جمعه 13 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباح يزدی: اين آشغال ها هيچ کاری نمی توانند بکنند، خبرآنلاين

سياست > چهره ها - آيت الله مصباح يزدی به تشريح صريح افکار و اقدامات جريانی که هيچ اعتقادی به ولايت فقيه و اجرای احکام اسلامی ندارد پرداخت.

به گزارش خبرآنلاين، رئيس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره)، با تشبيه مسائلی که جريانی در چندسال اخير به وجود آورده به «تير سه شعبه» گفت: تير وقتی يک شعبه باشد می توان آن را بيرون کشيد، اما وقتی سه شعبه شد، وقتی بخواهيم آن را بيرون بکشيم، تمام نقاطی که تير در آن نفوذ کرده از بين خواهد رفت.

آيت الله محمد تقی مصباح يزدی، عصر پنج شنبه در جمع کاروان پياده روی جمعی از سپاهيان استان اصفهان به سمت مرقد بينانگذار جمهوری اسلامی ايران، در محل سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) قم، در بيان برخی از ويژگی های امام راحل اظهار داشت: هنوز اهميت کار امام خمينی(ره) يعنی انقلاب اسلامی ايران شناخته نشده است که چگونه و با چه قدرتی توانست اين مشکلات را رفع کند.

غير از امام، عده ای می گفتند که برای مبارزه بايد کار صرف سياسی و حزبی کرد
وی با بيان اين که در کنار تفکرات امام برای مبارزه با رژيم شاه، تفکرات مختلفی هم وجود داشت، گفت: غير از امام، عده ای می گفتند که برای مبارزه بايد کار صرف سياسی و حزبی کرد و آن را می پسنديدند؛ گروه ديگر مانند فداييان اقليت می گفتند بايد کارهای چريکی کرد و فعاليت نظامی داشت و با کارهايی مانند ترور رژيم را به زانو در آورد، چرا که معتقد بودند با فعاليت صرف سياسی کاری از پيش نمی رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: امام معتقد به هيچ کدام از اين ها عقايد نبود و می گفت بايد کاری کنيم که ائمه(ع) کردند؛ يعنی مردم را روشن و اين عنصر جهل و غفلت را از مردم دور کنيم.

برخی که جزو متدينين بودند معتقد بودند، مسائل سياسی از مسائل دينی جداست
وی خاطرنشان کرد: البته برخی هم که جزو متدينين بودند معتقد بودند، مسائل سياسی از مسائل دينی جداست. آن ها می گفتند مبارزه با رژيم و ... برای به دست آوردن حکومت و دنياست و اين ربطی به دين ندارد.

مصباح يزدی افزود: اين باور غلطی بود که شياطين در طول چند قرن، جا انداخته بودند که امام با همه اين ها مبارزه کرد؛ البته امام راحل بسيار موفق هم شد تا جايی که کاری کرد که نوجوان‌ها و جوان‌ها نه تنها وارد صحنه های سياسی شدند بلکه حتی عاشق به شهادت رسيدن شدند که اين هنر امام بود.

وی گفت: اين پيروزی ها برای انقلاب ما بود که همه دنيا را شگفت زده کرد و باعث شد شياطين بنشينند بررسی کنند که چه شد که يک آخوند توانست اين کارها را بکند؟؛ آخوندی که تا قبل از اين سال ها، کاری از او بر نمی آمد.

محبوبيت روحانيت به عنوان نائب امام زمان(عج)
رئيس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) گفت: قبل از انقلاب شياطين با شايعه پراکنی جايگاه آخوند ها را خراب کرده بودند، اما دشمنان بررسی های زيادی کردند که چه شد که امام راحل ما توانست مردم را همراه با انقلاب کنند.

وی گفت: دشمنان به اين نتيجه رسيدند که عناصری در اين نظام وجود دارد که در جای ديگری پيدا نمی شود و تا اين عناصر هست اميد موفقيت برای شان نخواهد بود.

