دوشنبه 22 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرین رتبه بندی دانشگاه های دنیا؛ عدم حضور دانشگاه های ایران در میان دانشگاه های برتر، دانشجونيوز

پایگاه اینترنتی QS نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهان را بر اساس موضوع مطالعات در زمینه مهندسی و تکنولوژی منتشر کرد.

به گزارش دانشجونیوز، در آخرین رتبه بندی منتشر شده توسط QS، دانشگاه های دنیا بر اساس دسته بندی موضوعی در رشته های مهندسی کامپیوتر و سیستمهای اطلاعاتی، مهندسی الکترونیک، مهندسی عمران و شهر سازی، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و هوانوردی، مورد برسی قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش موسسه MIT از کشور امریکا به عنوان برترین دانشگاه مهندسی و تکنولوژیکی جهان انتخاب شده است. همچنین در این رنکینگ هیچ نامی از دانشگاه های ایران در بین ۵۰ دانشگاه رتبه بندی شده به چشم نمی خورد. اما در قسمت دانشگاه های "رتبه بندی نشده" اسم دانشگاه تهران در رشته مهندسی عمران و شهر سازی در دامنه ۱۵۱ تا ۲۰۰ آماده است. دانشگاه تهران از مجموع کلی ۱۰۰ امتیاز ۱۷/۹ را به خود اختصاص داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این در حالی است که برخی از دانشگاه های کشورهای آسیایی همچون دانشگاه هایی از کشورهای ژاپن، سنگاپور، چین، مالزی، ترکیه، هنگ کنگ، کره جنوبی، هندوستان، لبنان، عربستان و مالزی در میان۵۰ دانشگاه برتر و تعدادی دیگر نیز در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

مهندسی کامپیوتر و سیستمهای اطلاعاتی
MIT، استنفورد، کمبریج، کالیفرنیا برکلی، هاروارد، آکسفورد، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا، کارنگی ملون و دانشگاه تورنتو به ترتیب ۱۰ داشنگاه برتر جهان در زمینه مهندسی کامپیوتر و اطلاعات انتخاب شده اند.

مهندسی الکترونیک
MIT در این رتبه بندی جایگاه اول را به خود اختصاص داده و دانشگاه های استنفورد، کمبریج، کالیفرنیا برکلی، آکسفورد، هاروارد، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا، کالیفرنیا-لس آنجلس، امپریال کالج لندن، و دانشگاه ملی سنگاپور به ترتیب رتبه های دوم تا دهم را از آن خود کرده اند.

مهندسی عمران و شهرسازی
MIT در مهندسی عمران و شهر سازی هم رتبه اول را به دست آورده است، دانشگاه استنفورد در رتبه دوم، دانشگاه کمبریج در رتبه سوم، کالیفرنیا برکلی در رتبه چهارم، امپریال کالج لندن در رتبه پنجم، دانشگاه آکسفورد در رتبه ششم، دانشگاه ملی سنگاپور در رتبه هفتم، دانشگاه توکیو در رتبه هشتم، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا در رتبه نهم و موسسه فدرال تکنولوژی سوئیس در رتبه دهم قرار گرفته اند.

مهندسی شیمی
در رتبه بندی دانشگاههای جهان بر اساس موضوع مهندسی شیمی که در نوع خود در رتبه بندی های QS اولین به شمار می رود، باز هم جایگاه اول توسط نام موسسه MIT اشغال شده است و در ادامه دانشگاه کمبریج، کالیفرنیا برکلی، آکسفورد، استنفورد، کالیفرنیا-لس آنجلس، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا، امپریال کالج لندن، دانشگاه ییل و دانشگاه ملی سنگاپور جایگاه های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

مهندسی مکانیک و هوانوردی
MIT با کسب اولین جایگاه در این بخش از رتبه بندی QS غلبه خود بر دیگر دانشگاه های جهان را از منظر مهندسی و تکنولوژی به اثبات می رساند. بخش مهندسی مکانیک در موسسه MIT یکی از پایه ای ترین بخشهای این موسسه از زمان تاسیس آن در سال ۱۸۶۱ بوده است که به نظر می رسد هر سال به توانایی های خود می افزاید.

دانشگاه کمبریج در این بخش از رتبه بندی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و در پی آن دانشگاه های هاروارد، استنفورد، کالیفرنیا برکلی، آکسفورد، امپریال کالج لندن، کالیفرنیا-لس آنجلس، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا، و دانشگاه ملی سنگاپور رتبه های سوم تا دهم را از آن خود کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016