دوشنبه 30 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توضيحات ذوالنور درباره فرزند محسن رضايی و حادثه انفجار در پادگان سپاه، مهر

قم - خبرگزاری مهر: جانشين سابق نمايندگی ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکيد کرد: قطعا دست بيگانه و حوادث تروريستی در انفجار سپاه دخالتی نداشته است.


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور شامگاه يکشنبه در گردهمايی طلاب بسيجی مدرسه فيضيه قم که در سالن اجتماعات اين مدرسه برگزار شد اظهار داشت: اين گونه حوادث در تمام دنيا رخ می‌دهد و کشور ما هم مستثنی نيست در عين حال علت وقوع اين حادثه در دست بررسی است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال حمله به ايران افزود: آمريکا هيچ مستمسکی ندارد زيرا انحرافی در برنامه هسته‌ای ايران رخ نداده است همچنين در ميان خود آمريکايی‌ها و مجامع بين المللی وحدت نظر وجود ندارد و همپيمان جدی هم ندارند و روسيه و چين هم به شدت با برخورد با ايران مخالفت کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دستاويزی برای حمله به ايران وجود ندارد

ذوالنور با بيان اينکه حمله به ايران به نفع منطقه نيست بيان داشت: آمريکا هيچ غلطی نمی‌تواند بکند اما اگر بخواهد بخت بد را آزمايش کند ما هيچ وقتی در طول انقلاب به اندازه امروز در سطح بالايی از توان رزمی نبوده‌ايم و البته طبيعی است که مادامی که بر آرمان‌های امام و انقلاب ايستاده‌ايم تهديد هم عليه ما وجود دارد و دشمنان هم اگر تا امروز کاری نکرده‌اند نه اينکه نخواسته‌اند بلکه نتوانسته‌اند انجام دهند.

وی ادامه داد: احتمال حمله يا بايد از سوی کشورهای همسايه باشد که کسی مانند صدام را ندارند و يا بايد خارج از آن باشد که اگر چه توان نظامی ما با آنها برابری نمی‌کند اما ما نقاط ضعف دشمن را به خوبی شناسايی کرده و توان مقابله با آنها را به خصوص در جنگ نامتقارن داريم.

جانشين سابق نماينده ولی فقيه در سپاه درباره جريان انحرافی با بيان اينکه جريان تعبير مناسبی نيست و بايد از آن با عنوان حلقه و گروه ياد کرد تصريح کرد: برخی می‌خواهند منکر وجود اين جريان شوند اما وجود آن غيرقابل انکار است اما نبايد آن را معادل دولت دانست بلکه مانند يک غده است که نمی‌توان جراحی کرد اما بايد درمان شود.

وی با بيان اينکه بساط اين گروه بهم ريخته است تأکيدکرد: در اين دولت ۸۰ درصد امور مطالبات نظام و رهبری است و نبايد آنها را زير سئوال برد و مطمئن باشيد اگر اصلاحاتی‌ها بر اين کشور حاکم می‌شدند امروز وضع آشفته‌ای داشتيم.

مشترکات فتنه و جريان انحرافی

ذوالنور با اشاره به مشترکات گروه انحرافی و فتنه سبز گفت: اين دو گروه هيچکدام به اسلام فقاهتی و مرجعيت و ولايت و رهبری سر سوزنی اعتقاد ندارند؛ دولت سازی برای يهود و صهيونيسم، فساد اقتصادی، باندی عمل کردن و زد و بند مخفيانه همچنين تساهل و تسامح از وجوه مشترک اين دو گروه است و من ۲۲ وجه مشترک برای اين دو احصاء کرده‌ام.

وی درباره جبهه پايداری و ارتباط آن با اصولگرايان گفت: اين جبهه به موقع ايجاد شد که دغدغه‌هايی دارد و خارج از اصولگرايی نيست و جبهه اصولگرايی هم تلاش دارد با اين جبهه نزديک شود و موانع اتحاد برطرف شود و يقينا با وجود افرادی مانند آيت الله يزدی، علامه مصباح، آيت الله مهدوی کنی و آيت الله جنتی اين موانع برطرف می‌شود.

علت مرگ فرزند محسن رضايی بررسی می شود

ذوالنور در پاسخ به سئوالی درباره پسر محسن رضايی اضافه کرد: فرزند آقای رضايی در دوره ای به آمريکا رفته بود که او را به ايران آوردند تا دشمن از او سوء استفاده نکند که البته اوضاع آرام هم شده بود اما ايشان اخيرا سفری به دوبی داشت و به طرز مشکوکی در يکی از هتل ها فوت کرد.

وی تاکيد کرد: پزشکی قانونی در دوبی بررسی کرد که من از نتيجه آن اطلاعی ندارم و در تماسی که با محسن رضايی هم داشتم ايشان هم نمی‌دانست و در ايران هم اين موضوع در حال بررسی است و نتيجه آن اعلام هم خواهد شد.

جانشين سابق نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران در پاسخ به سئوالی درباره وضعيت سوريه هم گفت: دولت سوريه نظامی نيست و بشار اسد با رأی مردم روی کار آمده است اگرچه دولت سوريه مانند ايران و کشورهای اروپايی نيست و به تک گزينه بودن بشار اسد در انتخابات انتقاد داريم اما بشار اسد مانند مبارک و آل سعود و آل خليفه هم نيست که رای مردم را ندارند.

وی ادامه داد: اتفاقات سوريه از جنس وقايع کشورهای اسلامی نيست و دخالت آمريکا و صهيونيست ها در آن آشکار است ضمن اينکه سوريه در خط مقدم مقاومت است و تضعيف آن به ضرر حزب الله، فلسطين و ايران است و اگر حمله ای به آن صورت گيرد ما همان طور که از حزب الله حمايت می‌کنيم از اين کشور حمايت خواهيم کرد.

انتقاد از صدا و سيما

ذوالنور با انتقاد از نحوه انعکاس حوادث سوريه تاکيد کرد: صدا و سيما نبايد سانسور خبری درباره سوريه داشته باشد و خبر درگيريها را هم منتشر کند اما در کنار آن تحليل و بررسی و نقد بگذارد تا مردم به آن و به مسئولان بی اعتماد نشوند و اتهام دروغگويی نزنند.

وی در عين حال ادامه داد: اگرچه برخی در داخل و برخی کارشناسان کار سوريه را تمام شده می‌دانستند اما مقاومت‌ها باعث شد تا دشمنان به اهدافشان نرسند و موقعيت سوريه بهتر از گذشته است و بهتر هم خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016