم و به زمانی که حضرت امام (ره) تئوری ولايت فقيه رامطرح کرده بود، بايد ديد چه کسی با ايشان همراهی می کرد و از همراهی خود چه هدفی را دنبال می‌کرد. در انقلاب در برهه‌های مختلف افرادی در مصادر قدرت قرار می‌گيرند که همه‌ی اينها بايد کنکاش شوند و بدون اين کنکاش‌ها نمی‌توان به بصيرت درباره‌ی فتنه رسيد.
وزير اطلاعات يادآور شد: درفتنه‌ی ۸۸ بحث انتخابات تنها يک بهانه بود که با آن به اهداف خود برسند، بايد بررسی کنيم که در دوران نخست‌وزيری موسوی چه کسانی اطراف ايشان را گرفته بودند و ارتباطات قابل توجه اينها و هسته‌يی که بعدها تشکيل می‌دهند و نام آن را زيست مسلمانی می‌گذارند، بايد بررسی شود. وی افزود: جلساتی که اينان در مرکز بررسی‌های استراتژيک رياست جمهوری تشکيل می‌دهند و در آنجا طراحی‌هايی می‌کنند ارتباطات اينان با بيرون از کشور قابل توجه است .

وزير اطلاعات در پاسخ به اين سوال که آيا اسناد و مدارکی هم در اين زمينه داريد؟ گفت: اسناد و مدارک موجود است وجزواتی در اين زمينه در حال تهيه می‌باشد.
وی تصريح کرد:ما دربازرسی از دفتر يکی از عناصر اين مجموعه جزوه‌ای به دست آورديم که وقتی آن را مطالعه کرديم ،ديديم دقيقا طراحی حرکت فتنه است.
وی افزود: يکی از نکاتی که در اين جزو مشاهده می‌شود، اين است که هيچ بحثی از دين نمی‌بينيد. برايند من اين است که اين جزوه براندازی دين در ايران را دنبال می‌کند. البته بحث‌هايی از مراجع و علما هم در اين جزوه مطرح می‌شود، اما اينها ابزاری برای رسيدن به آن هدف است.در بررسی‌هايی که روی اين جزوه شد و تطبيق‌هايی که انجام شد، ادبيات اين جزوه و پاراگرافهايی که در ان به کار رفته است، ادبيات حزب توده است.
وی تصريح کرد: آنچه که اين مجموعه آن را طراحی می‌کرد؛ درباره‌ی انتخابات نبود، بلکه از انتخابات به عنوان يک فرصت می‌خواست استفاده کند.جالب است که در بحث‌هايی که اين افراد درميان خود داشته‌اند اذعان می‌کنند که راهی برای اثبات تقلب در انتخابات وجود ندارد و هر طور که بخواهند اين بحث را مطرح کنند، به بن بست می‌خورند.
وی در ادامه به ارتباط سران فتنه با خارج از کشور اشاره کرد و گفت: فردی به نام انوشيروان اميرارجمند که مشاور موسوی است و بيانيه‌های او را تدوين می‌کرد ارتباطش با نفاق روشن است.اين فرد در سال گذشته دستگير و بر اساس رافت اسلامی آزاد شد. اما پس از آزادی با طراحی منافقين از کشور فرار کرد و مدتی در استارس‌بورگ در منزل برادرش که جزو عناصر اصلی منافقين است، مخفی شد و از همان جا هم بيانيه‌ها را طراحی می‌کرد.
مصلحی درباره‌ی کروبی‌ هم گفت: عدد رای کروبی جالب است، و آدم‌هايی که در اطراف او جمع شده بودند کسانی هستند که تکبر و نخوتشان به گونه‌ای است که کسی نمی‌تواند آنها را تحمل کند. اين افراد از ساده لوحی کروبی استفاده کردند و جالب است که خودشان اعلام کردند که به فردديگری می‌خواهند رای دهند. در ميان اطرافيان کروبی فردی با او همراه است و نقش قابل توجهی دارد، به نام مجتبی واحدی، او قبل از فتنه به انگليس رفت و آمد داشت و چند بار هم به آمريکا رفته بود، اين فرد هنوز هم ارتباطات خود را با کروبی حفظ کرده است. همه‌ی حرف ما اين است که وقتی نظامی داريم که در مقابل استکبار تمام قد ايستاده است، چرا هوشيار نباشيم و مراقبت نکنيم. چه کسانی رفت و آمد می‌کنند. همين‌هايی که از آنها نام برده‌ام هم اکنون با استفاده از ماهواره و شبکه‌های تلويزيونی به جريان فتنه خط دهی می‌کنند.

دستگيری سران فتنه بايد با تدبير و مديريت قابل توجه جلو برود
به گزارش ايسنا،‌ وزير اطلاعات در ادامه‌ به آنچه در ۲۵ بهمن اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: قضيه‌ی ۲۵ بهمن ادامه‌ی فتنه است، اما نقطه‌ی عطف است به اين معنا که استکبار همه ی هزينه‌ی خود را کرد که از ۲۵ بهمن استفاده کند و فتنه‌گران هم همراهی کردند .
