سه شنبه 20 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از برگزاری برنامه‌های روز ۱۹ ارديبهشت در مدارس سنندج، هرانا

خبرگزاری هرانا - دانش آموزان و معلمان مدارس متعددی در مقاطع تحصيلی متفاوت روز ۱۹ اردی بهشت، سالروز اعدام فرزاد کمانگر را در سطح شهر سنندج گرامی داشتند.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران "هرانا"، روز گذشته مورخ ۱۹ اردی بهشت ماه، در پاسخ به فراخوان کانون صنفی معلمان کردستان در خصوص "روز نفی خشونت و دفاع از حق حيات" که به مناسبت اولين سالگرد اعدام فرزاد کمانگر، آموزگار محبوب ايرانی نامگذاری شده بود. مدارس متعددی در سطح شهر سنندج در مقاطع مختلف تحصيلی به خواست کانون پاسخ مثبت دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين روز با استقبال غيرمنتظره‌ای همانطور که کانون در بيانيه خود خواسته بود تا معلمان و دانش آموزان با برافروختن شمع و صحبت در خصوص "نفی خشونت و دفاع از حق حيات" در کلاس‌ها اين روز را گرامی بدارند، دانش آموزان زيادی با شمع به مدارس آمده بودند.

در اين روز که مدارس زيادی شاهد اين مهم بودند، تعداد زيادی از معلمان زمانی از درس خود را به صحبت در خصوص نفی خشونت، دفاع از حق حيات و همينطور معرفی بيشتر فرزاد کمانگر پرداختند. همينطور در چند مدرسه نامه‌هايی از فرزاد کمانگر در کلاس‌ها قرائت شد. گزارشگران محلی گزارش کرده‌اند که تعدادی از مدارس در اين روز بدون مشکل خاصی بصورت زود‌تر از زمان رسمی با ترک مدرسه توسط دانش آموزان و معلمان تعطيل شد.

لازم به توضيح است طی روزهای گذشته تعداد زيادی از فعالان مدنی و سياسی با انتشار فراخوانی، در حمايت از خواست کانون صنفی معلمان کردستان، روز ۱۹ ارديبهشت را روز "معلم آزاده" نامگذاری کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016