پنجشنبه 29 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"جدايی نادر از سيمين" در یک قدمی نامزدی اسکار، خبرآنلاين

آکادمی علوم و هنرهای سينمايی آمریکا فهرست کوتاه تری از فیلم هایی که ممکن است نامزد بخش بهترین فيلم خارجی‌زبان هشتاد و چهارمين دوره جوايز اسکار شوند را اعلام کرد. ۹ فيلم شامل «جدايی نادر از سيمين» اصغر فرهادی برای حضور در فهرست نهايی ۵ نامزد این بخش، رقابت می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«جدايی نادر از سيمين» اصغر فرهادی از ايران يکی از ۹ فيلمی است که بخت حضور در ميان پنج نامزد نهايی اين بخش را دارد.

رقبای «جدايی نادر از سيمين» در اين بخش عبارتند از «کله‌شق» ميشائيل آر. روسکام از بلژيک، «آقای لازار» فيليپ فالاردو از کانادا، «سوپرکلاسيکو» اوله کريستيان مادسن از دانمارک، «پينا» ويم وندرس از آلمان، «پانويس» جوزف سدار از اسرائيل، «عمر من را کشت» رشدی زم از مراکش، «در تاريکی» آنی‌يژکا هولاند از لهستان و «صديق بيل: جنگجويان رنگين‌کمان» وی ته-شنگ از تايوان.

«جدايی نادر از سيمين» دوشنبه صبح در شصت و نهمين دوره جوايز سالانه گلدن گلوب برنده جايزه بهترين فيلم خارجی‌زبان شد. گلدن گلوب پس از اسکار مهمترين جوايز سالانه سينمايی در آمريکاست.

امسال ۶۳ فيلم برای حضور در بخش فيلم خارجی‌زبان جوايز اسکار واجد شرايط بودند. کميته فاز اول‌ متشکل از صدها عضو آکادمی مستقر در لس آنجلس تمام فيلم‌های معرفی شده را ديد و شش رقيب را انتخاب کرد. سه فيلم ديگر را کميته اجرايی جايزه فيلم خارجی‌زبان آکادمی برگزيد که ۲۰ عضو دارد.

يک کميته ويژه متشکل از اعضای آکادمی در نيويورک و لس آنجلس از ۲۰ تا ۲۲ ژانويه ۹ فيلم فهرست کوتاه را می‌بيند و در نهايت درمورد پنج نامزد نهايی تصميم می‌گيرد که اسامی آن‌ها ۲۴ ژانويه (چهارم بهمن) همراه نامزدان ديگر بخش‌های جوايز اسکار اعلام می‌شود.

هشتاد و چهارمين دوره جوايز اسکار ۲۶ فوريه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ايران) در کداک تيه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016