مصباح يزدی افزود: يکی از چيزهايی که دشمن بعد از بررسی های فراوان به آن رسيد، همين محبوبيت روحانيت به عنوان نائب امام زمان بود که همان ولايت فقيه است.

وی افزود: آن ها به اين نتيجه رسيدند که مسئولينی غير از اين جايگاه را می توان فريب داد، تهديد کرد و ...، اما با اين جايگاه نمی توان کاری کرد؛ دشمنان فهميدند که تا اين جايگاه هست کاری از پيش نخواهند برد بنابراين در فکر اين افتادند که به گونه ای به اين جايگاه خدشه وارد کنند. دشمنان فهميدند که تکيه انقلاب به ولايت فقيه است و بايد اين ولايت فقيه از کار انداخت، چرا که تا موتور ولايت فقيه حرکت می کند کاری نمی توانيم بکنيم.

استاد حوزه علميه قم، با اشاره به دوران پس از پيروزی انقلاب اسلامی ايران، گفت: دشمئان از همان روزهای اول پس از پيروزی انقلاب، کارهای خود را شروع کردند و راهکارهای زيادی را هم انديشيدند تا به انقلاب صدمه بزنند.

وی با بيان اين که دشمنان از همان روزهای پس از انقلاب قرائت های مختلفی از دين ارائه کردند، گفت: يک راهکارشان برای اين کار اين بود که روحانيت را در نظر مردم زشت کنند، چرا که معتقد بودند وقتی اين جايگاه زشت شد، ترکش آن به ولايت فقيه هم می خورد؛ از اين رو بود که مبارزه با روحانيت يک شيوه اصلی برای آن ها شد.

دشمنان سعی کردند از نظر تئوريک تفکر سکولاريسم را زنده کنند
مصباح يزدی اضافه کرد: دشمنان سعی کردند از نظر تئوريک هم تفکر سکولاريسم يعنی جدايی دين از سياست را به وسيله افرادی با شناخت ضعيف و کج فکر زنده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدت ها در يک دوران ۸ساله در مملکت ما، کتاب های زيادی در اين مورد نوشته شد و متأسفانه مسئولين درجه يک هم از اين فکر حمايت می کردند.

جريانات سال های اخير، برای جوانان بسيار جذاب بوده است
رئيس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره)، تأکيد کرد: بعد از همه آن جريان ها، شيطان راه جديدی هم به آن راه ها اضافه کرد و آن راه چند سالی است که اخيرا در کشور ما اتفاق افتاده و البته بايد منتظر باشيم شيطان در آينده راه ديگری را هم پی بگيرد، چرا که در جريانات چند سال اخير بر تجارب شيطان افزوده شده است.

وی با بيان اين که جريانات سال های اخير، برای جوانان بسيار جذاب بوده است، گفت: اين جريان می گويد، چه کسی گفته که آخوندها نائب امام زمان هستند و اين اختصاص به آن ها دارد؟؛ آن ها ترويج می دهند که کسان ديگری هم می توانند از امام زمان نظر بگيرند.

جريانات چندسال اخير، همانند تير سه شعبه است
مصباح يزدی با بيان اين که جريانات چندسال اخير، همانند تير سه شعبه است، گفت: تير وقتی يک شعبه باشد می توان آن را بيرون کشيد اما وقتی سه شعبه شد، وقتی بخواهيم آن را بيرون بکشيم، تمام نقاطی که تير در آن نفوذ کرده از بين خواهد رفت.

وی در ادامه سخنانش راجع به همين جريان، با بيان اين که اين ها با يک تير سه نشان و حتی چند نشانه می زنند، گفت: به دليل گرايشی که مردم به امام حسين(ع)، دين اسلام و ... دارند، اين جريان مستقيما نمی تواند به اين مسائل خدشه وارد کند و از اين رو به ظاهر می گويند ما مخلصا از شما هستيم؛ از اين رو اين حس مذهبی جوانان را ارضا می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: کار ديگر اين جريان اين است که می گويد در شرايط فعلی ديگر رُل، تنها به دست آخوندها نيست؛ يعنی می گويند عواطف مذهبی هست اما سعی می کنند آن را به سمت و سوی ديگری ببرند.

