سه شنبه 27 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شيث امانی از اعضای هيئت مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران، ظهر امروز بازداشت شد، اتحاديه آزاد کارگران ايران

شيث امانی از اعضای هيئت مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران در حالی که ظهر امروز در دادگستری سنندج پيگير پرونده کارگران زندانی، شريف ساعد پناه و مظفر صالح نيا بود بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

امروز ۲۶ دی ماه در حالی که خانواده های شريف ساعد و مظفر صالح نيا به همراه ديگر خانواده های کارگری در مقابل ستاد خبری اداره اطلاعات تجمع کرده و خواهان آزادی اين دو کارگر زندانی بودند شيث امانی به همراه تعدادی از اعضای اتحاديه ازاد کارگران ايران به دادگستری سنندج رفتند و شيث امانی در آنجا خواهان ملاقات با دادستان و رويت پرونده های شريف ساعد پناه و روشن شدن اتهامات وارده بر آنها شد. اما نه تنها هيچ پاسخی در اين مورد به شيث امانی داده نشد بلکه ايشان بلافاصله دستگير و حدود ساعت ۱۴ ظهر به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شيث امانی حدود سه هفته عمل پيش جراحی سنگينی را به علت ديسک کمر انجام داده بود بطوری که به علت وخامت وضعيت جسمانی اش پس از عمل جراحی به بخش آی سی يو منتقل شده بود.

شيث امانی يکی از کارگران نساجی کردستان و سالها نماينده کارگران اين کارخانه و يکی از رهبران کارگری شناخته شده در سنندج و از بنيان گذاران و اعضای هيئت مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران است که بدنبال برگزاری مراسم اول ماه مه در سنندج در سال ۱۳۸۶ دستگير و سپس همراه با صديق کريمی يکی ديگر از بنيان گذاران و اعضای هيئت مديره اتحاديه به دو سال و نيم زندان محکوم شد اما بدليل اعتراضات گسترده اتحاديه آزاد کارگران ايران، سازمانهای کارگری در ايران و سراسر جهان و با اعتراضی که کارگران سنندج هنگام مسافرت آيت الله شاهرودی رياست وقت قوه قضائيه در سنندج انجام دادند اين احکام توسط وی لغو شد و اين خبر از شبکه های تلويزيونی محلی استان کردستان نيز پخش گرديد با اين حال مدتی پيش دادگاه اجرای احکام در شهر سنندج طی ابلاغيه ای به شيث امانی و صديق کريمی به آنان اعلام کرد احکام صادره بر عليه آنها در سال ۱۳۸۷ تماما ملغی نشده است و آنها برای تحمل زندان بايد خود را به دادگاه اجرای احکام معرفی کنند.

اتحاديه آزاد کارگران ايران تعرض گسترده به اعضای هيئت مديره اتحاديه در شهر سنندج را قويا محکوم ميکند و اعلام ميدارد تعرض به اتحاديه آزاد کارگران ايران و اعضای هيئت مديره آن و ديگر کارگران آگاه و معترض، هيچگاه طبقه کارگر ايران را وادار به تمکين در برابر تحميل شرايط برده واری که با تغيير قانون کار، انجماد دستمزدها، قطع يارانه ها و در تگنا قرار دادن بيش از پيش رهبران کارگری در جريان است نخواهد کرد.

اتحاديه آزاد کارگران ايران – ۲۶ دی ماه ۱۳۹۰

www.etehadyh.com
k.ekhraji@gmail.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016