یکشنبه 13 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: بالاترين قدرت اطلاعاتی و امنيتی در منطقه هستيم


ايسنا ـ وزير اطلاعات به تحليل وقايع اخير کشور پرداخت و گفت: انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی پيروزی و موفقيت بزرگی برای کشورمان و اقتدار ديگری برای ولايت فقيه بود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحی در نشست روحانيون کاروان‌ها در مدينه منوره با تبريک فرارسيدن سال نو اظهار کرد: شبکه‌های رسانه‌ای مانند بی‌بی‌سی و صدای آمريکا طراحی‌های سنگينی برای اين انتخابات داشتند و شبکه‌های ارتباطی بدين منظور طراحی کرده بودند تا در شبکه‌های مختلف رسانه‌ای و ماهواره‌ای فتنه‌ای سنگين‌تر از فتنه ۸۸ را ايجاد کنند.

وزيراطلاعات خاطرنشان کرد: اين طرح رسانه‌های معاند با مصاحبه زنده خانم کلينتون در بی‌بی‌سی استارت خورد، ولی خوشبحتانه با درايت و هوشياری دستگاه‌های امنيتی کشور در همان آغاز امر شناسايی و مورد رصد کامل قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مقامات کشورهای آمريکا و انگليس در جلسات خود بارها اعلام کرده بودند که کار نظام در انتخابات مجلس تمام است ولی مثل ۳۰ سال گذشته همه نقشه‌های آنان نقش بر آب شد.

وی با بيان اين‌که «انتخابات مجلس شورای اسلامی به سبب رقابت‌های قبيله‌ای و قومی دارای تنش‌های مختلف و حوادث تلخی در دوره‌های قبلی بود» گفت: خوشبختانه با وجود همه طراحی‌های دشمن و تبليغات رسانه‌ای آنان، انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی با مشارکت بسيار بالا از آرام‌ترين و بدون تنش‌ترين انتخابات مجلس در کشورمان بود و دشمن به‌خوبی اين موفقيت بزرگ امنيتی را درک کرده و پيام بزرگ آن را هم دريافت کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی به روش‌های دشمنان برای برهم زدن امنيت کشور اشاره کرد و گفت: سرويس‌های اطلاعاتی دشمن با همکاری رسانه‌های خود حتی پشتيبانی سرويس اطلاعاتی فرانسه و انگليس حلقه‌های مختلفی در داخل و خارج از کشور ايجاد کرده بودند که دستگاه‌های اطلاعاتی کشور پيش از انتخابات به طور کامل به اين حلقه‌ها اشراف يافته و توانستند مانع اقدامات آنان شوند.

وزيراطلاعات افزود: هم‌اينک گروه‌های مختلف اپوزيسيون خارج از کشور بخاطر درز محرمانه‌ترين مذاکرات و تصميمات خود به شدت به‌ يکديگر شک دارند و از همديگر می‌پرسند مدحی نفوذ کرده به داخل ما چه کسی است، که اين مساله يکی از دستاوردهای اشراف اطلاعاتی محسوب می‌شود.

وی در ادامه به سفر اخير خود به کشور عربستان اشاره کرد و گفت: در اين سفر ديداری با وليعهد عربستان داشتم و پيام صريح و روشن جمهوری اسلامی ايران را در خصوص تحولات منطقه‌ای به وی بيان کردم.

مصلحی افزود: از نکات جالب اين ديدار اين بود که وليعهد عربستان صراحتا اعتراف کرد که در ايام جنگ تحميلی بخاطر عربی بودن صدام حمايت‌های بسياری از وی داشتيم که بنده نيز پاسخ صريحی به وی دادم.

وی در بخش ديگری از سخنان خود به روش‌های جديد جنگ نرم توسط دشمن پرداخت و گفت: يکی از اين روش‌ها نفود به حوزه‌های علميه است که برای دشمن اهميت بسيار زيادی دارد و گاهی مشاهده شده است با ده واسطه به هدف خود رسيده‌اند.

وی گفت: توجه ويژه به موضوع شيعه‌شناسی از ديگر برنامه‌های دشمنان است و هم‌اينک موساد موسسات مختلف تخصصی در خصوص شيعه‌شناسی ايجاد کرده است تا بتواند با شناخت دقيق از شيعه به آن ضربه بزند.

مصلحی به مراکز دينی و حوزوی کشور توصيه کرد در ارتباط با افراد مختلف و ارائه اطلاعات به آنان نهايت دقت را داشته باشند.

وزير اطلاعات کشورمان در ادامه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام تلاش زيادی دارند از طريق تحريم‌های اقتصادی اهداف خود را پياده کنند، اما به‌خوبی می‌دانند اين راه نتيجه‌ای ندارد، چراکه در دنيای امروز برای هر اقدامی راه‌های گريز زيادی هست و جمهوری اسلامی ايران نيز در سی سال گذشته تجربيات زيادی را در مسائل اقتصادی به‌دست آورده است.

وی گفت: بايد تلاش کنيم با بالابردن توليد ملی و تقويت فرهنگ استفاده از توليدات داخلی، وابستگی اقتصادی خود را به ساير کشورها به حداقل ممکن برسانيم.

وزير اطلاعات همچنين به قدرت بالای نهادهای اطلاعاتی کشور اشاره کرد و گفت: سيستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی ايران هم‌اينک قدرتمندترين سيستم موجود در منطقه است و عليرغم توطئه‌ بسياری از کشورها که نمونه آن را در هشت سال جنگ تحميلی تجربه کرده‌ايم توانسته‌ است مقتدرانه پيش برود.

وی افزود: اين نکته را هم اعلام می‌کنيم که هم اينک نهادهای مختلف امنيتی کشور بالاترين هماهنگی و همکاری را در سی سال گذشته با يکديگر دارند و نتايج اين هماهنگی را هم بارها مشاهده کرده‌ايم.

مصلحی همچنين به موضوع سوريه اشاره کرد و گفت: مساله اصلی ما در سوريه بشاراسد نيست، بلکه مهمترين مساله حفظ روحيه مقاومت در مقابل رژيم صهيونيستی است که متاسفانه بسياری به اين امر توجه ندارند.

وی به تلاش برای تغيير نام بيداری اسلامی به بهارعربی اشاره کرد و گفت: تلاش‌های زيادی صورت می‌گيرد تا اين حرکت به عنوان بيداری اسلامی تعبير نشود، اما واقعيت نشان می‌دهد مردم منطقه به خوبی اين موضوع را درک کرده‌اند. نوع مواجهه مردم و جوانان مصری با گروه‌های فعال سياسی اين کشور است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016