شنبه 26 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک شهروند عرب کشته و سه پليس مجروح شدند

فعالان حقوق بشر خوزستان ـ همزمان با آغاز اعتراضات مردمی به مناسبت هفتمين سالياد انتفاضه ملت عرب، در شامگاه ۱۳ آوريل ۲۰۱۲ در اهواز وديگر شهرها وروستاهای تابعه اقليم يک شهروند عرب کشته ، چندين تن بازداشت و۳ پليس زخمی شدند.

به گزارش فعالان حقوق بشری از عبادان؛ شهاب حياوی (۲۵ ساله) از اهالی قصبه در نزديکی عبادان بر اثر شليک گلوله از سوی نيروهای پليس در دم کشته شد. در تظاهرات های گروهی وپراکنده در محلات عرب نشين ملاشيه ،کوت عبدالله، حی الثوره، وشهرهای شيبان وروستاهای مسير اهواز به ملاثانی (در ۴۵ کيلومتری شمال اهواز) تعداد زيادی از تظاهر کنندگان بازداشت ودر حال حاضر در پادگان های اطراف اهواز نگهداری می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارشگران حقوق بشر در گزارش های خود از تير اندازی نيروهای انتظامی در يک ايستگاه بازرسی به سوی عابرين خبر دادند، اين گزارش حاکی است که پس از تير اندازی نيروهای انتظامی به سوی اتوموبيل های شخصی ساکنان محل نزديک با سنگ وچوب به سوی نيروهای انتظامی در اين ايستگاه حمله کرده و ۳ تن از نيروهای پليس را به شدت زخمی وروانه بيمارستان کردند. نيروی انتظامی بعد از اين حادثه به تعداد نيروهای خود و گشت های ويژه در مسير ملاثانی به اهواز اقدام کرد است.

همزمان با اين حوادث و دقايقی قبل از آغاز تظاهرت در حی الثوره ، فاضل سواری فرزند عبد، مغازه دار و از ساکنان خيابان فرحانی توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد.

بنابه گزارش های رسيده تعداد افراد بازداشت شده واسامی آنان تاکنون برای گزارشگران حقوق بشر در اهواز بصور کامل مشخص نشده و به محض ارسال منتشر خواهند شد.

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر از اهواز؛ در طی چند روز گذشته، نبی سواری (۴۰ ساله)فرزند حسن،متاهل ودارای ۴ فرزند، احمد سواری(۲۵ ساله) فرزند عبدالواحد، صادق شرهانی(۳۰ساله) فرزند عبادی ،حمود صياحی(۳۰ ساله) ، سيد نبی موسوی(۲۶ ساله) فرزند سيد جاسم ، حمود سواری(۲۵ ساله) فرزند رحيم و عقيل سواری(۳۰ ساله) فرزند رحيم در سطح شهر اهواز بازداشت شده بودند.

گزارش فعالان حقوق بشر می افزايد که همزمان با اين موج امنيتی وبرقراری ايستگاههای بازرسی در محلات عرب نشين ،روستاهای اهواز وديگر شهرهای تابعه پادگان های سپاه نيز اعلام آماده باش کرده و سربازان عرب را به مرخصی فرستاده اند. در هفته گذشته نيز دادگاه انقلاب حکم اعدام عارف حميديان فرزند سعيد را صادر و اين حکم در روند اجرايی قرار گرفته است.

فعالان عرب پيش از اين هشدار داده بودند؛ که افزايش اعدام ها ودستگيری ها و آماده باش نيروهای امنيتی ونظامی در سطح استان گويای اين است که جمهوری اسلامی در روزهای آينده در صورتی که مردم عرب همانند سالهای گذشته به تظاهرات اقدام کنند اکيدا با برخوردهای وحشيانه ای از سوی مامواران رژيم مواجه خواهند شد.مردم عرب هر ساله در ۱۵ آوريل(۲۶ فروردين) سالياد انتفاضه ملی خود را که در راستای مبارزه با تبعيض نژادی وتغيير بافت جمعيتی استان بوده، گرامی می دارند و در اين برهه به تظاهرات های مسالمت آميز در سطح ساير شهر ها و روستاهای استان اقدام می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016