وی افزود: از آن نظر اين قضيه نقطه‌ی عطف بود که مشی مقام معظم رهبری در مقابله با فتنه که همانا دفع حداقلی و جذب حداکثری بود، اثرات خود را نشان داد و ما شاهد ريزش بسيار قابل توجهی در جريان فتنه بوديم، آنچه باقی مانده ضد انقلاب است. عده‌ای که فريب اينها را خورده بودند، ازاين جريان جدا شدند و در ۲۵ بهمن آنچه به ميدان آمد با همه‌ی سرمايه‌گذاری‌ها افتضاح بزرگی بود و شبکه‌های ماهواره‌ای صحنه‌هايی را پخش کردند که دستکاری شده از فتنه‌های قبل بود و چند صحنه هم از جمعيت عادی نشان دادند که آمده بودند خريد شب عيد انجام دهند.
وی ادامه داد: آنها که آمدند جزو منافقين و جريان ضد انقلاب بودند که جمعيت بسيار اندکی بوده‌اند، در ۲۵ بهمن بازهم عده‌ی ديگری متوجه شدند که درگيری ميان ضد انقلاب و نظام است، البته برخی هم هنوز متوجه نشده‌اند، اما به هر حال مسيری که نظام طی می‌کند، بر اساس دفع حداقلی و جذب حداکثری است که تاکنون جواب داده است و جريان فتنه علی‌رغم سرمايه‌گذاری‌های سنگين جمعيت بسيار اندکی را توانست جمع کند که آن هم با مردم عادی، که در منطقه‌ی خيابان انقلاب برای خريد شب عيد آمده بودند مخلوط شده بود.
وزير اطلاعات در ادامه گفت: در ۲۵ بهمن جريان نفاق به صورت جدی به ميدان آمد، و چندنفر هم به دست اين افراد شهيد شدند و البته فردی در اين رابطه دستگير شده است که اسلحه و ماموريت داشته و افرادی را شهيد کرده است. دستگيری اين فرد موفقيت بزرگی است؛ چرا که جريان نفاق در حال خارج کردن او از کشور بود. دستگيری اين فرد اطلاعات خوبی به دست می‌دهد. نکته‌ای که بايد به آن توجه کرد.
وی در ادامه گفت: يکی از افرادی که با سی‌.آی.ای در ارتباط بوده و برنامه‌ريزی‌های قابل توجهی داشت، و اطلاعاتی را در صحنه به دست آورده بود. اين فرد از قبل مورد شناسايی و رصد قرار گرفته بود و در ۲۵ بهمن دستگير شد .
وی ادامه داد: يکی از اقدامات قابل توجه سرويس‌های اطلاعاتی در اين فتنه استفاده از شبکه‌های مجازی برای ايجاد شبکه‌های اجتماعی بود، البته شبکه‌های اجتماعی آنها شناسايی شده و بخش قابل توجهی از عناصر آن مورد هدايت قرار گرفتند، در ۲۵ بهمن جريان فتنه علی‌رغم سرمايه‌گذاری سنگين در شبکه‌های مجازی نتوانست در شبکه‌های اجتماعی کاری از پيش ببرد. تنها بهائی‌ها و سلطنت‌طلب‌ها و منافقين بودند که اينها هم شبکه‌های اجتماعی ندارند.
وزير اطلاعات در ادامه‌ی اين برنامه‌ی تلويزيونی در پاسخ به اين سوال که آيا وزارت اطلاعات توانسته مرکزيت فتنه را شناسايی کند، گفت: ما توانسته‌ايم به ۲۰ درصد دسترسی پيدا کنيم و البته برای دسترسی کامل به اين مرکزيت و شناسايی آن کار و زمان زيادی لازم است، اسناد و اطلاعات به دست آمده خيلی زياد است، اما اينها بايد پالايش شوند و تبديل به جزوه شوند.
وزير اطلاعات درباره‌ی دستگيری سران فتنه نيز گفت: اين کار بايدبا يک تدبير و مديريت قابل توجه جلو برود، البته دستگاه قضايی اقداماتی کرده‌اند و پرونده‌های سنگينی عليه سران فتنه تشکيل شده است که بايد اقدامات متناسب با آن انجام گيرد. ما به عنوان دستگاه اطلاعاتی جمع آوری‌هايی در اين زمينه داشته ‌ايم و اقدامات بعدی در اين زمينه انجام می‌شود.

دستگيری‌ها هدفمند و هوشمندانه است

مصلحی درباره‌ی اين که ممکن است در برخوردهايی که صورت می‌گيرد برخی افراد بی‌گناه باشند، گفت: با آمادگی که مجموعه‌های ما دارند و غربالگری‌هايی که شده است، دستگيری‌ها هدفمند و هوشمندانه است، البته ممکن است در دستگيری‌های نيروی انتظامی اشتباهاتی اتفاق بيافتد که آن بسيار کم است و در حد هيچ می‌باشد. با اين حال اگر فردی بی‌گناه دستگير شود، در همان ابتدا آزاد می‌شود و از او عذرخواهی می‌شود.دستگيری اين افراد به چند ساعت هم نمی‌کشد.
