پنجشنبه 19 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباح يزدی: نه آن روز که حمايت کرديم و نه امروز، تحت تأثير هوچی‌گری‌ها نيستيم، رجانيوز

رييس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) در جمع شماری از نخبگان سياسی و فرهنگی سراسر کشور در چهاردهمين همايش دفتر پژوهش های فرهنگی در مجتمع فرهنگی ياوران مهدی(عج) قم به تبيين شگردهای جريان انحرافی و چگونگی مبارزه با آن پرداخت.

به گزارش رجانيوز، آيت‌الله محمد تقی مصباح يزدی در اين گفتار ابتدا به برخی شبهات افرادی پاسخ داد که می‌گويند شما که پيش از اين در روی کار آوردن اين جريان نقش داشتيد، نبايد از آن حمايت می‌کرديد. پاسخ آيت‌الهی مصباح به اين شبهه در حالی مطرح می‌شود که برخی از رسانه‌های متمايل به جريان فتنه که خط ضد انقلاب را پشتيبانی می‌کردند، در طی هفته‌های اخير داعيه‌دار مقابله با جريان انحرافی شده و با انگ زدن و متهم کردن نيروهای اصيل جريان انقلاب به‌عنوان نيروهای پيشرو، قصد دارند علم مقابله با اين جريان را از دست آن‌ها بگيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در عين حال، رييس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) با اشاره به اينکه همه در اعمال و رفتار خود دارای نقص و عيب هستيم، تصريح کرد: اگر توقع داشته باشيم برای تصدی پست های کشور اسلامی کسانی انتخاب شوند که هيچ نقص و عيبی در رفتار و فکر و اخلاق‌شان نباشد، بايد فقط منتظر ظهور امام زمان(عج) باشيم و اين همان تفکر تفريطی هاست که می گفتند اين کارها فايده ندارد و بايد بنشينيم تا امام زمان(عج) بيايد.

وی با تاکيد بر اينکه حکومت عدالت اميرمومنان يک الگوی مناسب برای ما است، بيان داشت: ريزش در مسوولين زمان حضرت علی نيز وجود داشت به طوری که برخی از واليان و استانداران حکومت اميرمؤمنان از سران لشکر عمر سعد در کربلا شدند.

بر اساس خبری که رسا منتشر کرده، آيت‌الله مصباح يزدی با يادآوری اينکه نبايد در مسؤولين منتظر عصمت باشيم، اظهار داشت: اين اشتباه است که به دليل وجود نقص در مسوولين، رای ندهيم بلکه در هر انتخابی بايد سعی کنيم اصلح نسبی را برگزينيم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به اين سوال که برخی می گويند اين کاری بود که خودتان کرديد و حالا بايد نتيجه آن را هم ببينيد، گفت: نه آن روز که برای انتخاب شخصی زحمت کشيديم تحت تاثير بوديم و نه امروز تحت تاثير هوچی گری ها و تبليغات منفی قرار می گيريم بلکه در هر زمان هر چه که احساس کنيم تکليف است با تمام توان انجام داده ولو با وظيفه و تکليف سابق جور نباشد.

آيت‌الله مصباح يزدی در ادامه افزود: بنده قبلا از بعضی اشخاص که شما خوب می شناسيد به دليل جلوگيری از ضرر به نظام بسياردفاع می کردم که البته همان زمان در بين موجودين بهترين بودند و بعدها همان اشخاص از ريزش های انقلاب شدند.

رييس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) با اشاره به اين شبهه که برخی می گويند آيا اين حادثه قابل پيش بينی نبود، بيان داشت: خداوند انسان را مختار آفريده و ممکن است بعد از يک عمر گناه، توبه کند مانند حر و يا پس از يک عمر زهد و پارسايی در آخر ريزش کند که بايد خيلی مراقب بود.

آيت‌الهر مصباح پس از تبيين دليل ورود به نقد اين جريان علی‌رغم حمايت قبلی از شخص رئيس‌جمهور، به شگردهای اين جريان نفوذی در دولت پرداخت و با شيطانی خواندن آن‌ها، فسادهای پيچيده و عميق را نتيجه برنامه ريزی دقيق ابليس از سال‌های قبل دانست و اظهار داشت: اين فساد بسيار پيچيده می تواند بزرگ‌ترين نعمت الهی را که با تقديم هزاران شهيد به دست آورده ايم، زير و زبر کند.

آيت‌الله مصباح يزدی افزود: برنامه ريزی شيطان آن‌قدر دقيق و جامع است که پس از مهيا کردن زمينه ها، يک نفر را از لايه های درونی بيرون می آورد و او شبکه ای را تشکيل می دهد تا بزرگ‌ترين نعمت الهی در طول تاريخ اسلام را از بين ببرد.

رييس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) با يادآوری اينکه شايد با يک فرمول صد عضوی بتوان دلايل اين انحراف عظيم را يافت، تصريح کرد: بايد بدانيم از کجا می خواهند ما را فريب دهند و در اين راه از چه شگردهايی بهره می برند.

