پنجشنبه 31 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان عفو بين الملل خواستار توقف حکم اعدام عارف حميديان، فعال عرب اهوازی شد

دبی-العربيه. نت فارسی - سازمان عفو بين الملل در بيانيه ای خواستار توقف اجرای حکم اعدام عارف حميديان فعال عرب اهوازی شد که قرار است فردا ۲۰-۴-۲۰۱۲ اعدام شود.

اين سازمان همچنين بر روی شبکه اجتماعی تويتر خواستار جمع آوری امضا با خواست جلوگيری از اجرای اين حکم اعدام شد.

هفته گذشته احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل در ايران نيز در گزارشی که از بازداشت های بی رويه، شکنجه و اعدام در ايران ارائه داده بود، خواستار توقف اعدام عارف حميديان شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برپايه اين گزارش، مقام های قضايی ايران به خانواده حميديان خبر داده اند که حکم اعدام عارف ۲۵ ساله و پدر دو فرزند جمعه اجرا خواهد شد. او تنها نان آور خانواده است که سال گذشته دستگير شد. مقام های قضايی و امنيتی عارف حميديان را متهم به قاچاق مواد مخدر کرده اند و اين اتهامی است که معمولا مقام های ايرانی به منظور ساکت کردن فعالان حقوقی در اهواز به کار می برند.

در ادامه گزارش سازمان عفو بين الملل آمده است که دادگاه انقلاب اهواز عارف حميديان را در دادگاهی ناعادلانه بدون حضور وکيل مدافع يا حق تجديد نظر به اعدام محکوم کرده است.

در هفته های اخير سرکوب معترضان و فعالان حقوقی در استان خوزستان شدت يافته است و به منظور جلو گيری از برگزاری تظاهرات در ۱۵ آوريل سالگرد اعتراض های سال ۲۰۰۵ مردم عرب منطقه، افدام به پخش اعترافات تلويزونی و صدور احکام اعدام عليه معترضان کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016