پنجشنبه 29 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه رسول بداقی به بهانه اخراج از آموزش و پرورش، هرانا

خبرگزاری هرانا - رسول بداقی، معلم زندانی محبوس در زندان رجايی شهر با حکم قطعی آموزش و پرورش از وزارت آموزش و پرورش اخراج شده است.

اين معلم زندانی و فعال حقوق بشری به بهانه اخراجش از آموزش و پروزش نامه ای کوتاهی را نوشته است.

متن اين نامه که در اختيار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در طول ۲۱ سالی که از پيشينه من در کارمعلمی گذشته است، از دورترين روستاهای کشور گرفته تا پايتخت ايران در سالهای نخست کارم پی برده ام که اين سيستم راه به ويرانه دارد و روح و روان و جسم و جان جوانان اين مرز و بوم را به نابودی بيشتر خواهد کشاند از اين رو از همان آغاز کار معلمی، کمر به بدهيات بستم و مبارزه با گردانندگان اين سيستم را پيشه خود ساختم از طرفی حاکميت زورگويان و بی خِردان جز سرکوبی و کشتار و شکنجه و زندانی کردن، راه ديگری را نمی دانند و در پيش نمی گيرند.

همواره منطق و زور، دروغ و راستی، خدمت و خيانت، مهر و کين، روشنايی و تاريکی، نادانی و دانايی هيچ هماهنگی و سازشی با هم ندارند. متاسفانه کينه حاکمان بی خرد و زورگو در همه بخش های اقتصادی، سياسی، نظامی، اجتماعی، بين المللی و... رايج است و همه اين بخش ها، رو به نابودی هستند. لذا راهی جز مبارزه تا از ميان برداشتن اين بی خردان زورگو و مستبد در پيش نيست. هيچ عقل سليمی نميخواهد انسانها زندانی و شکنجه شوند اما عزت و سربلندی نيز رايگان به دست نخواهد آمد و هر چه بيشتر زمان بگذرد بر اين دشواری ها و خفت و خواری ها افزوده خواهد شد.

اينجانب ضمن محکوم کردن ارعاب، تهديد و احضار معلمان کشور بويژه اعضای کانون صنفی معلمان، از همکاران خود در سراسر کشور اميد پشتيبانی داريم تا با همبستگی ميان معلمان و ساير اقشار جامعه بتوانيم به يک حاکميت مردمی دست يابيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016