چهارشنبه 2 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار صفوی: دشمن از قدرت سپاه بی‌اطلاع است، سپرهای موشکی منطقه قادر به مقابله با موشک‌های ما نيست، ايسنا

- برای مقابله با عمليات تهاجمی دشمن سناريوهای مصوب داريم


دستيار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به ناکارآمدی سپرهای موشکی نصب شده در منطقه برای حفاظت از رژيم صهيونيستی، گفت: اين سپرهای موشکی قادر نيست همه موشک‌های ما را بزند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار سرلشکر سيديحيی صفوی در گفت‌وگويی، ضمن تشريح برخورد اخير سپاه با ناوگان آمريکا در تنگه هرمز گفت: اشراف اطلاعاتی سپاه به حدی است که حتی بی سر و صداترين رزمايش رژيم صهيونيستی در فلسطين اشغالی نيز تحت رصد کامل ما انجام شد.

دستيار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در خصوص سطح توان نظامی کشورهای فرامنطقه‌ای در اطراف ايران اظهار کرد: درباره همه تحرکات نظامی رژيم صهيونيستی، از جمله مانورهای مشترک اين رژيم با ناتو در دريای مديترانه و ايتاليا و پروازهای طولانی و حتی نوع هواپيماهای استفاده شده در اين مانورها، حرکت ناوهای آن‌ها و همين‌طور همه تحرکات نظامی آمريکا از مديترانه تا خليج فارس، عراق، کشورهای عربی، مانند تمرکز آن‌ها در کويت، قطر، بحرين، و امارات متحده، اشراف اطلاعات کاملی داريم.

وی افزود: حتی آن‌ها چند مانور بدون سر و صدا در خاک فلسطين اشغالی انجام دادند، ما تمام آن‌ها را رصد می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صفوی با بيان اين‌که «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تحرکات نظامی صهيونيست‌ها و آمريکايی‌ها اشراف اطلاعاتی دارد» گفت: ما سيستم جمع‌آوری اطلاعات بسيار قوی داريم و در بسياری از جاهايی که نمی‌توانم بيان کنم، حضور داريم.

دستيار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بيان اين‌که «وضعيت داخلی هم در رژيم صهيونيستی و هم در آمريکا طوری نيست که آن‌ها بخواهند دست به حماقت يا عمليات نظامی بزنند» تصريح کرد: اوباما می‌خواهد برای دور بعد هم رييس‌جمهور شود و برای رييس‌جمهور شدن جنگ و تنش جديدی را نمی‌خواهد، زيرا آمريکايی‌ها هنوز در حال پرداخت خسارات جنگ افغانستان و عراق و گرفتار افکار عمومی داخلی هستند و صهيونيست‌ها هم وضعيت خوبی در داخل ندارند.

صفوی اظهار کرد: اگر آن‌ها عاقل باشند، تنش جديدی را بوجود نمی‌آورند. ولی ما بعنوان نيروهای نظامی به بدترين سناريوها فکر می‌کنيم.

فرمانده سابق کل سپاه خاطرنشان کرد: ما برای همه شرايط و هر سناريويی که بخواهند برای ما داشته باشند، سناريوهای مصوب داريم و برای مقابله کردن با آن‌ها و عمليات تهاجم عليه آن‌ها، همه فکرها شده است و حتی همه طرح‌ريزی‌های عملياتی انجام شده، که در مقابل هر ضربه‌ای که آن‌ها بخواهند به ما بزنند، ضربه‌ای با قدرت بالاتر که برای آن‌ها غيرقابل تصور است، وارد خواهيم کرد.

وی با بيان اين‌که «دشمنان از قدرت سپاه پاسداران بی اطلاع و يا کم اطلاع هستند» تاکيد کرد: نيروهای مسلح برای انواع سناريوها، از جمله تحريم‌های سياسی، تحريم‌های اقتصادی و عمليات نظامی جمهوری اسلامی خودش را آماده کرده و متناسب با نوع کاری که آن‌ها انجام می‌دهند، عمليات لازم طرح‌ريزی و تصويب شده است و نيروهای مسلح آمادگی لازم را دارند.

صفوی اظهار کرد: آمريکايی‌ها در منطقه خليج فارس بسيار آسيب‌پذير هستند و خليج فارس هم مثل يک ميدان مين است، که اگر آن را منفجر کنند، اقتصاد جهانی به هم می‌ريزد.

وی هشدار داد: شروع يک جنگ در منطقه، به معنای ايجاد بحران عظيم اقتصادی و سياسی در جهان است.

صفوی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ايران آرامش و امنيت را در منطقه می‌خواهد و آغازگر جنگ نخواهد بود؛ ولی هر آغازگر جنگ را پشيمان خواهد کرد و در اين امر بسيار جدی است و آمادگی لازم را بطور کامل دارد.

دستيار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، درباره قدرت پاسخ ايران به تهديدهای اخير رژيم صهيونيستی گفت: لازم نيست ايران با قدرت موشک‌های بالستيک خود رژيم صهيونيستی را هدف قرار دهد؛ هم اکنون تمام شهرک‌هايی که رژيم صهيونيستی با چندين ميليارد دلار هزينه ساخته است، در تيررس موشک‌های کاتيوشای دوستان ما در حزب الله لبنان قرار دارد.

صفوی خاطرنشان کرد: صهيونيست‌ها خوب می‌دانند که اگر آغازگر جنگی باشند، به شدت هم از ناحيه جنوب لبنان، هم از ناحيه حماس و هم از جانب ايران هدف قرار می‌گيرند.

