دوشنبه 29 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع دانشجويان دانشگاه تهران در اعتراض به تفکيک جنسيتی سرويس های کوی دانشگاه

جمعی از دانشجويان ساکن خوابگاه های دانشگاه تهران امروز دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ در اعتراض به تفکيک جنسيتی سرويس های دانشگاه تهران در ايستگاه سرويس های اين دانشگاه واقع در تقاطع خيابان طالقانی و قدس دست به تجمع اعتراض اميز زدند.
بنا به گزارشات رسيده صد ها تن از دانشجويان دانشگاه تهران در اعتراض به حرکت توهين آميز مسئولان اين دانشگاه در رابطه با تفکيک جنسيتی سرويس های دانشگاه تهران به کوی دانشگاه روز دوشنبه ۲۹ فروردين با تجمع در محل ايستگاه اين سرويس ها به اين امر اعتراض کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از ابتدای هفته ی اخير مسئولان دانشگاه و کوی دانشگاه تهران در اقدامی توهين آميز سرويس های اين دانشگاه را به دو دسته زنان و مردان تقسيم کرده اند که اين امر موجب اعتراض شديد دانشجويان شده است. دانشجويان معترض امروز علاوه بر تجمع در اقدامی ابتکاری به صورت مختلط سوار سرويس های شدند و همين امر باعث شد که با ممانعت مسئولان حراست دانشگاه سرويس ها از حرکت بايستند. بعد از گذشت دقايقی از اين تجمع و حرکت اعتراضی نه تنها هيچ کدام از مسئولان دانشگاه برای پاسخگويی به دانشجويان در محل تجمع حضور نيافتند بلکه در اقدامی سوال برانگيز خسروی ( رئيس حراست کل دانشگاه تهران) و جوادی ( رئيس حراست کل کوی دانشگاه تهران) راسا در ميان دانشجويان حضور يافتند و با فيلم برداری و تهديد دانشجويان خواهان متفرق شدن آنان شدند.
در اين زمان برخی از دانشجويان به اين اقدام اعتراض کردند که با برخورد خشن اين دو نفر ( خسروی و جوادی) و عناصر حراستی حاضر در محل مواجه شدند که بنا بر اين گزارش تعدادی دانشجويان پسر معترض به اتاقک نگهبانی واقع در درب قدس دانشگاه تهران منتقل شدند و همچنين کارت دانشجويی برخی از دانشجويان دختر ضبط شد.
دانشجويان اعلام کرده اند که اگر سريعن اين تفکيک جنسيتی ملغا نگردند به حرکت های اعتراضی خود ادامه خواهند داد. لازم به ذکر است پيش از اين دانشجويان و شورای صنفی کوی دانشگاه در مذاکرات خود با مسئولان دانشگاه خواهان ملغا شدن اين امر شده بودند که هيچ گونه جوابی به اين خواسته داده نشده است و تنها اعلام شده اين مسئله با دستور مستقيم فرهاد رهبر رياست دانشگاه تهران انجام گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016