پنجشنبه 17 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کلینتون: فرصت ایران برای مذاکرات اتمی نامحدود نیست

به گزارش بی‌بی‌سی، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد فرصت پیدا کردن راه حل دیپلماتیک برای مناقشه هسته‌ای غرب با ایران نامحدود نیست و ایالات متحده همه‌ی گزینه‌ها را برای مقابله با برنامه اتمی آن در نظر خواهد گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم کلینتون که چهارشنبه در واشنگتن صحبت می کرد، گفت: "تا زمانی که ایران به تعهدات بین المللی خود عمل نکند و مقاصد صلح آمیز برنامه اتمی خود را نشان ندهد، فشار شدید و انزوای آن ادامه خواهد داشت."

خانم کلینتون ادامه داد: "بنابراین هر چه زودتر گفت و گوهای هسته ای از سرگرفته شود، (برای این کشور) بهتر است."

به گفته هیلاری کلینتون ایران باید از فرصت مذاکرات پیش رو برای پاسخگویی به نگرانی های جامعه جهانی درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه اتمی خود استفاده کند.

خانم کلینتون افزود اتحادیه اروپا با ایران در تماس است تا درباره مکان و زمان برگزاری دور تازه گفت و گوهای گروه ۱+۵ با این کشور به توافق برسد.

خانم کلینتون هفته پیش از توافق برای از سرگیری مذاکرات هسته ای در استانبول در سیزدهم آوریل خبر داده بود ولی مقام های ایرانی از مخالفت با گفت و گو در ترکیه خبر داده اند.

روابط تهران و آنکارا به خاطر بحران در سوریه و کاهش واردات نفت ترکیه از ایران دچار تنش شده است.

به گفته وزیر خارجه آمریکا، جزئیات برگزاری دور جدید گفت و گوها به وسیله کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام خواهد شد.

وزارت خارجه عراق اعلام کرده است که ایران به طور رسمی خواهان برگزاری مذاکرات در بغداد شده است.

هیلاری کلینتون هفته آینده میزبان وزرای خارجه کشورهای گروه هشت است. تنش های اتمی با ایران و بحران سوریه از موضوع های اصلی نشست وزیران خارجه گروه هشت خواهد بود.

به گفته مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، وندی شرمن، معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا نمایندگی این کشور را در مذاکرات هسته ای با ایران برعهده خواهد داشت.

آخرین دور گفت و گوهای اتمی ایران با پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان، موسوم به گروه ۱+۵ در ژانویه ۲۰۱۱ و بدون موفقیت برگزار شد.

پیش از آن نیز مذاکراتی در اواخر سال ۲۰۱۰ در ژنو سوئیس برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016