چهارشنبه 2 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايرنا: يک مؤسسه آمريکايی جنجال عليه سفر احمدی نژاد به نيويورک را کليد زد

تهران - در حالی که قرار است رييس جمهوری اسلامی ايران اواخر شهريور ماه جاری به نيويورک سفر کند، يک موسسه آمريکايی در مطالبی جهت دار پيشاپيش درصدد مخدوش کردن اين سفر بر آمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش گروه رصد اخبار ايران در رسانه های بيگانه ، سفر احمدی نژاد به نيويورک و گفت و گوی مستقيم با رسانه های آمريکايی در سالهای گذشته دردسر زيادی برای محافل تندرو و لابی های رژيم صهيونيستی در آمريکا ايجاد کرده چرا که با بيان شفاف مسائل از سوی رييس جمهوری ايران بسياری از بافته های تبليغاتی اين محافل و رسانه های وابسته به آنها پنبه می شود.
به گزارش ايرنا،پايگاه اينترنتی موسسه 'هادسون' نيويورک روز چهارشنبه نوشت: ايران به تازگی دستگاههای سانتريفيوژ غنی سازی اورانيوم خود را از تاسيسات اصلی اش در نطنز به سنگری زيرزمينی در 'فردو' منتقل کرد. گفته می شود که اين سنگر زيرزمينی در برابر حملات هوايی مقاوم است و می تواند حدود ۳ هزار سانتريفيوژ را در خود جای دهد.
اين موسسه آمريکايی قصد ايران در غنی سازی اورانيوم برای 'مقاصد صلح آميز' را 'خنده دار' خوانده است!
پايگاه اينترنتی هادسون در مطالب غير منطقی خود به محکوميت دو آمريکايی به جرم جاسوسی در ايران اشاره کرده و اين موضوع را نيز دستاويزی برای حمله به سفر احمدی نژاد به نيويورک قرار داد.
پيشگوهای! اين موسسه آمريکايی از هم اکنون پيش بينی کرده اند اين تحولات موجب می شود سفر ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهريور ) احمدی نژاد به نيويورک برای شرکت در کنفرانس 'دوربان ۳' به منظور بحث در باره نژاد پرستی و مسائل حقوق بشر ، سفری مضحک باشد.
پايگاه اينترنتی موسسه هادسون نيويورک معتقد است که استقبال از احمدی نژاد در ماه سپتامبر در نيويورک ، شانس آزادی بائر و فتال دو جاسوس آمريکايی را بسيار کمرنگ خواهد کرد.
اين موسسه آمريکايی ابراز اميدواری کرده است که ايکاش اوباما می توانست ورود احمدی نژاد به نيويورک را به آزادی دوجاسوس يادشده منوط کند اما در عين حال از اين افسوس خورده است که قوانين سازمان ملل اجازه ورود احمدی نژاد را می دهد.
موسسه هادسون در بخش ديگری از اين مطلب تحولات منطقه را به زيان منافع غرب دانسته و نوشته است : خاورميانه کاملا متفاوتی در حال شکل گيری است که در آن توازن قوا دستکم در آينده نزديک بطور بالقوه تهديد امنيتی بزرگی عليه اسراييل و غرب خواهد بود.
اين موسسه يک سازمان غير انتفاعی و غيرحزبی در آمريکا است که طبق اطلاعات موجود در سايت آن ،در زمينه تحقيقات و تحليل امنيت جهانی کار می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016