چهارشنبه 28 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طراحان سئوال از احمدی نژاد از پاسخ دولت در کميسيون اصل ۹۰ قانع نشدند، مهر

عضو کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی سئوال از رئيس جمهور در رابطه با اظهارات وی پيرامون جايگاه مجلس در کميسيون از قانع نشدن طراحان سئوال از پاسخ‌های معاونت پارلمانی و حقوقی رئيس جمهور و ارجاع اين سئوال به هيئت رئيسه خبر داد.

غلامرضا اسداللهی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به بررسی سئوال از رئيس جمهور در کميسيون اصل ۹۰ گفت: در جلسه کميسيون اصل ۹۰ آقای مطهری، حيدرپور، دهدشتی و اکرمی به عنوان نمايندگان طراح سئوال از رئيس جمهور حضور يافتند.

نماينده مردم تربت جام در مجلس تصريح کرد: امام خمينی(ره) فرموده بودند مجلس در راس امور است اما رئيس جمهور در اظهاراتی گفته است بر راس امور بودن مجلس مربوط به مقطع قبل از بازنگری و اصلاح قانون اساسی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: براساس فرمايشات مقام معظم رهبری و اصول قانون اساسی استنباط ما اين است که مجلس در راس امور است زيرا رئيس جمهور هيچگاه نمی‌تواند مجلس را منحل کند اما نمايندگان می توانند با شرايطی رئيس جمهور را کنار گذاشته و رای به عدم کفايت سياسی او بدهند.

وی تاکيد کرد: بيان اين اظهارات در جامعه ايجاد تنش و ذهنيت می کند و ما نبايد اصولی را که از طرف امام مطرح شده و مقام معظم رهبری نيز بر آن تاکيد دارند خدشه‌ای وارد کنيم.

اسداللهی با بيان اينکه معاونت پارلمانی و حقوقی رئيس جمهور در اين رابطه توضيحاتی دادند، گفت: منظور رئيس جمهور اين نبوده که به مجلس اهانتی کند يا مجلس را زير سئوال ببرد بلکه اين موضوع را به عنوان يک نظر شخصی فارغ از جايگاه سياسی خود بيان کردند.

وی تصريح کرد:‌ سئوال کنندگان از اظهارات ميرتاج‌الدينی و بداغی قانع نشدند بنابراين مقرر شد اين سئوال به هيئت رئيسه ارجاع شود تا برابر آيين نامه با حضور رئيس جمهور اين سئوال بررسی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، تا کنون سئوال از رئيس جمهور در کميسيون‌های امنيت ملی، برنامه و بودجه و عمران بررسی شده است.

نمايندگان در همه اين کميسيون‌ها پاسخ‌های معاونين رئيس جمهور را توجيهی و رسانه‌ای خوانده و از قانع نشدن طراحان سئوال از رئيس جمهور از پاسخ‌های ارايه شده خبر دادند.

***

علی مطهری: پاسخ نمايندگان دولت به محورهای سئوال از رئيس جمهور قانع کننده نبود


علی مطهری به عنوان طراح اصلی سئوال از رئيس جمهور اعلام کرد: از پاسخ نمايندگان رئيس جمهور در کميسيون های تخصصی نسبت به ۵ سئوال قانع نشده اما نظر قطعی همه امضا کنندگان طرح سئوال از رئيس جمهور پس از جلسه ای در آينده ای نزديک اعلام خواهد شد.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در پاسخ به اين سئوال که آيا از روند بررسی سئوال و پاسخ هايی که از نمايندگان رئيس جمهور نسبت به سئوالات مطرح شده در کميسيون های برنامه و بودجه، امنيت ملی و سياست خارجی و عمران دريافت کرده است رضايت دارد، گفت: شخصا با توجه به اينکه در همه کميسيون ها حضور داشتم معتقدم پاسخ های داده شده از سوی نمايندگان رئيس جمهور قانع کننده نبود.

وی افزود: اما اين ملاک نيست، آنچه ملاک خواهد بود تصميم همه امضا کنندگان سئوال از رئيس جمهور نسبت به پيگيری سئوالات است به اين معنی پس از پايان بررسی سئوال در کميسيون های تخصصی همه امضا کنندگان در يک جلسه تصميم خواهند گرفت که نسبت به کدام پاسخ ها قانع شده اند و کدام موارد لازم است که به صحن علنی مجلس برده شود.

مطهری گفت: تا کنون ۵ سئوال در کميسيون های برنامه و بودجه، امنيت ملی و سياست خارجی، اصل ۹۰ و عمران مورد بررسی قرار گرفته و ۵ سئوال ديگر باقی مانده که مربوط به کميسيون اقتصادی و فرهنگی است و قاعدتا در هفته بعد از تعطيلات مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماينده تهران گفت: سئوالی که قرار است در کميسيون اقتصادی مورد بررسی قرار گيرد درباره عملکرد دولت در نحوه اجرای قانون هدفمند کردن يارانه هاست و ۴ سئوال ديگر مربوط به کميسيون فرهنگی می شود.

مطهری عدم اجرای قانون عفاف و حجاب، حمايت رئيس جمهور از تز مکتب ايرانی، نحوه هزينه شدن ۱۵۰۰ ميليارد تومان بودجه اعتبار فرهنگی در قانون بودجه ۱۳۸۹ و تاخير در معرفی وزير ورزش و جوانان به مجلس را ۴ سئوال مطرح در کميسيون فرهنگی عنوان کرد.

نماينده تهران در پاسخ به اين سئوال که آيا شما مدارک و اسنادی داريد که ۱۵۰۰ ميليارد تومان بودجه اعتبار فرهنگی در جايی خارج از برنامه مصوب خرج شده است، گفت: نه، ما سئوال داريم و می خواهيم بدانيم اين بودجه در کجاها هزينه شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016