وی افزود: آن ها با اين کارشان، مسئله جايگاه ولايت فقيه که بزرگترين مسئله برای سياستمداران عالم است را حل و به نوعی آن را هدف می گيرند. يعنی می گويند ما با امام زمان هستيم و وقتی اين ارتباط را برقرار کرديم، ديگر چه نيازی به نائب امام زمان هست؟

مصباح يزدی با بيان اين که با طرح اين مسائل از سوی اين جريان، مسئله ولايت فقيه هم به کلی بر باد می رود، تصريح کرد: چاشنی اين کار آن ها هم اين است که می گويند همانطوری که امام زمان غيبت کبری و غيبت صغری داشت، ظهور صغری و ظهور کبری هم دارد.

وی افزود: آن ها به دنبال اين هستند که بگويند وقتی خود امام زمان ظهور کند و حضور داشته باشد، ديگر به نائب امام زمان چه کار است؟

رئيس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره)، گفت: متأسفانه برخی از ساده دلان هم اين سخنان را باور می کنند، غافل از اين که بدانند پشت پرده چيز ديگری است.

وی تأکيد کرد: اين تئوری شيطانی، توطئه بزرگی است که اگر جا می افتاد از تمام فعاليت های شياطين در اين مدت سال های انقلاب، تخريب و اثرش بيشتر بود.

مصباح يزدی، ابراز داشت: اين جريان خيال می کردند با پول، تيليغات و .. می توان اين تفکر را جا انداخت.

وی يادآور شد: اين جريان با خود می گفتند بايد کارهايی کنيم تا بتوانيم بگوييم با امام زمان(عج) ارتباط داريم و در اين صورت چه نيازی به نائب امام زمان و آخوند است؟

يکی از اين راه هايی که اين جريان دنبال می کرد، بيان خبرهای غيبی است
عضو خبرگان رهبری افزود: يکی از اين راه هايی که اين جريان دنبال می کرد، بيان خبرهای غيبی است؛ مثلا می گويند برخی خبرهايی که ۶ماه ديگر اتفاق می افتد را می گوييم، و وقتی اين خبرها اتفاق می افتاد و شد، می گوييم با امام زمان ارتباط داريم و ديگر نيازی به آخوندها نيست.

وی افزود: اين در حالی است که اين همه هم مرتاض های هند هستند و پيش گويی می کنند؛ که البته اين جريان هم با خود می گويند که می توان با آن ها ارتباط برقرار کرد.

مصباح يزدی گفت: اين راه به عنوان يک برنامه ای بود، که بتواند تمام برنامه های انقلاب را از بين ببرند.

وی اضافه کرد: متأسفانه اين جريان از سادگی بعضی ها استفاده کردند و البته دشمنان هم کمک شان کردند.

استاد حوزه علميه قم تأکيد کرد: اين جريان می گويند با اين کار، علاوه بر آن که بساط ولايت فقيه برچيده می شود، همچنين مشکل اجرای احکام اسلامی هم حل می شود، چرا که برای مثال می گوييم در شرايط فعلی آقا نظرشان اين نيست که اين کارها اگر چه احکام اسلامی است، اجرا نشود، چرا که ما اطلاع داريم آقا نظرشان چيست؛ و البته منظور اين ها از آقا، امام زمان(عج) است.

اين آشغال ها هيچ کاری نمی توانند بکنند
وی تصريح کرد: پس در اين شرايط، قدرت معنوی به کسی منتقل می شود که در صدد کسب قدرت سياسی است. و در اين صورت هر جا به مشکل اجرای قانون و احکام اسلامی هم برخورد کنند می گويند امام زمان نظرشان اين است.

مصباح يزدی خاطرنشان کرد: متأسفانه تا کنون به صورت شيطنت آميز برخورد کردند و بر برخی شخصيت ها هم تأثير گذاشتند، اما با اين حيله ها در برابر اراده الهی نمی توانند کاری را به ثمر برسانند و از اين رو اين آشغال ها هيچ کاری نمی توانند بکنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016