سه شنبه 10 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نايب رئيس هيئت مديره شرکت های سرمايه گذاری تامين اجتماعی: مدارک ادعای تخلف هزار ميلياردی ارائه شود، شرکت فاميلی نداريم، مهر

نايب رئيس هيئت مديره شرکتهای سرمايه گذاری تامين اجتماعی(شستا) با بيان اينکه مدرکی مبنی بر تخلف هزار ميلياردی در شستا وجود ندارد گفت: تعدادی از شرکتهای زير مجموعه شستا مانند "سيمان ساوه" تخلفاتی مرتکب شده اند که اين موارد را به دادگاه ارائه کرده ايم.

علی يوسف پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به همکاری همه جانبه با تيم تحقيق و تفحص، افزود: به منظور تحقيق و تفحص ابتدا به مدت ۶ ماه يک طبقه از شرکت شستا در اختيار تيم تحقيق و تفحص قرار گرفت که مجددا سه ماه ديگر حضور تيم تمديد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه طبق قانون مجلس، گزارش کامل هيئت تحقيق و تفحص بايد پس از جمع بندی ابتدا در اختيار هيئت رئيسه مجلس قرار گيرد، گفت: متاسفانه اين اتفاق نيافتاد و قبل از قرائت در مجلس توسط هيئت رئيسه، آقای جعفرزاده مطالبی را عنوان کرده است.

يوسف پور در مورد تخلفات در شرکتهای زير مجموعه شستا تاکيد کرد: تخلف هزار ميليارد تومانی اعلام شده در شرکتهای شستا کذب است و چنانچه مدارکی مبنی بر تخلفات وجود دارد بايد در اختيار ما قرار داده شود .

وی به تخلفات برخی از شرکتهای زير مجموعه شستا اشاره کرد و گفت: تعدادی از شرکتهای زير مجموعه شستا مانند "سيمان ساوه" تخلفاتی مرتکب شده اند که اين موارد را به دادگاه ارائه کرده ايم.

به گفته يوسف پور، يکی از تخلفات انجام شده نيز با اعمال نظر يکی از نمايندگان مجلس بوده که اين مورد را نيز هم به دادگاه و هم به مجلس اعلام کرده ايم.

وی در مورد وجود شرکتهای فاميلی در مجموعه شستا نيز اظهار داشت: اينگونه نيست و چنانچه اسنادی در اين خصوص در دست است ارائه شود.

نايب رئيس هيئت مديره شرکتهای سرمايه گذاری تامين اجتماعی (شستا)همچنين درخصوص پاداشهای ميليونی به برخی مديران شستا تاکيد کرد: پاداشهای ارائه شده براساس مقررات و مصوب مجمع شرکتها انجام می شود و قوانين آن در شستا وجود دارد که يک مدير در شرکت چقدر بايد پاداش دريافت کند.

يوسف پور گفت: در حال حاضر ۱۲۰ شرکت زير مجموعه شستا برای فروش گذاشته شده که ۳۵ شرکت به فروش رفته است و بيش از ۱۰۰ شرکت مديريتی دارد.همچنين در ۲۰۰ شرکت نيز مانند فولاد مبارکه و بانک ملت نيز سهام دارد.

وی در خصوص نظارتهای مستمر که در شرکتهای زير مجموعه اعمال می شود، افزود: نظارتهای از طريق حراست که هفتگی انجام می شود، دفتر مجامع، تدوين برنامه راهبردی شرکتها و گزارشات مردمی انجام می شود و چنانچه تخلفی انجام شده باشد به مديرعامل شرکت اطلاع داده و رسيدگی و گزارش می شود.

عضو هيئت مديره شستا گفت: تمامی تخلفات در شرکتهای زير مجموعه شستا به هيئت تحقيق و تفحص ارائه شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016