پنجشنبه 24 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهای نفت در بازارهای جهانی کاهش يافت، ايرنا

تهران - توافق روز چهارشنبه اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) موجب شد تا بهای نفت در بازارهای جهانی کاهش يابد.

به گزارش شبکه تلويزيونی فرانس بيست و چهار، همزمان با آغاز معاملات نفتی در بازار آمريکا، هر بشکه نفت خام سبک پايه بورس نيويورک (وست تگزاس اينتر مديت) با دو مميز چهار دهم درصد کاهش به ۱۰۶ دلار و ۸۷ سنت رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بازار نفتی انگلستان نيز هر بشکه نفت برنت دريای شمال دو مميز هشتاد و هشت صدم درصد کاهش يافت و به ۸۷ دلار و ۲۵ سنت رسيد.

توافق امروز ( چهارشنبه ) اعضای اوپک در نشست وين مبنی بر افزايش سقف توليد نفت خود، مهم ترين عامل کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی اعلام شده است.

اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت درباره توليد روزانه ۳۰ ميليون بشکه نفت خام به توافق رسيدند و دراين ميان توليد ليبی که بعد از درگيری های داخلی دو باره به صف توليد کنندگان پيوسته، يک ميليون بشکه در روز تعيين شد.

براساس آخرين آمار سازمان بين المللی انرژی، نفت خام توليدی کشورهای عضو اوپک ۳۵ درصد از طلای سياه مورد نياز کشورهای جهان را تامين می کند و تصميم های اتخاذ شده در نشست های اين سازمان می تواند تاثير زيادی بر قيمت نفت در بازارهای جهانی داشته باشد.

پيش از آغاز درگيری ها و خشونت ها در ليبی، سهميه توليد نفت خام اين کشور در اوپک، روزانه يک ميليون و ۶۰۰ هزار بشکه بود.

سقف توليدات نفت اوپک از سه سال پيش با حدود ۲۵ ميليون بشکه در روز، بدون تغيير باقی مانده بود، اما در نشست امروز اين ميزان به سی ميليون بشکه افزايش يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016