آيت‌الله مصباح يزدی شگردهای جريان انحرافی را شيطانی دانست و گفت: در پاسخ به کسانی که می گويند اين آدم قد و قواره اش اينقدر نيست که اينکارها را انجام دهد بايد گفت که مدرس اصلی اين جريان انحرافی ابليس است، البته به برخی می گويند اينها لياقت آن را ندارند که عنوان جريان را داشته باشند و بايد به آنها گروهک انحرافی گفت اما هر چه آنان تجربه شيطنت نداشته باشند، ابليس با تجربه چندين هزار ساله به کمک اينها آمده است.

وی با يادآوری اينکه قرائنی مبنی بر تاثيرگذاری بر رئيس جمهور از طريق وسائل غير عادی وجود دارد، اظهار داشت: اين شخص منحرف با اين بهانه که فوق العاده است و ارتباطات معنوی با امام زمان(عج) و اصحاب ايشان دارد، تأثير عجيبی بر رئيس جمهور گذاشته و اعتمادش را جلب کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: صرف اينکه يک نفر عمامه ای بر سر بگذارد و يا خود را اهل زهد و پارسايی و ارتباط با عوالم ديگر نشان دهد، نمی توان به وی اعتماد کرد، اگرچه که برخی از روی ساده لوحی گول اين افراد را هم می خورند.

آيت‌الله مصباح يزدی يکی از شگردهای اين جريان انحرافی را معرفی سرکرده آن به عنوان يک انسان مقدس و متدين و اهل ارتباط دانست و تصريح کرد: يکی از ترفندهای اين جريان اين است که می گويد ما غيبت کسی را نمی کنيم و نسبت به دشمنان اسلام نيز تبری نمی جويند که اين از جلوه های نفاق است.

وی افزود: نمی شود کسی از دين‌داری و تدين حرف بزند و از امريکا و اسرائيل به عنوان دشمنان قسم خورده بشريت تبری نجويد و نسبت به آنان بدگويی نکند که اين از ريشه های نفاق در اين جريان است.

رييس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) با يادآوری اينکه بعضی وقت ها غيبت کردن واجب می شود، ترفند مشابه معاويه در اين زمينه را خاطر نشان کرد و گفت: وقتی معاويه جهت گرفتن بيعت برای ولايت‌عهدی يزيد خدمت امام حسين(ع) رفته بود، در پاسخ به آقا که فرموده بودند با يزيد سگ باز شراب‌خور بيعت نمی کنم، گفته بود اما يزيد در مورد شما اينجور بدگويی نمی کند که شما می گوييد.

آيت‌الله مصباح يزدی تفکر تصوف را در جريان انحرافی مشهود دانست و اظهار داشت: در اين تفکر به جای امام زمان(عج)، مسئله انسان کامل را مطرح می کنند و مقام امامت را يک مقام معنوی می دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در تشريح زوايای مختلف تفکر تصوف بيان داشت: برخی از متصوفان، قطب خود را انسان کامل می دانند که اين مسئله پس از مرگش به پسرش منتقل می شود.

وی افزود: از نظر متصوفان، امامت يک روح و نورانيت است که هر کس به آن مقام برسد، با آن اتحاد پيدا می کند و اين دسته از افراد معمولا تمايل ندارند که بگويند حجت بن الحسن(عج) زيرا اين با عقايدشان سازگار نيست.

آيت‌الله مصباح يزدی ريشه برخی از تفکرات اين جريان را در فلسفه غرب دانست و تصريح کرد: اين جريان خطرناک برای منحرف کردن هر بخش از جامعه يک برنامه مشخصی دارد که بايد هوشيار باشيم و به وظيفه خود عمل کنيم.

رييس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) مبارزه با کسانی که قصد براندازی نظام و اسلام را دارند، واجب دانست و تصريح کرد: اگر بدانيم کسی قصد خيانت دارد و با او مبارزه نکنيم، گناه کرده ايم و بايد جواب بدهيم که چرا با ديدن جريان انحرافی به تکليف خود عمل نکرده ايم.

وی يکی از شگردهای جريان انحرافی را بی توجهی به احکام الهی دانست و گفت: اينها می گويند احکام الهی ظواهر است و بايد روح احکام باشد نه ظاهر آن، که اين انحراف جدی از خط امامی است که تا آخر عمر از نماز ايستاده دست بر نداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبری در روز ۱۴خرداد تصريح کرد: ايشانيکی از ويژگی های مهم خط امام را معنويت و عمل به احکام الهی دانست که عبور از آن انحراف جدی و خطرناکی است که جامعه را تهديد می کند.

آيت‌الله مصباح يزدی با يادآوری اينکه برخی در تبليغات انتخابات شعار اطاعت از رهبری سر دادند اما در عمل انتظار ما را محقق نکردند، گفت: ميزان سنجش عملکرد مسؤولان، ولايت فقيه است و با حرکت در خط ولايت و توسل و دعا به همراه بصيرت، تلاش و مجاهدت می توانيم از گردنه های پرخطر عبور کرده و پرچم را به دست امام زمان برسانيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016