شنبه 9 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش محسنی اژه‌ای به اعضای مجمع تشخيص؛ هاشمی‌رفسنجانی از سوءاستفاده مالی اخير ابراز نگرانی کرد، ايسنا


در جلسه روز شنبه مجمع تشخيص مصلحت نظام، که به رياست آيت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد، نماينده ويژه رئيس قوه قضائيه در رسيدگی به پرونده سوء‌استفاده مالی اخير، گزارش مبسوطی از آخرين روند رسيدگی به اين پرونده ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتدای اين جلسه، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ، با اشاره به برگزاری همايش بين‌المللی انتفاضه فلسطين در ايران، از ابتکار هوشيارانه مجلس شورای اسلامی در برگزاری به موقع اين همايش به ويژه در مقطع کنونی منطقه و سازمان ملل متحد که موضوع فلسطين از حادترين مباحث اين روزهای مراکز جهانی است، تشکر و قدردانی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ابراز اميدواری کرد که نتايج اين همايش به خصوص در عصر گسترش موج بيداری اسلامی در منطقه که هر روز عميق‌تر نيز می‌شود، بسيار تأثيرگذار باشد و آينده خوبی را برای مردم فلسطين و آزادی‌خواه منطقه رقم بزند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود، قهرمانی اخير تيم ملی واليبال کشورمان را در مسابقات آسيايی که برای جامعه ورزشی کشور و مردم بسيار روحيه‌بخش و غرورآفرين بود، تبريک گفت و اضافه کرد: جوانان ورزشکار ايران در همه رشته‌های ورزشی بسيار مستعد و توانمند هستند و اين قهرمانی نشان داد، چنانچه برنامه‌ريزی مناسب با مديريت شايسته و کارآمد برای ورزش کشور انجام شود، جوانان ورزشکار ايران در ساير رشته‌های ورزشی در جهان نيز موفق خواهند بود.

وی همچنين با اشاره به مساله سوء استفاده مالی اخير از وقوع آن ابراز نگرانی و تأسف کرد.

در ادامه اين جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمين محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و نماينده ويژه رئيس قوه قضائيه در رسيدگی به پرونده اختلاس سه هزار ميليارد تومانی، گزارش مبسوطی از آخرين روند رسيدگی به اين پرونده ارائه داد و به سؤالات اعضا پاسخ گفت و پيشنهادها را مورد توجه قرار داد.

به گزارش ايسنا در ادامه جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام وارد دستور شد و پس از قرائت موارد پيشنهادی کميسيون سياسی، دفاعی و امنيتی مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص سياست‌های روابط خارجی، اعضا به بحث و بررسی پرداختند و موارد ذيل به تصويب رسيد:

-حمايت از ملت‌های مظلوم و تحت ستم و جريان‌های حق‌طلبانه در جهت احقاق حقوق آنها به ويژه ملت مظلوم فلسطين در مبارزه با اشغالگری، آزادی سرزمين خويش و رهايی قدس شريف

-حمايت از انقلاب‌ها و خيزش‌های مردمی جهان اسلام و جريان بيداری اسلامی، جهت دستيابی به استقلال و مردم‌سالاری دينی و جلوگيری از مصادره آنها توسط قدرت‌های سلطه‌گر.

-انجام پژوهش های لازم با تأکيد بر آينده‌پژوهی در زمينه روابط و نظام بين‌الملل و ترسيم چشم‌انداز آينده و شناخت گزينه‌های مطلوب سياست خارجی جمهوری اسلامی ايران

-ايجاد سازوکارهای مناسب جهت هماهنگی ميان دستگاه‌های ذيربط در عرصه روابط خارجی به منظور افزايش کارآمدی، جلوگيری از اقدامات متضاد و يا موازی‌کاری و بهره‌گيری بهينه از ظرفيت‌های ملی.

ادامه اين بحث در جلسه آينده مجمع پيگيری خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016