پنجشنبه 26 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضبط صدای اساتید دانشگاه تهران توسط اعضای بسیج دانشجویی، هرانا

خبرگزاری هرانا - در پی انتشار خبر ابلاغ بازنشستگی اجباری دکترحسین سیف‌زاده استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران در روزهای اخیر، برخی از سایت‌های اینترنتی در حاشیه اخبار منتشر شده به ضبط نمودن صدای این استاد و اساتید دیگر دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در سر کلاس درس، توسط برخی از دانشجویان حامی دولت و مخصوصاً اعضای بسیج دانشجویی این دانشکده اشاره نمودند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، تنها چند روز پس از انتشار این خبر، نامه‌ای با عنوان "نامه سرگشاده جمعی از دانشجویان در خصوص اخراج دکتر سیف‌زاده" در فضای اینترنتی منتشر گردید که در آن جمعی از دانشجویان دانشکده حقوق ضمن محکوم نمودن اخراج دکتر سیف‌زاده از تهدید اساتید توسط برخی از حامیان دولت با ضبط صدای آن‌ها در سر کلاس‌های درسی و تهدید ارائه فایل‌های ضبط شده به سیستم امنیتی صحبت نمودند که در متن این نامه این دانشجویان مدعی شده بودند که این اعمال با حمایت برخی از مسئولین دانشکده انجام می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنوز زمان زیادی از انتشار این اخبار در فضای اینترنتی نگذشته بود که خبرگزاری فارس به نقل از فردی که وی را مسئول سابق بسیج دانشجویی معرفی نموده است خبری را منتشر نمود. این خبرگزاری به نقل از این فرد نوشت: "پس از شنیدن اخبار و شایعاتی که در مورد استاد سیف‌زاده در خبرگزاری‌ها منتشر شده بود.... پس از چندین بار مراجعه برای پیگیری حضوری با آقای سیف‌زاده بالاخره موفق شدم در طی یک تماس تلفنی حدود ۵۰ دقیقه‌ای با ایشان به بحث و گفت‌وگو در رابطه با قضایای این چند روز بنشینم که در زیر خلاصه‌ای از آنچه در این پنجاه دقیقه گذشت را می‌آورم. سیف‌زاده در این مکالمه تلفنی در رابطه با سوالات فراوانی که در مورد موضع‌گیری برخی سایت‌ها از وی پرسیدم با صراحت در مورد افرادی که قصد سواستفاده سیاسی از اتفاقات این چند روز و ایشان را داشتند بار‌ها بیان کردند «من آدم سیاسی نیستم» «من اصلا نمی‌خواهم گوشت قربانی دعواهای سیاسی بشوم» «من یک معلم ساده هستم و دلم می‌خواهد ایران سربلند بشود.»"

این فرد همچنین با نقل قول‌های بسیار گزینشی و هدفمند از صحبت با دکتر سیف‌زاده ضمن اینکه هیچ صحبتی در مورد بازنشستگی اجباری این استاد به میان نمی‌آورد و سعی می‌نماید آن را با صحبت‌هایی گزینشی از دکتر سیف‌زاده به حاشیه براند در پایان می‌افزاید: "در صورت هرگونه موضع‌گیری‌های بعدی سایت‌های دروغ‌پرداز در اولین فرصت فایل صوتی این مکالمه طولانی تلفنی حدودا ۵۰ دقیقه‌ای به انضمام صحبت‌های چند ماه پیش را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد."

این خبر با تیترهای مختلفی در خصوص دکتر سیف‌زاده و نقل قول‌های گزینشی از ایشان در رسانه‌های حامی دولت منتشر شد در حالی که با بی‌دقتی تمام مسئول سابق بسیج دانشجویی در متن خبر به ضبط صدای این استاد اعتراف نموده است. زیرا وی در ابتدای مطلب خود از گفتگوی دوستانه تلفنی با استاد سخن می‌گوید و در پایان صحبت از ضبط صدای ایشان به میان می‌آورد و از همه مهم‌تر آنکه از واژه "به انتضمام صحبت‌های چند ماه پیش" صحبت به میان می‌آورد که این مورد اعترافی است در این خصوص که بسیج با هماهنگی حراست دانشگاه و ارگانهای امنیتی آرشیو مکالمات و صحبت‌هایی از این استاد را در اختیار دارد.

شایان ذکر است که پیش از این نیز در آبان ماه امسال حراست دانشگاه ۳ ساعت و نیم دکتر سیف‌زاده را بازجویی نموده بود که بسیج دانشجویی این دانشگاه با همکاری خبرگزاری فارس سعی نمود با ساختن حاشیه‌های خبری منکر این بازجویی از این استاد گردد. بنا بر شنید‌ها در این بازجویی، بازجو‌ها مدعی شده بودند که صد‌ها ساعت از صحبت‌های دکتر سیف‌زاده را که توسط نیروهای بسیجی دانشگاه و همچنین برخی از حامیان دولت از کلاس‌های درسی وی ضبط گشته است را در اختیار دارند.

همچنین روز گذشته صفحه "کمپین محکومیت اخراج دکتر سیف‌زاده از دانشگاه تهران" که در فیس بوک توسط برخی از دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی راه اندازی گردیده است در تیتر خبری به نام "گاف جدید بسیج دانشجویی دانشکده حقوق به نقل از خبرگزاری فارس" به این موضوع اشاره نموده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016