چهارشنبه 27 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده کل سپاه: پروژه معجزه‌آسای سپاه بزودی رونمايی می‌شود، ايسنا


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در آينده‌ای نزديک شاهد رونمايی و افتتاح پروژه معجزه آسای سپاه خواهيم بود که دنيا را به شگفتی واخواهد داشت.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در دهمين جشنواره سلمان فارسی سپاه با اشاره به پيروزی‌های اخير انقلاب اسلامی در منطقه خاورميانه اظهار کرد: پيروزی‌هايی که در خاورميانه و کشورهای عربی منطقه شاهديم حاصل راه و افقی بود که امام راحل (ره) برا ی انقلاب ترسيم کردند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به جهاد علمی در مقطع فعلی انقلاب افزود: انقلاب عظيم اسلامی ايران در همه عرصه‌ها نيازمند مجاهدت، جانفشانی، ايثار و از خودگذشتگی است و همانگونه که در عرصه‌های امنيتی، دفاعی، فرهنگی، سازندگی، اقتصادی و اجتماعی بسيار موفق عمل کرده بايد در عرصه‌های علمی، تحقيقاتی و نوآوری هم پيشتاز باشد که در اين مورد توجه به فضای معنوی و ارزش‌های الهی و اسلامی رمز موفقيت در امور تحقيقاتی سپاه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جعفری ادامه داد: همانگونه که مجاهدت در عرصه‌های دفاعی و هشت سال دفاع مقدس سبب اقتدار نظام شد تلاش و مجاهدت، حفظ آمادگی و پيشرفت‌های علمی نيز ضامن افزايش قدرت بازدارندگی نظام و عدم تکرار حوادث گذشته‌هاست.

وی موفقيت‌های سپاه در عرصه‌های علمی و تحقيقاتی را بسيار گسترده و چشمگير خواند و گفت: سپاه پس از اتمام جنگ در عرصه جهاد علمی حضور فعال و گسترده داشته و سرمايه‌گذاری مناسب و مطلوبی را در راستای ايجاد زيرساخت‌ها و ساير امور انجام داده که ماحصل آن موفقيت‌های چشمگير و گسترده در عرصه‌هايی است که نياز کشور بوده و هست.

وی ورود سپاه به عرصه‌های اقتصادی کشور را کارساز عنوان کرد و افزود: ورود سپاه پاسداران به عرصه‌های اقتصادی و انجام پروژه‌های عظيم ملی بسيار کارساز و موثر بوده به طوری که اگر اين ورود انجام نمی‌شد امروز با مشکلات زيادی مواجه بوديم.

وی ويژگی مهم در امور تحقيقاتی را تکليف محوری دانست و اظهار کرد: همانگونه که در عرصه‌های ديگر ماموريت‌های سپاه به چشم می‌خورد توکل به ذات مقدس الهی در کنار سخت کوشی و تلاش شبانه روزی همراه با صبر و استقامت، پايداری و نگاه تکليف محوری و تکيه بر توانمندی‌های بومی، رمز موفقيت و پيروزی بوده و اين امر بايد مورد توجه ويژه محققين و مراکز تحقيقاتی در سپاه و ساير نهادهای کشوری باشد.

به گزارش ايسنا به نقل از سپاه‌نيوز، فرمانده کل سپاه با تاکيد بر لزوم خالص کردن نيت‌ها در عرصه‌های مختلف کار تصريح کرد: محققين و مراکزی که در آن نيت‌های معنوی و الهی در اولويت امور قراردارند مراکزی موثق و برتر هستند که نصرت و ياری خداوند متعال شامل حال آنان شده است.

وی صبر و استقامت و کار برای کسب رضای الهی را ويژگی محققين سپاهی عنوان کرد و يادآور شد: در مجموعه انقلابی و اسلامی سپاه که دغدغه دين و ارزش‌های اسلامی در رأس امور آن است توجه به اصل توکل به خدا، هدف گذاری دقيق و روشن و تلاش برای مبارزه با منيت و غرور نداشته باعث ساماندهی امور و کسب نتايج مطلوب در کارهای تخصصی و تحقيقاتی شده که اين مديريت بالا و توجه به توسعه فضای معنوی هم در سپاه و همه در کل کشور بايد مدنظر قرار گيرد.

جعفری با اشاره به توانمندی‌های علمی سپاه و کسب تجربه‌های موفق در اين نهاد مقدس گفت: سپاه يک نهاد انقلابی است که بايد در همه عرصه‌ها فعاليت داشته و دانش و تجربه‌های سازنده خود را به کشورهای ديگری که چشم اميد به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند، منتقل کند.

فرمانده کل سپاه در پايان گفت: پروژه‌هايی در کشور در حال انجام است که اگر به نتيجه برسد دنيا را به شگفتی واخواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016