شنبه 14 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک مقام سپاه: اگر مجلس نهم سالم نباشد، سال ۹۱ خونين خواهد بود، راديو زمانه

يک مقام سپاه پاسداران ايران گفته است اگر مجلس نهم «سالم» نباشد، سال ۱۳۹۱ «سالی خونين» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرتیپ سالار آبنوش، فرمانده سپاه صاحب‌الامر در همايش ناظران شورای نگهبان در قزوين گفت: «اگر نتیجه انتخابات مجلس نتیجه‌ای نباشد که در راستای ارزش‌های ما باشد سال ۹۱ سالی بسیار خطرناک و حتی خونین است به‌طوری که صاحب‌نظرانی که قدرت تحلیل دارند و تاکنون مسائل را به درستی پیش‌بینی کردند، بیان داشتند که اگر مجلس بعد مجلس سالمی نباشد سال ۹۱ فتنه، خونین است زیرا با هم می‌جنگیم و جریان انحراف سر درمی‌آورد.»

وی افزود: «بايد دقت بيش‌تری شود و اسناد و مدارک و اطلاعات صحيح در اين خصوص جمع شود و کسی که بايد پذيرفته نشود، رد شده و به کسی که بايد تذکر داده شود نيز تذکر داد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ايران، اسفند سال ۱۳۹۰ برگزار می‌شود. بنا بر قوانین ایران، «صلاحیت» افرادی که خواهان کاندیداتوری در انتخابات هستند باید از سوی شورای نگهبان تأیید شود.

اين مقام سپاه افزوده است:‌ «تا چند روز قبل وحشت‌مان از فتنه بود، البته فتنه واقعی و عميقی بود و خداوند متعال عنايت کرد و در سايه مديريت و صفای وجود موسای زمان، فتنه خاموش شد (اما) همان فتنه در حال ائتلاف با جريان ديگری به نام انحراف است و ريشه هر دو دارد يکی می‌شود و در انتخابات آينده پيچيدگی و سختی از انتخابات قبلی بيش‌تر است.»

پس از انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ايران در ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ که در نتيجه آن محمود احمدی‌نژاد به عنوان فرد حائز اکثريت آرا معرفی شد، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی دو کانديدای اين انتخابات که هم‌اکنون به گفته مخالفان در «بازداشت» به‌سر می‌برند، دولت را به «تقلب» متهم کردند.

طرفداران اين دو کانديدای مخالف دولت در پی اعلام نتيجه انتخابات، به خيابان‌ها ريختند اما آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران با رد کردن «تقلب در انتخابات»، اعتراضات را «فتنه» ناميد.

سرتیپ سالار آبنوش در بخش ديگری از سخنانش گفت:‌ «ما گروهی داشتيم که با عناوين اصلاحات، دوم خرداد و فتنه که همه يکی بود و طرف مقابل ما بودند اما امروز چيزی به نام انحراف درست شده که بايد با چشمان تيز و ارتباط صاف با خدا از پروردگار مدد بخواهيم زيرا پيچيدگی آن‌قدر بالاست که تشخيص دادن بسيار سخت است.»

وی توضيح بيش‌تری درباره «جريان انحراف» نداده است اما برخی منتقدان دولت از اسفنديار رحيم‌مشايی، رئيس دفتر احمدی‌نژاد و هواداران وی، به عنوان «اصولگرايی انحرافی» نام می‌برند.

اين مقام ساه پاسداران افزوده: «ريشه جريان انحراف و فتنه يکی است و امروز جريان انحراف دارد افراد کم‌ظرفيت و دارای دو چهره را جذب می‌کند، آن‌ها که از پست و مقام تنزل يافتند و کم‌ظرفيت هستند، شناسايی می‌شوند و اين‌ها اصحاب جريان انحراف هستند و بعضاً نيز نشانه‌های جانبازی و سابقه جبهه دارند و يا از خانواده شهدا و ايثارگر هستند.»

سرتیپ آبنوش گفت: ‌«زمانی که مشاهده کرديد افرادی با شرايط مذکور در پوشش مراسمی با هم شده‌اند، دقت داشته باشيد و همان‌طور که جريان فتنه را روسياه کرديد، اين جريان را نيز سرنگون کنيد.»

این مقام سپاه پاسداران ایران در حالی درباره انتخابات مجلس نهم سخن گفته که معترضان اين نهاد نظامی را به «دخالت» در انتخابات رياست‌جمهوری سال گذشته متهم کرده‌اند.

اما فرماندهان سپاه می‌گويند که بنا بر اصل ۱۵۰ قانون اساسی ايران موظف به «نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن» هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016