دوشنبه 21 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: سفارتخانه مجازی يک طعمه است، ايسنا

وزير اطلاعات در مورد سفارتخانه مجازی که از سوی دولت آمريکا با ادعای برقراری رابطه با ملت ايران ايجاد شده است، اظهار کرد: اين کار يک تور و طعمه است تا افرادی را برای مباحث جاسوسی دنبال کنند و مردم، بويژه جوانان بايد هوشياری لازم را در اين ارتباط داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين مصلحی عصر ديروز (يکشنبه) در حاشيه جلسه هيات دولت افزود: سفارت، تعبير و اصطلاحی است که در عرف ديپلماتيک معنا دارد و تاسيس يک سفارت در يک کشور ديگر بايد مورد قبول آن کشور قرار گيرد و اعتبارنامه داده شود اما چيزی که آن‌ها مطرح کرده‌اند بحث سفارتخانه مجازی است؛ مجازی يعنی چه؟ يعنی وجود خارجی ندارد و‌آ‌قايان در وهم و خيالات هستند و اين فعاليت‌ها را می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد: به عنوان دستگاه اطلاعاتی کشور می‌گويم وضعيت سيستم اطلاعاتی آمريکا ورشکسته است و ما با تمام وجود به اين ورشکستگی پی‌برده‌ايم و اين که می‌بينيم در موقعيت‌های مختلف دست به اين اقدامات می‌زنند دليل بر ورشکستگی آنهاست ولی از اقدامات‌شان نتيجه نگرفته‌اند و مردم ما با اقدامات آنها همراهی نداشته‌اند.

وزير اطلاعات با اشاره به سخنان چندی پيش وزير امور خارجه آمريکا در شبکه بی.بی.سی گفت:‌ ديديد که او با آهی مطرح کرد که ما دسترسی نداريم و نمی‌توانيم اقدامات داشته باشيم.

مصلحی با بيان اين‌که "آنها در وهم و خيالات هستند"، اظهارکرد: ما بارها گفته‌ايم که در فضای سايبری و مجازی تسلط و اشراف خوبی داريم، به گونه‌ای که به خيلی از کشورهای ديگر که اخيرا انتخابات داشته‌اند گوشزد کرده‌ايم که آمريکا برای شما طراحی دارد و حتی به آنها گفته‌ايم چه کسانی چه کارهايی می‌خواهند انجام دهند و آنها تعجب می‌کردند که ما چگونه اين اطلاعات را داريم.

وی در ادامه به افرادی که ممکن است فريب اقدامات آمريکا را بخورند هشدار داد و گفت: اين يک تور و يک طعمه است تا افرادی را در مباحث جاسوسی دنبال کنند و مردم ما به خصوص جوانان بايد هوشياری و دقت لازم را داشته باشند.

وزير اطلاعات همچنين با اشاره به تسخير سفارت آمريکا توسط دانشجويان در اوايل انقلاب گفت: سفارت آمريکا در کشور ما يک جاسوسخانه بود که توسط مردم فتح شد و به دنيا نيز فهم شد که آنجا لانه جاسوسی بود. سفارت مجازی نيز همان است و همان مشی و مسير را طی می‌کند.

وی در پايان گفت: ‌اجازه دهيد تا مدت زمانی بگذرد و ببينيم مردم انقلابی ما چه برخوردی می‌کنند و چه جواب عکسی به اين اقدامات می‌دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016