سه شنبه 15 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانواده بهزاد نبوی نيز به جعل نامه دروغين واکنش نشان داد، کلمه

فرزند بهزاد نبوی در يادداشتی کوتاه خبر جعلی تعدادی از سايت های وابسته به اقتدارگرايان را تکذيب کرده و آورده است: انتشار اين اخبار در سايت‌هايی‌ که خود را اصولگرا می‌نامند ولی‌ به کوچکترين اصول اسلامی و انسانی‌ خود را پايبند نمی‌دانند جای بسی‌ تاسف دارد.

جعل بيانيه ای به نام چند زندانی سياسی شاخص اصلاح طلبان، واکنش خانواده های اين زندانيان را در پی داشت که طی روزهای گذشته در گفت و گو با کلمه با جعلی خواندن بيانيه منتشر شده در سايتهای وابسته به عوامل امنيتی، از حق پيگيری قضايی اين عمل غيرقانونی خبر داده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وب‌سايت‌های نزديک به گروه های اقتدار گرا، هفته ی گذشته در نامه ای به نام شش چهره اصلاح طلب زندانی مدعی تکذيب بيانيه ۳۶ نفره از سوی اين افراد و تاکيد ايشان بر لزوم شرکت جريان اصلاح طلبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شده بودند!

نيروهای امنيتی در پای اين بيانيه جعلی، امضای بهزاد نبوی، داوود سليمانی، عبدالله رمضان زاده، محسن ميردامادی، فيض الله عرب سرخی و عليرضا رجايی را هم نوشته بودند.

چندی پيش سی و شش زندانی سياسی منتقد در زندانهای اوين، رجايی شهر و خوزستان با صدور بيانيه ای در باره انتخابات آتی مجلس، ضمن هشدار به مسوولان ارشد نظام درباره روند فعلی اداره کشور، تاکيد کرده بودند که صلاح جنبش سبز و جريان اصلاح طلب در اين است که در صورت برگزاری انتخابات سالم و آزاد به طور يکپارچه از آن استقبال کنند و در صورت ناسالم بودن آن، با انسجام و وحدت و داشتن برنامه، عامل مشروعيت بخش به انتخاباتی ناسالم و غيرقانونی نشوند.

امضا کنندگان اين بيانيه يکی از مهم ترين مشکلات امروز کشور در عرصه های مختلف از جمله انتخابات را ورود نهادها و نيروهای نظامی و امنيتی به اين عرصه ها دانسته و نوشته اند: اين نهادها قانونا و عرفا از ورود به آنها منع شده اند. تنها در نظام های استبدادی است که اينگونه نهادها در امور سياسی، اقتصادی، قضايی و امثال آن مداخله می کنند و هرچه استبداد در نظامی بيشتر و شديدتر باشد، حضور نهادهای امنيتی و نظامی نيز در عرصه های مختلف بيشتر و پررنگ تر است. در کشور ما نيز سکاندار اصلی حوادث انتخابات سال ۸۸ و پس از آن اين نهادها بودند و هستند که حضور آنها همچنان ادامه دارد و فضای امنيتی سنگينی را بر کشور مستولی و سايه افکن کرده اند.

تکذيبيه ی منتشر شده در سايت منتسب به نيروهای امنيتی از عصبانيت آنان از تاثير بيانيه ی ۳۶ نفر خبر می دهد.

به گزارش کلمه، متن تکذيبيه فرزند بهزاد نبوی که هم اکنون در بند دوالف زندان اوين نگهداری می شود به شرح زير است:

به نام خدا

بدينوسيله نامه جعلی و سرتاسر دروغ منتسب به آقای بهزاد نبوی و پنج تن‌ ديگر از چهره های اصلاح طلب مبنی بر شرکت بی‌ قيد و شرط اصلاح طلبان در انتخاب مجلس نهم که در سايت‌های جريان اقتدرگرا انتشار يافته به شدت تکذيب می شود.

انتشار اين اخبار در سايت‌هايی‌ که خود را اصولگرا می‌نامند ولی‌ به کوچکترين اصول اسلامی و انسانی‌ خود را پايبند نمی‌دانند جای بسی‌ تاسف دارد.

والسلام
۱۳ آذر ۱۳۹۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016