وی با تاکيد بر اين‌که «ايران ما هيچ محدوديتی در تعداد موشک‌ها و برد موشک‌هايمان ندارد» گفت: برد موشک‌های ما تمام سرزمين فلسطين اشغالی را پوشش می‌دهد، و هيچ نقطه‌ای نيست که در برد موشکی ايران نباشد و ما هيچ محدوديتی هم برای تعداد موشک‌ها نداريم.

وی همچنين با اشاره به ناکارآمدی سپرهای موشکی نصب شده در منطقه برای حفاظت از رژيم صهيونيستی، تاکيد کرد: اين سپرهای موشکی که آن‌ها از ترکيه تا اراضی اشغالی فلسطين، عراق، کويت، قطر، بحرين و امارات که سامان داده‌اند، قادر نيست همه موشک‌های ما را بزند؛ ممکن است بعضی از موشک‌ها را بزند، ولی تعداد موشک‌های ما آن‌قدر زياد است که قادر نيستند موشک‌های ما را هدف قرار دهند.

به گزارش ايسنا به نقل از سپاه‌نيوز، صفوی که با شبکه العالم گفت‌وگو می‌کرد، اظهار کرد: ما از هيچ جنگی هم استقبال نمی‌کنيم و هميشه خواهان آرامش در منطقه خليج فارس و خاورميانه هستيم.

وی با بيان اين‌که «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران از قدرت نظامی رژيم صهيونيستی و آمريکايی‌ها آگاه است» تاکيد کرد: ما نظامی‌ها واقع‌گرا هستيم و بر اساس اطلاعات صحيح و واقع بينانه نسبت به دشمن و خودمان طرح‌ريزی عمليات می‌کنيم.

وی در ادامه افزود: ما از توانمندی آن‌ها مطلع هستيم، ولی در مقابل تاکتيک‌های ايران و مخصوصا سپاه پاسداران برای آن‌ها ناشناخته است؛ ما به هيچ وجه تاکتيک‌های کلاسيک به کار نخواهيم گرفت و از شيوه‌ها و تاکتيک‌های خاص و عملياتی که آن‌ها نمی‌توانند تصور کنند استفاده خواهيم کرد؛ آن‌ها نوع تاکتيک‌ها و نوع عمليات‌ها و حتی صحنه نبرد را نمی‌توانند تشخيص دهند که ما در چه صحنه‌ای با آن‌ها مواجه خواهيم شد.

دستيار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ممکن است که آن‌ها آغاز کننده جنگ باشند، ولی صحنه بعد را ما مديريت خواهيم کرد.

صفوی اظهار کرد: رهبران سياسی و فرماندهان نظامی آمريکايی و رژيم صهيونيستی جنگ ۳۳ روزه را ديدند؛ وقتی که نتوانستند در مقابل حزب الله به پيروزی برسند، چگونه می‌توانند در مقابل ايران به پيروزی برسند.

فرمانده سابق کل سپاه درباره پيشنهاد آمريکا برای ايجاد خط تماس مستقيم با ايران گفت: هم اکنون سپاه پاسداران به هر ناو آمريکايی که از تنگه هرمز بخواهد وارد شود، با ارتباط مخابراتی می‌گويد که شماره و مقصد خود را اعلام کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چند وقت قبل يک ناو هواپيمابر از پاسخ به نيروی دريايی سپاه و اعلام شماره بدنه خودداری کرد، و پس از آن قايق‌های تندرو اعزام شدند، به محض اعزام اين قايق‌های تندرو، ناو هواپيمابر بلافاصله محترمانه پاسخ داد.

صفوی اظهار کرد: اکنون آمريکايی‌ها به پست مخابراتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاملا جواب می‌دهند.

اين مقام عاليرتبه نيروهای مسلح افزود: اين تماس بی‌سيم کوتاه وجود دارد، ولی آمريکايی‌ها درخواست "هات‌لاين" و ارتباط مستقيم داشتند، که ايران نپذيرفت اين خط ارتباطی مستقيم وجود داشته باشد؛ اين سياست جمهوری اسلامی است و ايران تصميم گيرنده است.

صفوی درباره الگو گرفتن انقلاب‌های عربی از بسيج گفت: امام بزرگوار با دعوت مردم و بسيج مردم به خيابان‌ها و ميدان‌های تهران و ديگر شهرها، حکومت فاسد، ديکتاتور و وابسته شاه را سرنگون کرد.

وی افزود: پس از آن برای تشکيل يک نظام جديد، حضرت امام از الگوی بسيج در چند کار اساسی استفاده کرد و نخبگان فکری بسيج اعم از دانشگاه‌ها و يا حوزه‌های علميه و کسانی که روحيه و تفکر بسيجی داشتند، مجلس موسسان را که خبرگان قانون اساسی نام گرفتند، تشکيل دادند.

صفوی خاطرنشان کرد: پس از آن کسانی که روحيه بسيجی و تفکر بسيجی داشتند و از جنس مردم بودند، دولت را تشکيل دادند و در اين ميان کسانی مانند بنی صدر که از مردم نبودند، نتوانستند دوام بياورند و بلافاصله حذف شدند.

وی با اشاره به نقش مهم رزمی بسيج در دوران ۸ سال دفاع مقدس، تاکيد کرد که اکنون نيز بسيج در عرصه‌های فکری، فرهنگی، عقيدتی و سازندگی و کمک به مردم در نقاط دور افتاده و روستاها فعال است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016