سه شنبه 29 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: همکاران بی بی سی فارسی معاند محسوب می‌شوند، مهر

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکيد کرد: معتقدم اگر کسی با شبکه‌ای مثل بی‌بی‌سی فارسی همکاری دارد، اقدامش در جهت براندازی است و معاند محسوب می‌شود.


به گزارش خبرنگار مهر، سيدمحمد حسينی اين سخنان را صبح امروز (سه شنبه ۲۹ شهريور) در جريان نشست خبری دومين همايش شاعران ايران که در محل سالن سينمايی وزارت ارشاد برگزار شد، ايراد کرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش يک خبرنگار در خصوص موضع وزارتخانه متبوعش درباره دستگيری تعدادی از مستندسازان طی روزهای اخير گفت: من با صراحت اعلام می‌کنم که وزارت ارشاد حامی جامعه فرهنگ و هنر کشور است، ولی بايد اين نکته را هم مد نظر داشته باشيم که اگر تعدادی از آنها از طريق کار هنری، مرتکب جرمی شدند، مانند ديگر افراد با آنها برخورد خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسينی افزود: اگر نهادهای امنيتی سراغ فردی می‌روند، غالباً اينگونه است که آنها جرمی داشته‌اند.

وی با اشاره به رويکرد شبکه تلويزيونی بی بی سی فارسی به حوادث ايران خطاب به خبرنگاران گفت: شما شاهد بوديد که اين شبکه در جريان حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوری دو سال پيش، چه نقشی را ايفا می‌کرد و انگار مقر فرماندهی اغتشاشات است.

حسينی تاکيد کرد: معتقدم اگر کسی با چنين شبکه‌ای همکاری دارد، اقدامش در جهت براندازی است و معاند محسوب می‌شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نبايد انتظار داشت ما برای چنين فردی فرش قرمز پهن کنيم اما عليرغم اينها، ما معمولاً تلاشمان را انجام می‌دهيم و بنايمان بر ارفاق است. منتهی دوستان ما هم بايد مراقبت کنند که کاری نکنند که به نفع دشمن باشد.

وی ادامه داد: داشته‌ايم افرادی را که قبلاً هنرمند بوده‌اند، ولی الان رسماً همکار جاهايی مثل صدای آمريکا شده‌اند. نبايد توقع داشت کسی به اين افراد چيزی نگويد؛ چرا که ما فکر می‌کنيم لطمه‌ای که بعضی از اين افراد به هنرمندان، نويسندگان و خبرنگاران می‌زنند، بسيار سخت است و بايد حساب آنها را از حساب خبرنگاران و هنرمندان و نويسندگان واقعی ما جدا کرد.

حسينی همچنين در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسيد آيا صحت دارد که برخی مقامات رده بالای کشور که خارج از حوزه معاونت سينمايی هستند، اجازه اکران به دو فيلم اخير کمال تبريزی و ابراهيم حاتمی‌کيا را که پروانه نمايش هم گرفته‌اند، نمی‌دهند؟، گفت: يکی از اين فيلم‌ها اجازه اکران دارد و روال اداری‌اش را طی می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016