وزير اطلاعات درباره‌ی اثرات تحولات در منطقه گفت: انرژی مصرف شده توسط استکبار و سرويس‌های اطلاعاتی ‌شان در مقابل جمهوری اسلامی به عنوان ام الاقرای جهان اسلام، باعث شده که فرسوده شوند . اظهارات اوباما در کنگره و ساير مقامات اين کشورها نشان می‌دهد که آنها سرمايه‌گذاری‌های زيادی در مقابله با انقلاب انجام دادند و دچار فرسودگی شده‌اند و نتايج فعاليت‌هايشان به سرافرازی جمهوری اسلامی در مقابل فتنه منجر شده است.
وی در عين حال خاطرنشان کرد: اما اين فرسودگی باعث شده که مردم کشورهای منطقه فرصت پيدا کنند و خيزش‌هايی شکل بگيرد، از نظر ما اين خيزش‌ها بايد زودتر انجام می‌شد و شاهد تاخير در اين زمينه هستيم. که علت آن اين است که در برهه‌هايی بعضی افراد در نظام از ايده‌های امام(ره) فاصله‌ گرفتند و هم اکنون که دولت نهم و دهم ايده‌های استکبار ستيزی و عدالت خواهی امام(ره) را احياء کرد، اين ايده‌ها در منطقه جان گرفته است.
وی در عين حال تصريح کرد که اين تحليل‌هايی که ارائه دادم مبتنی بر اطلاعات است.
مصلحی در ادامه گفت: هم اکنون استکبار دچار چالش‌های سنگينی در مباحث اقتصادی است، و خيزش‌هايی که هم اکنون شاهديم در کشورهای اروپايی و آمريکايی نيز شکل خواهد گرفت و استکبار سردرگم است، که اينها از کجا شکل گرفته و اوج خواهد گرفت.
مصلحی در ادامه خاطرنشان کرد: آنها خيلی تلاش می‌کنند که جمهوری اسلامی را نيز در مقوله‌ی اين خيزش‌ها قرار دهند و بر همين اساس می‌خواستند از ۲۵ بهمن بهره‌برداری کنند، اما خيزش مردم در ۲۲ بهمن و در نماز جمعه‌ی بعد از ۲۵ بهمن نشان داد که چنين بهره‌برداری را نمی‌توانند، بکنند.
وی افزود:شبکه‌های رسانه‌ای استکبار تلاش دارد که بگويد ۲۵ بهمن در راستای خيزش‌های منطقه است، اما اين تلاشش مزبوحانه است، اطلاعات ما از جلسات درونی مجموعه‌ی سران فتنه نشان می‌دهد که آنها خودشان نيز اذعان دارند که نمی‌توانند چنين استفاده‌ای بکنند.
مصحلی در ادامه گفت: آنچه در منطقه شاهديم به دليل فرسودگی سيستم‌های اطلاعاتی استکباری است و در کشورهای مختلف بايد به نتيجه برسد.در اين کشورها بدنه‌ی ديندار جامعه پای کار آمدند و موج بيداری در اين کشورها قابل بهره‌برداری است، البته استکبارمی خواهد در اين موج‌ها فرافکنی کند.
وی درباره‌ی اسناد منتشر شده توسط ويکی ليکس نيز گفت: اين اسناد مخلوطی از اسناد واقعی و مجعول است و اهل فن می‌توانند اين مساله را متوجه شوند و البته ما روی اين افراد کار اطلاعاتی می‌کنيم.
وی در ادامه فتنه را يک جنگ اطلاعاتی عنوان کرد و گفت: در جنگ اطلاعاتی آنچه مهم است برآيند کار است، آنچه که من می توانم روی آن تاکيد کنم اين است که در اين جنگ اطلاعاتی هر گاه ما دست از شعارها و ايده‌های امام و مقام معظم رهبری برنداريم اين فتنه‌ها تمام نخواهد شد و اين فتنه‌ها توسط کسانی و مجموعه‌هايی انجام می‌شود که از اسلام ناب فاصله گرفتند.
وی افزود :البته مردم ما هوشمند هستند و در عرصه‌ حضور دارند هر چند که در فتنه تشخيص حق و باطل سخت است، اما کسی می‌تواند در تشخيص خود راه درست را برود که تقوا و بصيرت داشته باشد و مردم ما اين تقوا و بصيرت را دارند و انشاء الله در سايه‌ی ولايت ادامه پيدا می‌کند، فتنه‌ها حلقه‌های به هم پيوسته‌ای هستند که بايد با بصيرت در برابر آن مقابله کنيم.
وزير اطلاعات در پايان از عناصر خدوم اين وزارت خانه که در عين گمنامی تلاش می‌کنند، تشکر کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016